حمایت ویژه وزارت بهداشت از پژوهش‌های مرتبط با بیماری کووید ۱۹
کد خبر: 3885589
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴

حمایت ویژه وزارت بهداشت از پژوهش‌های مرتبط با بیماری کووید ۱۹

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز از حمایت ویژه وزارت بهداشت از پژوهش‌های مرتبط با بیماری کووید ۱۹ خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، یونس قاسمی، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشكی شیراز امروز، 25 اسفندماه در جمع خبرنگاران گفت: در نشست ویدئوکنفرانسی رضا ملک‌زاده، معاون تحقیقات و فناوری وزرات بهداشت و شاهین آخوندی، قائم مقام وی، مدیران ستادی معاونت تحقیقات و فناوری وزرات بهداشت و معاونان تحقیقات و فناوری دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور كه تشکیل شد، فرصت‌ها و ضرورت‌های انجام مطالعات پژوهشی بر روی بیماری ویروسی کووید ۱۹ در کشور مورد تبادل نظر قرار گرفت.

وی افزود: در این نشست معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت ضمن تبیین وضعیت موجود و اقدامات و تسهیلات اختصاص یافته از سوی وزارت بهداشت به مطالعات پژوهشی مرتبط با کرونا، بر لزوم پرداختن به مطالعات گوناگون پایه و بالینی در ارتباط با همه‌گیری این ویروس تأکید کرد.

قاسمی اظهار کرد: مطابق دستور معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، بررسی‌های علمی و اخلاقی این مطالعات، از سوی معاونان پژوهشی دانشگاه‌ها و کمیته‌های منطقه‌ای اخلاق در پژوهش، خارج از نوبت و به‌صورت ویژه انجام می‌گیرد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در این نشست، قائم مقام معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت نیز از تخصیص اعتبارات ویژه برای حمایت از مطالعات پژوهشی مرتبط با بیماری کروناویروس و تخصیص ردیف‌های اعتبارات پژوهشی بیشتر به دانشگاه‌ها در این زمینه خبر داد.

وی بیان كرد: معاونان تحقیقات و فناوری دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور نیز در این گردهمایی آنلاین، با مطرح کردن موضوعاتی در خصوص چگونگی همکاری‌های بین دانشگاهی، نحوه به اشتراک‌گذاری داده‌ها و نیز انتشار آن‌ها، همکاری‌های بین‌المللی و مطالعات چند مرکزی داخلی و کارآزمایی‌های بالینی مشترک، نظرات خود را مطرح و رایزنی کردند.

قاسمی ابراز امیدواری کرد که اعضای هیئت علمی و سایر پژوهشگران دانشگاه، با ارسال سریع پروپوزال‌های پژوهشی در خصوص بیماری کووید ۱۹به این معاونت و در راستای تعهد و رسالت علمی و پژوهشی، پاسخگوی اولویت ها و نیازهای تحقیقاتی نظام سلامت کشور باشند.

یونس قاسمی، از پژوهشگران خواست تا برای پیشگیری از ابتلای احتمالی همکاران پژوهش به این بیماری، دقت لازم را در رعایت نکات ایمنی مبذول داشته و نیز ضمن رعایت کامل حقوق بیماران، از ایجاد هر گونه اختلال در روند تشخیص و درمان آنان پرهیز کنند.

 

انتهای پیام
captcha