خدامحوری حاج قاسم را عزیز کرد
کد خبر: 3877700
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۸

خدامحوری حاج قاسم را عزیز کرد

معاون هماهنگ‌کننده نیروهای سپاه قدس خدامحوری را رمز محبوبیت حاج قاسم دانست و گفت: سردار سلیمانی عملیات‌هایی را علیه داعش و سایر گروه‌های تکفیری طراحی کرد و راهبردهای آمریکا را در منطقه به نابودی کشاند.

خدامحوری حاج قاسم را عزیز کرد/ سردار سلیمانی راهبردهای آمریکا را به نابودی کشاندبه گزارش ایکنا از زنجان، سردار محمدرضا فلاح‌زاده، معاون هماهنگ‌کننده نیروهای سپاه قدس، ۲۰ بهمن‌ماه در مراسم چهلم سید الشهدای مقاومت، سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و یاران شهیدش اظهار کرد: افتخار داریم که هر ساله در محرم عزاداری مردم زنجان را از تلویزیون نظاره می‌کنیم و از راه دور در این عزاداری شریک می‌شویم. زنجانی‌ها در بزرگداشت حاج قاسم نیز پیشتاز بودند، ما امروز مدیون کسانی هستیم که جان خود را فدای اسلام و انقلاب کردند تا ما با آرامش در این مملکت زندگی کنیم.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان از آغاز انقلاب، در دوران جنگ تحمیلی و دفاع از حریم و حرم شهدا بسیاری را تقدیم نظام کرده است، ابراز کرد: شهدا سروقامتانی هستند که چراغ هدایت ما به شمار می‌روند تا راه درست را بیابیم و در مسیر حق گام برداریم.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری 3 دستاورد مهم و اساسی را به ارمغال آوردند، تصریح کرد: این 3 دستاورد پایداری اسلام ناب محمدی، حفظ مکتب تشیع و خدمت برای ایران اسلامی بوده است و امام خمینی(ره) اسلام ناب را از زیر خروارها آوار که در تاریخ بنی‌امیه، بنی‌عباس و حکام جور و حکومت پلید پادشاهان و عثمانی‌ها مخفی شده بود،  بیرون کشید و به دنیای اسلام معرفی کرد.

معاون هماهنگ‌کننده نیروهای سپاه قدس یادآور شد: بنی‌امیه بدعت‌های مختلفی را بنیان‌گذاری کرد، امام علی(ع) را خانه نشین کرد و سپس در مسجد کوفه به شهادت رساند، امام حسن(ع) را با زهر مسموم کرد، سیدالشهدا(ع) را بین دو نهر آب سر بریدند و خانواده او را اسیر گرفتند و در شهرهای مختلف گرداندند و کسی معترض نشد؛ اسلام بنی‌عباس هم که سر علویان را به بالای دار می‌بردند و ملت پشت سر آن‌ها به نماز می‌ایستادند.

وی ادامه داد: بعدها اسلام وهابیت که همه را تکفیر می‌کرد شکل گرفت و به دنبال آن گروه‌های النصره و داعش ظهور کردند که مدعی اسلام و در واقع وهابیت نوگرا هستند؛ اگر آن‌ها روزی در منطقه به حرم سید الشهدا و قمر بنی‌هاشم جسارت کردند امروز هم همان قصد را داشتند اما موفق نشدند و امام خمینی(ره) آمد و اسلام بنی‌امیه، بنی‌عباس، تکفیری و اسلام آمریکایی و انگلیسی را کنار زد و به جای ‌آن‌ها اسلام محمد رسول‎الله، اسلام دشمن شناسی و بصیرت و اسلام عزت، اقتدار، شجاعت و صداقت را ترویج کرد.

این مسئول با اشاره به اینکه اسلام آمریکایی فرهنگ غرب را ترویج می‌کند و قصد دارد، هویت دینی و انقلابی را از بین ببرد، ابراز کرد: این درحالی است که بخش عمده‌ای از آیات الهی به جهاد و مبارزه اختصاص دارد، سوره توبه در ارتباط با دشمن‌شناسی و مبارزه با دشمن است. مگر ما می‌توانیم قرآن را کنار بگذاریم؟ مگر می‌توانیم زیارت عاشورا و زیارت جامعه کبیره را کنار بگذاریم؟

اسلام، مروج سیاست

سردار فلاح‌زاده با اشاره به اینکه اسلام مروج سیاست است، ادامه داد: مجتهد باید در عین اینکه زهد و تقوا دارد، توطئه‌های دشمنان شما را بداند و برای مقابله با آن‌ها برنامه عملی داشته باشد، همان‌طور که امام (ره) همه قلدران و زورگویان را کنار زد و مکتب شیعه و اهل‌بیت(ع) را ترویج کرد و اکنون می‌بینیم که سالانه حدود ۱۵ میلیون زائر شیعه به زیارت جمکران می‌روند.

