انقلاب اسلامی به بانوان عزت بخشید / زندگی حضرت زهرا(ع)؛ بهترین الگوی تربیتی
کد خبر: 3879710
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰

انقلاب اسلامی به بانوان عزت بخشید / زندگی حضرت زهرا(ع)؛ بهترین الگوی تربیتی

مدیركل آموزش و پرورش فارس با اشاره به شرایط زنان قبل و بعد از انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی به بانوان عزت داد و آن‌ها را به شأن، مرتبه و جایگاه واقعی خودشان رساند به طوری كه بعد از انقلاب با فرصت‌هایی که در اختیار بانوان قرار گرفت آن‌ها توانستند جوهره و گوهر واقعی خود را نشان دهند و در حوزه فعالیت‌های اجتماعی این آزادی را پیدا کنند که هم‌دوش مردان مشارکت داشته باشند.

به گزارش ایكنا از فارس، علی عسکر نجفی، مدیركل آموزش و پرورش فارس امروز، 29 بهمن‌ماه در مراسم بزرگداشت مقام زن و تکریم بانوان تلاشگر فرهنگی این استان كه در تالار معلم شیراز برگزار شد، ضمن گرامیداشت ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و با پرداختن به بخشی از فضایل اخلاقی ایشان گفت: حضرت زهرا(س) برای تداوم اسلام و حرکت تشییع، تأثیرگذارترین نقش را داشتند و در دفاع از حریم ولایت و ایستادگی در برابر مسائل و مشکلاتی که می‌توانست سد راه پیشرفت اسلام باشد، بسیاری از سختی‌ها را تحمل کردند و توانستند با ایستادگی و استقامت حرکت اسلام را تضمین کنند.

وی، زندگی حضرت زهرا(س) را سرشار از  روش‌های ناب و صحیح تربیتی دانست و گفت: همه ما باید زندگی حضرت زهرا(س)  را به‌عنوان بهترین الگوی تربیتی سرلوحه کار خود قرار دهیم تا بتوانیم در تربیت نسل آینده موفق باشیم.

نجفی با اشاره به اینکه  حضرت زهرا(س) نقش خود را در تمام موقعیت‌های زندگی خوب ایفا کردند، گفت: ایشان  زمانی به‌عنوان دختر رسول گرامی اسلام(ص) در برابر بدخواهی، توهین‌ها و اهانت‌هایی که به پدر بزرگوارشان شد، در برابر  کفار ایستادگی کردند و در دفاع از حریم پدر بزرگوارشان  لقب ام ابیها را گرفتند.

وی ادامه داد: ایشان به عنوان همسر علی‌بن ابیطالب(ع) نیز الگوی یک زن مسلمان کامل بودند که توانستند با قناعت، کسب رضایت کامل از همسر و با رعایت تمام اصول زندگی مشترک الگوی بسیار خوبی در یک ازدواج سالم و یک زندگی بسیار ممتاز باشند.

مدیركل آموزش و پرورش فارس در بیان نقش مادری حضرت زهرا(س) گفت: ایشان فرزندانی تربیت کردند که در صحنه‌های مختلف زندگی امروز به‌عنوان الگوهای ما مطرح هستند.

نجفی با بیان فضایل دیگر  فرزندان حضرت زهرا(س) و اینکه  شهادت امام حسین(ع) و زندگی این بزرگوار الگوی تمام مسلمانان جهان است، گفت: همچنین ایشان دختری چون حضرت زینب(س)، تربیت کردند که اسوه ایستادگی و مقاومت در برابر مسائل و مشکلات بودند و در صحنه دلخراش کربلا با دیدن آن همه مصائب فرمودند جز زیبایی ندیدم.

وی با اشاره به اینکه رهبر کبیر انقلاب و بنیان‌گذار فقید جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره) با تأسی از مرام، منش و مکتب برجسته و شیوه عالی حضرت زهرا(س) انقلابی را پایه‌ریزی کرد که در آن بانوان به عزت رسیدند، گفت: همان بانوانی که در زمان طاغوت و قبل از انقلاب شأن‌شان زیر پا گذاشته شده بود و از آن‌ها نه به‌عنوان یک انسان بلکه به‌عنوان یک کالای تبلیغاتی و مسائل مختلف دیگر استفاده می‌شد اما انقلاب اسلامی به بانوان عزت داد و آن‌ها را به شأن، مرتبه و جایگاه واقعی خودشان رساند.

مدیركل آموزش و پرورش فارس افزود: بعد از انقلاب با فرصت‌هایی که در اختیار بانوان قرار گرفت آن‌ها توانستند جوهره و گوهر واقعی خود را نشان دهند و در حوزه فعالیت‌های اجتماعی این آزادی را پیدا کنند که هم‌دوش مردان مشارکت داشته باشند. 

