تأکید سردار سلیمانی بر ظرفیت داخلی افغانستان برای مقاومت
کد خبر: 3877457
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱

تأکید سردار سلیمانی بر ظرفیت داخلی افغانستان برای مقاومت

سرکنسول سابق جمهوری اسلامی ایران در هرات گفت: رمز موفقیت سردارسلیمانی به‌کارگیری ظرفیت‌های موجود برای مقاومت در افغانستان بود.

تأکید سردار سلیمانی بر ظرفیت داخلی افغانستان برای مقاومتبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، محمود افخمی، سرکنسول سابق جمهوری اسلامی ایران در هرات، در همایش «شهید قاسم سلیمانی، جغرافیای مقاومت و امنیت جهانی» که شامگاه گذشته، ۱۹ بهمن‌ماه، در مجتمع فرهنگی آفتاب ولایت برگزار شد، اظهار کرد: شهید سلیمانی در مقطع مقاومت افغانستان چهره تأثیرگذاری داشت، طالبان توانست افغانستان را به اشغال در بیاورد البته مردم افغانستان تجربه مبارزه با ارتش شوروی را داشتند و نطفه مقاومت از همان زمان منعقد شده بود.

وی ادامه داد: پس از شکست شوروی در افغانستان برنامه جدید حضور گروه‌های افراطی بود و با دلارهای خارجی این اتفاق صورت گرفت، اما ماندگار نبود، در فضایی که کار برای افغانستان بسیار تنگ شده بود، مردی مقتدر به افغانستان پا گذاشت و در آن فضای آسیب‌پذیر که کسی به فکر مقاومت نبود شهید سلیمانی به افغانستان رفت و برای مقاومت طرح موضوع کرد.

افخمی افزود: آن زمان در افغانستان همه یکصدا گفتند مقاومت می‌کنیم و رمز موفقیت سردار سلیمانی به‌کارگیری ظرفیت‌های موجود بود، شهید سلیمانی هیچ‌گاه به لشکرکشی فکر نمی‌کرد، در همان جلسات گفت‌وگو با فرماندهان مقاومت افغانستان او گفت که اگر شما بایستید ما در کنار شما هستیم.

سرکنسول سابق جمهوری اسلامی ایران در هرات گفت: با حضور سردار سلیمانی در افغانستان جزایر متعددی از مقاومت در این کشور شکل گرفت، صدای واحدی از فرماندهان مقاومت شنیده شد، این شهید بزرگوار با بومی‌سازی و استفاده از ظرفیت مردمی و اتکا به خداوند توانست مقاومت را در افغانستان شکل دهد.

افخمی اظهار کرد: شهید سلیمانی در طول زندگی هیچ‌چیز را برای خود نمی‌خواست و همواره به‌دنبال شهادت بود، شخصیتی خدامحور داشت و تمام توان خود را در انجام مأموریت قرار می‌داد، حزبی نبود و متعلق به مردم بود.

وظیفه سردار سلیمانی بر دوش ماست

مولوی مصون، رئیس شورای همبستگی اسلامی هرات نیز در بخشی از این کنفرانس بین‌المللی ضمن ایراد سخنرانی اظهار کرد: شهید قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس تکلیف خود را علی‌گونه ادا کردند حالا وظیفه بر دوش ما و شما باقی مانده است.

وی افزود: این شهیدان در برابر دسیسه‌های دشمنان اسلام با قدرت مبارزه کردند و می‌دانستند که قرآن به آنان پیام داده است، قرآن می‌گوید کفار دوست دارند که شما سلاح نداشته باشید تا به شما حمله کنند و شما را از بین ببرند.

مصون اظهار کرد: ما به‌عنوان امت اسلامی یک تصویر از وحدت به نمایش خواهیم گذاشت، برخی‌ها در کشورهای اسلامی کوشش می‌کنند تا خود را به استکبار وابسته کنند و این وابستگی چیزی به ارمغان نخواهد آورد.

رئیس شورای همبستگی اسلامی هرات تصریح کرد: اما ما مسلمانان باید با وحدت کنار هم باشیم، البته پیش از وحدت باید عامل به اسلام و احکام آن باشیم، شعار وحدت به تنهایی فایده نخواهد داشت، ما در مسائل وارداتی غربی گرفتار شدیم و اگر وحدت و همسویی نداشته باشیم با مشکلات و زحمات درگیر خواهیم بود.

انتهای پیام
captcha