کارگاه آموزشی با موضوع جوانان و انقلاب اسلامی در اوگاندا برگزار شد
کد خبر: 3876278
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۶
به مناسبت دهه فجر؛

کارگاه آموزشی با موضوع جوانان و انقلاب اسلامی در اوگاندا برگزار شد

گروه بین‌الملل ــ کارگاه آموزشی «جایگاه و نقش جوانان در توسعه جامعه با اهتمام به تجربه انقلاب اسلامی ایران» به مناسبت دهه فجر به همت رایزنی فرهنگی ایران در اوگاندا در این کشور برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به مناسبت فرارسیدن دهه فجر و با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در کامپالا و شورای جوانان مسلمان منطقه «کان گولو میرا» واقع در شهرستان «کایونگاه» اوگاندا کارگاه «جایگاه و نقش جوانان در توسعه جامعه با تجربه انقلاب اسلامی ایران» با حضور جمعی از مقامات محلی، قاضی شرعی، امام‌های جمعه و جماعت، اعضای سازمان‌های بانوان و مبلغان بومی و جوانان اوگاندا در این کشور برگزار شد.

اسماعیل کاسومبا، رئیس شورای موکونو در سخنانی در این کارگاه گفت: ساختار جمهوری اسلامی ایران با صلح، وحدت، برادری، ارزش‌های اسلامی و انسانی آمیخته شده است.

وی در بخشی از سخنان خود، تداوم برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای بهره‌مندی جوانان اوگاندا از تجربیات مردم ایران را خواستار شد.

در ادامه راه‌های عملی هدایت جوانان مسلمان همچون برخورداری از ایمان قوی و عمل، تقویت روحیه همبستگی و برادری، ترویج شیوه زندگی اسلامی و توسعه مهارت‌ها و استعدادهای جوانان، مبارزه با فقر، را‌ه‌اندازی پروژه‌های فنی و حرفه‌ای و کشاورزی با بهره‌مندی از تجربه‌ جمهوری اسلامی ایران تبیین شد.

تشریح دستاوردهای انقلاب

محمدرضا قزلسفلی، رایزن فرهنگی ایران در اوگاندا در سخنان خود در این مراسم اظهار کرد: رسیدن به تمدن بزرگ اسلامی، نوآوری، خلاقیت و پیشرفت فکری و علمی، مفیدبودن در جامعه، ایمان به اینکه دنیا مزرعه آخرت است، داشتن جهان‌بینی توحیدی، وحدت‌آفرینی، مبارزه با جهل و تنگ‌نظری، داشتن بصیرت و دشمن‌شناسی و حمایت از مستضعف و مظلوم بخشی از ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران هستند.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای(مدظله العالی) براساس تعالیم عالیه قرآن کریم، فرهنگ و معارف اسلام و سنت‌های پیامبر(ص) بنیان نهاده شده است، بنابراین نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان بزرگ‌ترین نتیجه انقلاب اسلامی به مسلمانان اهل تسنن و تشیع تعلق دارد.

عمر سِجِنجگو، معاون انجمن اسلامی دانشگاه «مترو پولیتن» اوگاندا با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران در تغيير نگرش و رشد فرهنگی جوانان نقش حیاتی داشته است، گفت: شواهد حاکی از آن است که امام خمينی(ره) و امام خامنه‌ای(مدظله العالی) با جوانان ایران دوست و صادق بوده‌اند. لذا جوانان ایرانی مخلصانه از رهبران خود پشتیبانی كرده و در همه صحنه‌ها حضور فعال داشته و به پیشرفت‌های قابل توجهی رسیده‌اند.

وی در ادامه، بیان کرد: انقلاب اسلامی به جوانان ایرانی هویت داده و در تغییر نگرش، خودباوری، شخصیت‌دهی، رشد فضائل اخلاقی، باورهای دينی، ايجاد روحيه كار و تلاش و آموزش فرهنگ خود اتكایی و قناعت به جوانان نقش عمده‌ای داشته است.

علی کیگولانی، دانشجوی دانشگاه کامپالا نیز با بيان اينكه تجربيات انقلاب اسلامی ايران درس‌ها و عبرت‌های بزرگی برای ملت‌های مظلوم دارد، گفت: جمهوری اسلامی ايران حقيقتا نظامی صادق و سازنده برای همه کشورها است.

حمایت ایران از برنامه‌های فرهنگی در اوگاندا

شیخ عاصی نکووا، امام جمعه مسجد «تقوی نازیگو» استان کایونگوما هم در سخنانی، بیان کرد: رایزن فرهنگی ایران در اوگاندا همواره به دعوتنامه‌ها پاسخ مثبت داده و از هر نوع برنامه و فعالیتی که موجب ارتقاء سطح فرهنگی، علمی، بصیرت، وحدت و تلاش در این کشور باشد، حمایت می‌کند.

وی ابراز امیدواری کرد که رهبران قاره آفريقا به منظور ترفيع سطح زندگی ملت‌های خود از تجربيات ارزشمند انقلاب اسلامی ايران بهره ببرند.

شیخ عاصی نکووا همچنین تأکید کرد: دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران برای ملت‌های محروم و مستضعف دنيا به الگو تبدیل شده و زمینه‌ها را برای رشد جوانان فراهم آورده است.

معرفی انقلاب اسلامی و رهبری منحصر به فرد آن، تشريح برخی از دستاوردهای همه جانبه جمهوری اسلامی ایران در طول چهل و یک سال گذشته از جمله رشد استعدادهای علمی جوانان، تعمیق خودباوری، استقرار ارزش‌های معنوی و فرهنگی، خودكفایی و استقلال، ارتقای جايگاه حقیقی زنان و احیای مقام و منزلت آن‌ها و نقش بانوان در توسعه ایران، نهادینه‌کردن وحدت میان مذاهب اسلامی، بیداری، بصیرت، دشمن‌شناسی، سمت و سو دادن مردم به یک زندگی هدفمند و ... برخی از موضوعاتی بودند که در کارگاه ویژه دهه فجر اوگاندا تشریح شد.

انتهای پیام
captcha