نقش زنان در پیروزی انقلاب

نجفی بیان كرد: بخش عمده‌ای از پیروزی انقلاب اسلامی مرهون حضور زنان در راهپیمایی‌ها بود و در بعد از انقلاب و در صحنه جنگ تحمیلی هم علاوه بر اینکه شهدایی از بانوان را داریم، همیشه بانوان  پشت صحنه بودند و ملزومات را آماده کردند تا همسران، پدران و فرزندانشان در جبهه‌های نبرد بجنگند و از کیان و ناموس این مملکت دفاع کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینكه بانوان فرهنگی بیش از نیمی از جمعیت نیروی انسانی آموزش و پرورش را تشکیل می‌دهند، افزود: بخش قابل توجهی از نیروهای ما خصوصاً در حوزه ابتدایی بانوان هستند که این خود باعث افزایش رونق فعالیت‌ها در آموزش و پرورش شده است.

نجفی بیان كرد: هر جا فعالیتی را به بانوان سپردیم موفق بوده‌اند و توانسته‌اند به‌صورت کامل و خوب وظایف محوله را انجام دهند چنانچه مدیریت بانوان در آموزش و پرورش بسیار خوب و مفید فایده بوده است و امیدواریم که این موفقیت‌ها تداوم داشته باشد.

وی بیان كرد: امروز بانوان ما در حوزه سواد و سوادآموزی نسبت به قبل از انقلاب قابل مقایسه نیستند و در پست‌های مدیریتی به تعداد قابل توجهی رسیده‌اند و در خدمات، صنعت به واسطه شرایط و معیاری که انقلاب اسلامی برایشان مهیا کرده، توانسته‌اند نقش‌آفرینی خوبی داشته باشند.

مدیركل آموزش و پرورش فارس یادآور شد: بانوان امروز باید قدر خودشان را بدانند و افتخار کنند که فضایی فراهم شده که می‌توانند آزادانه در این مملکت زندگی کنند و نقش خود را به عنوان بانوی مسئولیت‌پذیر ایفا کنند.

نقش پررنگ بانوان در آموزش و پرورش

نجفی با اشاره به اینکه نقش بانوان در آموزش و پرورش پررنگ است، گفت: تلاش خواهیم کرد زمینه‌های حضور هر چه بیشتر بانوان را در آموزش و پرورش فراهم کنیم چنانچه همین امسال به‌عنوان نمونه در خود اداره‌کل آموزش و پرورش  فارس بیش از 30 نفر از بانوان فرهنگی به مجموعه آن‌ها اضافه شده است و تعداد قابل توجهی نیز در پست‌های مدیریت به کار گرفته شده‌اند.  

وی اظهار كرد: بیش از نیمی از جمعیت دانش‌آموزی نیز دختران هستند که آن‌ها نیز بانوان آینده این سرزمین هستند که برای تربیت صحیح آن‌ها احساس مسئولیت مضاعف می‌کنیم و امیدواریم با به‌کارگیری اقدامات روز به روز بر رشد و غنای دختران دانش‌آموز و همچنین قوت و  قدرت بانوان ما افزوده شود.

مدیركل آموزش و پرورش با اشاره به اقدامات خوب صورت گرفته در حوزه امور بانوان این اداره‌كل گفت: بزرگترین سازمان مردم‌نهاد بانوان سرپرست خانوار را در آموزش و پرورش داریم که 3 هزار و 200 بانو عضو این تشکیلات هستند و کارهای بسیار خوبی در زمینه خود اتکایی  و ایجاد اشتغال انجام داده‌اند.

نجفی گفت: دولت در طرح اخیر در خصوص تامین مسکن فرهنگیان اولویت را به  بانوان سرپرست خانوار که فاقد مسکن هستند، داده است و امیدواریم با اجرای این طرح که قرار است 3 ساله اجرا شود، تعداد قابل توجهی از این بانوان صاحب مسکن شوند و از این طریق توانسته باشیم خدمت ماندگاری به این عزیزان داشته باشیم.

وی با اشاره به اقدامات خوب در حوزه آسیب‌های اجتماعی گفت: با توجه به اینکه آسیب‌پذیری بانوان در این حوزه‌ها بیشتر است، باید تلاش کنیم در حوزه‌های آسیب‌پذیر اقدامات بیشتری را در دستور کار قرار دهیم و با طرح‌های خوبی پیش‌رو رشد خوبی را در حوزه کمی و کیفی  بانوان داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha