سمینار اخوت اسلامی در اندونزی/ توزیع لوح فشرده «روح‌الله»
کد خبر: 3876825
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰
به مناسبت دهه فجر برگزار شد؛

سمینار اخوت اسلامی در اندونزی/ توزیع لوح فشرده «روح‌الله»

گروه بین‌الملل ــ سمینار «اخوت اسلامی و شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی ایران» به مناسبت چهل ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به همت رایزنی فرهنگی ایران در اندونزی و با همکاری اتاق ایران در دانشگاه «رادن فتح» شهر پالمبانگ این کشور برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در این سمینار که اساتید و دانشجویان در آن حضور یافتند، کلیپی از ایران به نمایش درآمد که مورد تحسین مدعوین سمینار قرار گرفت و پس از آن، «کی کی میکائیل» مسئول اتاق ایران در دانشگاه رادن فتح پالمبانگ(Palembang) پیام مهرداد رخشنده، رایزن فرهنگی ایران در اندونزی را برای حاضران قرائت کرد.

در بخشی از این پیام آمده است: با طلوع خورشید جهان‌تاب انقلاب اسلامی در سال 1357 شمسی، نه تنها ایران‌زمین که سراسر جهان، دچار تحولی شگرف شد. انفجار یوم‌الله 22 بهمن، هیمنه ابرقدرت‌های زمانه را در هم شکست و نویدبخش وعده حق تعالی مبنی بر پیروزی مستضعفان بر مستکبران بود: «و نرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم ائمه و نجعلهم الوارثین»

انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، آوای اسلام ناب محمدی را در جای جای دنیای معاصر طنین‌افکن ساخت و عصر نوینی را فراروی بشریت گشود و اینک که چهل‌ویک سال از پیروزی افتخارآفرین انقلاب اسلامی می‌گذرد، شاهد به بار نشستن شجره طیبه‌ای هستیم که با خون هزاران شهید آبیاری شده و دستاوردهای ارزنده و نتایج ارزشمندی را عاید مردم ایران، مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان کرده و به عنوان الگویی زنده در منظر جهانیان قرار گرفته است.

سمینار اخوت اسلامی در اندونزی/ توزیع لوح فشرده «روح الله»

در بخش دیگری از این پیام ضمن بیان چگونگی شکل‌گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، برادری و وحدت اسلامی یکی از اهداف بزرگ آن معرفی و به برخی از دستاوردها و پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران پرداخته شده است.

درادامه اوتومن، رئیس گروه مطالعات سیاسی اسلامی دانشگاه رادن فتح گفت: اگر مروری به سیر تاریخی شکل‌گیری جمهوری اسلامی ایران داشته باشیم، یقیناً یکی از بنیان‌های شکل‌گیری آن را می‌توان در برادری اسلامی دید و امروز ثمره این نظام یک تمدن نوین اسلامی است و همین برادری اسلامی توانسته است در همه ابعاد سیاسی تا اجتماعی تأثیرات خود را داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: مطالعه و بررسی‌های صورت گرفته در نظام سیاسی ایران به ما نشان می‌دهد که سیستم دولتی ایران به زیبایی توانسته است ارزش‌های اسلامی و نظریه‌های مدرن را ترکیب و الگوی جدیدی را به جهانیان معرفی کند و به همین دلیل برگزاری این نوع سمینارهای ملی می‌تواند برای دانشجویان، به ویژه گروه مطالعات سیاسی اسلامی دانشگاه با ارزش باشد.

إندانگ رحمیاتون، معاون دانشکده ادب و علوم انسانی دانشگاه رادن فتح و دینا سلیمان، محقق و استاد برجسته دانشگاه «پادجاجاران» شهر باندونگ از دیگر سخنرانان برنامه بودند و در پایان، لوح فشرده فیلم مستند «هفت رخ فرخ» و لوح فشرده «روح‌الله» از سوی رایزنی فرهنگی ایران به حاضران اهدا شد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha