قاسم سلیمانی؛ مهندس عملیات‌های آزادی‌بخش جهان
کد خبر: 3877462
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱

قاسم سلیمانی؛ مهندس عملیات‌های آزادی‌بخش جهان

یک فرمانده بسیج مردمی در عراق گفت: شهید سلیمانی فکور بود و همین زمینه را فراهم کرد که مهندسی عملیات‌های آزادی‌بخش در جهان را به دست بگیرد.

قاسم سلیمانی؛ مهندس عملیات‌های آزادیبخش جهانبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، احمد الجابری، یکی از فرماندهان حشدالشعبی در عراق، شامگاه گذشته، ۱۹ بهمن‌ماه در کنفرانس بین‌المللی «شهید سلیمانی؛ جغرافیای مقاومت و امنیت جهانی» که در مجتمع فرهنگی آفتاب ولایت برگزار شد، ضمن تأکید بر نقش جمهوری اسلامی ایران در جریان مقاومت، اظهار کرد: ۱۴ سال در محورهای مقاومت همراه با شهید سلیمانی بودم، به عقیده من باید شهید سلیمانی را فرمانده مقاومت اسلامی جهان بنامیم.

وی اضافه کرد: شهید سلیمانی قصد داشت مسئله مظلومیت مسلمانان را به گوش جهانیان برساند و یکی از ویژگی‌های مهم شخصیت او سرباز مطیع بودن برای آیت‌الله خامنه‌ای بود و همواره می‌گفت اگر اصرار به ادامه راه مقاومت داریم به جهت دیدار با ایشان است.

الجابری افزود: حاج قاسم سلیمانی در میدان جنگ قلب شیر داشت، نسبت به دوستان و به‌ویژه خانواده‌های شهدا بسیار مهربان بود، متواضع بود و مغرور به دنیا نمی‌شد، فکور بود و همین زمینه را فراهم کرد که مهندسی عملیات‌های آزادی‌بخش در جهان را به دست بگیرد و تمام نقشه‌ها را در تمام نقاط منطقه علیه مقاومت خنثی کند.

مسائل عراق؛ دغدغه اصلی سردار سلیمانی

وی اظهار کرد: شهید سلیمانی مسئله عراق را از دغدغه‌های اصلی خود قرار داد و به مسئله عراق از منظر اسلامی دقیق نگاه می‌کرد و با این نگاه به نیروهای مقاومت روحیه می‌داد، از او آموختیم که سرباز ولایت باشیم، ما در واقع آموختیم که هر راه‌حل نیازمند جانفشانی است و تا رسیدن به پیروزی یا شهادت راه را ادامه می‌دهیم.

الجابری با بیان اینکه شهادت بزرگترین پیروزی است، ادامه داد: مسئله دفاع از اسلام، مسئله نژادی و طایفه‌ای نیست، بلکه باید از اصول اسلامی خود دفاع کنیم، در مسیر خود باقی بمانیم و به خون شهید سلیمانی و شهید ابومهدی مهندس، همچنین اصول اسلام پایبند باشیم و  اگر خدا بخواهد با دشمنان اسلام و انسانیت خواهیم جنگید.

این فرمانده بسیج مردمی در عراق خطاب به رئیس جمهور آمریکا عنوان کرد: محاسبه‌هایت اشتباه از آب درآمد، تو با این کار (ترور شهید قاسم سلیمانی) ضمیر امت اسلام را بیدار و روحیه فداکاری امت را احیا کردی و این را بدان که از خون شهید سلیمانی یک میلیون حاج قاسم بیرون خواهد آمد و امت اسلام از آن دفاع خواهد کرد.

الجابری افزود: هدف ما دشمنی با آمریکا و رژیم صهیونیستی است، همه ما باید حول محور مقاومت جمع شویم و در مقابل مسائلی که غرب برای ما ایجاد کرده است، بایستیم.

در ادامه سیدعبدالحمید معصومی، از چهره‌های جهادی و نخبگان مهاجر افغانستانی نیز طی سخنانی اظهار کرد: گاهی شرایط طوری است که ما تنها یک انتخاب در پیش داریم، مقاومت شاید در بعضی موارد انتخابی باشد اما امروز یک ضرورت است و در شرایط امروزی ما تنها گزینه مقاومت را در پیش داریم.

مقاومت عاقلانه در برابر خصلت سلطه‌گری آمریکایی

وی اضافه کرد: آنچه آمریکا را به موجودی مضر تبدیل کرده است، خوی و خصلت آن‌هاست؛ مقاومت عاقلانه این است که ما در برابر خوی و خصلت آمریکایی‌ها که تهاجم، سلطه‌گری، حرص، بداخلافی، تکبر و خودخواهی است، بایستیم.

معصومی درخصوص شهید قاسم سلیمانی بیان کرد: شهید سلیمانی کسی بود که در دل میلیون‌ها انسان قرار داشت و دل‌ها را با خود برد، آمریکایی‌ها باید بدانند اگر به این مرد سلحشور شلیک کردند، تنها به یک فرد شلیک نکرده‌اند، بلکه این شلیک به میلیون‌ها نفر بود.

این نخبه مهاجر افغانستانی گفت: شهید سلیمانی در برابر داعش متحجر و خنجر به دستان جاهل ایستاد، داعش به‌وسیله ایشان عقب‌نشینی کرد و شکست خود و ایشان حق امنیت به گردن مردم دارد.

وی افزود: ما می‌بینیم محصول فرهنگی آمریکا بر جهان چگونه است، امروز صحبت اخلاق در جامعه انسانی شنونده ندارد و زور و اسلحه در زمین حرف اول را می‌زند و سازمان ملل نیز بازیچه دست آمریکایی‌ها شده است.

معصومی تأکید کرد: هر فردی با هر توان و قدرتی که دارد باید مقاومت فرهنگی، سیاسی و نظامی را علیه آمریکا به کار ببرد.

انتهای پیام
captcha