وی به پیشرفت‌های شیعیان افغانستان اشاره کرد و گفت: شیعیان افغانستان لشکر فاطمیون را تشکیل دادند و در جای جای سوریه برای دفاع از مکتب تشیع به مصاف دشمنان خدا رفتند، شیعیان لبنان هم با راه‌اندازی سازمان بزرگ حزب‌الله به مبارزه با رژیم لعنتی صهیونیست و داعش شتافتند. بعد از قرن‌ها ملت شیعه عراق با تبعیت از ولایت فقیه، حکومت شیعه را در عراق دایر کرد و امروز آیین روح بخش فرهنگ تشیع تا آمریکای لاتین و برزیل پیش رفته که این‌ها مدیون راهبرد امام خمینی(ره)، هدایت‌های مقام معظم رهبری و مجاهدان راه خداست.

این مسئول خدمت به ایران اسلامی را دستاورد سوم امام(ره)، رهبر معظم انقلاب و مخلصان خدا دانست و افزود: اگر پیش از انقلاب ۵۳ درصد مردم ایران بی‌سواد بودند، اکنون رتبه یازدهم علمی جهان به ایران اختصاص یافته است، ۲۴۰ هزار دانشجوی پزشکی داریم و در علوم هسته‌ای جایگاه هشتم را کسب کردیم.

حاج قاسم، مردی گمنام از جنگ تا مقاومت

وی با اشاره به اینکه سردار قاسم سلیمانی از اعتقادات ملت دفاع کرد، یادآور شد: حاج قاسم از روستای قنات‌ملک کرمان قبل از جنگ وارد سپاه شد و از ابتدای جنگ تحمیلی در جبهه‌ها حضور داشت، در عملیات طریق‌القدس خط دشمن را درنوردید، گلوی دشمن را در دروازه‌های ورودی بستان فشرد، در عملیات بیت‌المقدس برای آزادسازی خرمشهر آماده می‌شود.

معاون هماهنگ‌کننده نیروهای سپاه قدس ادامه داد: حاج قاسم در عملیات‌های مختلف همچون کربلای 5، عملیات غدیر و سایر رزم‌ها توان نظامی دشمن را سرکوب می‌کند و هرکجا به مصاف دشمن می‌رود، پهنه اروند‌رود را به مانند حضرت موسی می‌شکافد و دست از مبارزه برنمی‌دارد اما همه این خدمات و عملیات‌ها را در کمال گمنامی انجام می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان، گروه‌های داعش، القاعده و النصره را آموزش دادند و تجهیز کردند، غوطه غربی و شرقی دمشق را ناآرام ساختند، ۷۵ درصد سوریه را به سقوط کشاندند، 5 استان عراق را به تصرف درآوردند، طفل شیرخوار را سر بریدند، اطفال صغیر و پیرزنان و مردان سال‌خورده را قتل عام کردند اما حاج قاسم با ایجاد قدرت‌های بزرگ در افغانستان، لبنان، سوریه و فلسطین طرح‌های راهبردی آمریکا را به ناکامی کشاند و دشمنان اسلام را نابود کرد.

این مسئول با اشاره به اینکه سردار سلیمانی عملیات‌های مختلفی را برای جلوگیری از پیشروی دشمنان در سوریه و مقابله با داعش طراحی کرد، ادامه داد: در یکی از عملیات‌ها وعده داد که ۶۰ روز آینده داعش در روی این کره خاکی وجود نخواهد داشت. حاج قاسم مردی پرتلاش بود و روزی در عراق حضور داشت، از آنجا به حلب سپس به دمشق می‌رفت و مجدد بازمی‌گشت. اراده میدانی حاج قاسم با اراده قدسی و الهی توانست با ایجاد قدرت بزرگ در جای جای منطقه دشمنان را که دست‌پروده آمریکا بودند، بیرون راند و پیروزی را به ارمغان آورد.

وی تصریح کرد: چیزی که حاج قاسم را عزیز کرد، خدامحوری بود، حاج قاسم ۳۵ سال برای خدا در گمنامی کار کرد، شب زنده‌دار بود و ندیدیم حاج قاسم شبی یک ساعت قبل از اذان صبح بیدار نشود، ولایت‌مدار در سخت‌ترین اوضاع جنگی بود و توکل به خدا داشت. در مقابل دستورات خدا و پیغمبر(ص) و مومنان تواضع به خرج می‌داد. صاحب تفکر، تدبیر، خلاقیت ، جسارت و شجاعت بود.

سردار فلاح‌زاده خاطرنشان کرد: حاج قاسم بسیار شجاع بود، اول خودش در عملیات حاضر می‌شد و رزمندگان از پشت سر می‌آمدند و اکنون ما وارث تمامی پیامبران و اهل‌بیت(ع) مظلوم و عاشورایی آن هستیم و برای ما افتخار است که در این راه به شهادت برسیم.

انتهای پیام
captcha