عصر شعر «شور منتشر» برگزار می‌شود
کد خبر: 3877702
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۷

عصر شعر «شور منتشر» برگزار می‌شود

مدیر حوزه هنری استان ایلام از برگزاری عصر شعر با عنوان « شور منتشر» به مناسبت گرامیداشت مقام شامخ سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در استان ایلام خبر داد.

عصر شعر «شور منتشر» برگزار می‌شود
به گزارش ایکنا از ایلام، محمدعلی قاسمی، مدیر حوزه هنری استان ایلام امروز ۲۰ بهمن ماه، اظهار کرد: این محفل شعر به مناسبت پاسداشت مقام شامخ شهید حاج «قاسم سلیمانی» با سخنرانی حجت الاسلام کریمی تبار، نماینده ولی فقیه در استان  و امام جمعه ایلام برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه این عصر شعر در روز دوشنبه 21 بهمن ماه سال جاری ساعت 16 در محل سازمان تبلیغات اسلامی استان ایلام واقع در در خیابان آیت الله حیدری ایلامی برگزار می شود، گفت: محفل شعر شورمنتشر با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی استان، حوزه هنری استان ایلام و سازمان بسیج هنرمندان استان ایلام برگزار می شود.
مدیر حوزه هنری ایلام با اشاره به اینکه هنر و به ویژه شعر نقش مهمی در توسعه و ترویج فرهنگ دینی و ارزشی در بین آحاد جامعه دارد، تصریح کرد: این عصر شعر با حضور شاعران برجسته و نام آشنای استان از جمله جلیل صفربیگی، فرهاد شاهمرادیان و حسین شکربیگی برگزار می شود.
قاسمی  یادآور شد: شعر یکی از مهم ترین ابزارهای هنری در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، فرهنگ فداکاری، فرهنگ نوع دوستی و فرهنگ بشریت با استفاده از ابزارهای هنری بهتر ترویج می شود،  محور مقاومت با گسترش فرهنگ ایثار و شهادت درصدد نجات ملت های مظلوم از یوغ استبداد و استکبار  است و رسالت هنرمندان ایجاب می کند که پا به پای افرادی که برای آزادی این ملت ها در صحنه نبرد تلاش می کنند، حرکت کرده و آثاری را خلق کنند.
مدیر حوزه هنری ایلام با دعوت از اقشار مختلف مردم برای حضور و شرکت در این عصر شعر، عنوان کرد: شهید سردار حاج قاسم سلیمانی نقش عمده و شاخصی در جریان محور مقاومت در منطقه ایفا کرده و  هنرمندان با بهره گیری از صفات و ویژگی‌های این شهید سرافراز در خلق آثار خود، می توانند در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت موثر باشند.
انتهای پیام
captcha