نهراسیدن از دشمن نقطه خیزش سلیمانی‌ها است
کد خبر: 3877726
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۷

نهراسیدن از دشمن نقطه خیزش سلیمانی‌ها است

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی گفت: دشمن از ترساندن به عنوان اهرم فشار استفاده می‌کند؛ بنابراین نترسیدن، راه مقابله با این اهرم فشار و نقطه خیزش سلیمانی‌ها است.

نهراسیدن از دشمن نقطه خیزش سلیمانی‌ها استبه گزارش ایکنا از زنجان، سعید جلیلی، نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی، امشب، 20 بهمن‌ماه در همایش «خیزش سلیمانی‌ها» اظهار کرد: دو عامل استبداد درونی و دخالت‌های بیرونی در مسیر آزادی ملت‌ها در جهان وجود داشته است که انقلاب اسلامی توانست این موانع را کنار بزند و به پیروزی برسد.

وی ادامه داد: بسیاری از ملت‌ها و کشورها برای رسیدن به آرمان‌ها و اهداف خود مسیر همواری نداشتند، در واقع از یک سو یکی استبداد داخلی کشورها که آزادی مردم را سلب می‌کرد و مانع دیگر، قدرت‌های خارجی مستبد است و چه بسیارند کشورهایی که گام اول را برداشتند ولی در ادامه راه با مشکل دخالت قدرت‌های خارجی مواجه شدند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه کسانی در گذشته منافع ایران را بین خود تقسیم می‌کردند، یادآور شد: قرارداد ۱۹۰۷ بر تقسیم منافع شمال و جنوب ایران بین دو کشو گواه این مهم است و این مسئله به گذشته و یا فقط ایران منحصر نمی‌شود.

این مسئول ابراز کرد: در برخی از کشورها ملت قیام می‌کنند ولی اجازه ادامه حرکت به آن‌ها داده نمی‌شود که سرنگونی «حسنی ‌مبارک» در مصر توسط مردم، نمومه بارز آن است؛ ولی این حرکت در مصر ادامه نیافت.

وی افزود: بیش از ۱۰۰ سال پیش، از فلسطین اطلاعیه‌ای به نام «والفور» توزیع و این اطلاعیه سبب جدایی و اشغال سرزمین فلسطین شد و برای تثبیت این امر گفت‌وگوهایی از قبیل اسلو، کمپ‌دیوید و ... اتفاق افتاده است و چیزی که امروز تحت عنوان معامله قرن یاد می‌شود، دیگر توافق و گفت وگو نیست بلکه یک اعلامیه  یک طرفه است.

جلیلی تصریح کرد: ملت ایران در شرایطی که استبداد بر کشور حاکم بود و همه دنیا از شاه حمایت می‌کرد، حرکت و خیزش بزرگی را رقم زد و مردم با مقاومت پیروز شد. همچنین در دوران جنگ تحمیلی نیز همه جهان از صدام حمایت کرد ولی استقامت و صبر ملت ایران نتیجه داد و پیروز شدند.

وی با بیان اینکه اتکا به اسلام سبب شد که خیزش ایرانیان نتیجه‌بخش شود، یادآور شد: ده‌ها و صدها شبکه ماهواره‌ای توسط ‌دشمن راه‌اندازی می‌شود تا ملت ایران به افق‌ها نگاه نداشته باشند؛ ولی ملت ایران قدر داشته‌های خود را می‌داند و مبتنی بر آن پیشرفت می‌کند. داشته‌های هر ملت سرمایه‌ آن است و قابل هزینه‌کرد نیست.

این مسئول عنوان کرد: دشمن می‌گوید برد ملت‌ها تا جایی باشد که برد و منافع آن‌ها را به خطر نیاندازد و دشمن از ترساندن به عنوان اهرم فشار استفاده می‌کند؛ بنابراین نترسیدن، راه مقابله با این اهرم فشار است که این نترسیدن نقطه خیزش سلیمانی‌ها است؛ چراکه نترسیدن حکم قرآن بوده و در اسلام نیز به آن سفارش شده است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی، با بیان اینکه افسانه شکست‌ناپذیری دشمن صهیونیستی شکسته شده است، گفت: هر جنگی که اتفاق افتاد مانند جنگ‌های ۳۳ روزه، شکست اسرائیل را به دنبال داشت.

 

وی با اشاره به زیاده‌خواهی دشمنان ایران، اظهار کرد: امروز جوانان و نوجوانان حد زیاده‌خواهی دشمن را می‌بینند و تجربه می‌کنند که جمع کردن سانتریفیوژها و تولیدات هسته‌ای و نیز داشتن اورانیوم غنی شده و غیره حداقل خواسته دشمنان است و این در حالی است که شورای امنیت ۱۷ بار اعلام کرد که ایران به تعهدات خود عمل کرده است؛ ولی با این وجود آنان هنوز به تعهدات خود عمل نکرده‌اند و همواره به‌دنبال آن هستند که نسبت به داشتن موشک که برای دفاع از کشور استفاده می‌شود نیز، محدودیت ایجاد کنند.

جلیلی با اشاره به حذف عکس سردار سلیمانی پس از شهادت در صفحه اینستاگرام، تصریح کرد: این مسئله در دنیای امروز که دنیای ارتباطات است، بسیار دور از ذهن است ولی نترسیدن جوانان و خیزش سلیمانی‌ها و شهریاری‌ها، سبب شد که ایران بتواند بسیاری از تحریم‌ها را دور بزند.

این مسئول ادامه داد: مقابله و نترسیدن از دشمن، نگاهی است که دشمن را به عقب می‌راند؛ با داشتن این نگاه که مقاومت و پیروزی است، می‌توان دهه‌فجر را به عنوان جشن ملی در جهان مطرح کرد و حال ایران از روزگاری که برای داشتن سیم‌خاردار محتاج کشورهای دیگر و اجازه دشمنانش برای خرید بود، حال به قدرت ساخت موشک‌های بالستیک رسیده است.

وی با اشاره به هدف قرار دادن سردار سلیمانی به عنوان فرزند ملت ایران، یادآور شد: دشمن فکر می‌کند که با چند شبکه ماهواره‌ای و چندین تبلیغات  می‌تواند بین ملت و انقلاب فاصله بیندازد اما باید گفت که این ملت در انتخاب خود جدی است و در این میان دشمن آن حرکت بزرگ تکریم شهید حاج قاسم سلیمانی را می‌فهمد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی خاطرنشان کرد: دشمن تلاش می‌کرد که دهه ۶۰ دو بار تکرار نشود ولی دهه ۹۰، دهه حججی‌ها است و هنوز در ابتدای راه هستیم و گام دوم با خیزش جوانان جهش بزرگی خواهد بود و باید به قله‌ها نگاه کرد و به آن رسید.

انتهای پیام
captcha