کرمان تحت هیچ شرایطی آماده پذیرش مسافر نخواهد بود
کد خبر: 3885759
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸

کرمان تحت هیچ شرایطی آماده پذیرش مسافر نخواهد بود

مدیرکل میراث فرهنگی کرمان با تأکید بر اینکه این استان تحت هیچ شرایطی آماده پذیرش مسافر نخواهد بود، گفت: گردشگر نباید وارد شود و مردم کمک کنند جلوی واحدهای غیرمجاز گردشگری نیز گرفته شود.

به گزارش ایکنا از کرمان، به نقل از اداره‌کل مدیرکل میراث فرهنگی استان، فریدون فعالی، مدیرکل میراث فرهنگی استان امروز دوشنبه، 26 اسفندماه گفت: ستاد تسهیلات سفرهای استان ویژه نوروز از آذرماه امسال تشکیل شد و با شدت و قوت کارها را پیش می‌بردیم تا میزبانان شایسته‌ای برای میهمانان نوروزی کرمان باشیم که با آمدن ویروس کرونا همه برنامه‌ها لغو شد.

وی با بیان اینکه ما هم همیشه در کنار مردم بودیم و برنامه‌های خودمان را طبق شرایطی که در آن قرار داشتیم، پیش‌بینی کردیم، افزود: تمام تلاش ما در میراث فرهنگی، پذیرایی خوب از میهمانان نوروزی بود اما به هر شکل تغییر موضع پیدا کرد و ما تمام توانمان را در اختیار مبارزه با کرونا قرار دادیم.

مدیرکل میراث فرهنگی کرمان از ایجاد محدودیت برای تورهای گروهی و آژانس‌ها و تورهای گردشگری خبر داد و بیان کرد: همه اماکن گردشگری استان بسته شد و توصیه‌های دلسوزانه را پیگیری کردیم و امیدوار هستیم در بهتر شدن شرایط در خدمت مردم باشیم.

فعالی با تأکید بر اینکه تحت هیچ شرایطی مراکز ما آماده پذیرش مسافر نخواهد بود، تصریح کرد: استان کرمان در زمینه گردشگری ظرفیت بسیار خوبی دارد و بیشتر آثار ثبت در یونسکو و مفاخر ملی در استان کرمان است.

مدیرکل میراث فرهنگی کرمان با اشاره به اینکه در بحث گردشگری ما سرمایه‌گذاران خوبی داریم، بیان کرد: وضعیت حاضر و بحرانی که حادث شده روی مسائل اقتصادی تأثیر دارد اما روی صنعت گردشگری که حساس و شکننده است و الان فصل پرمخاطب این صنعت است تاثیر زیادی دارد.

وی اظهار کرد: صنعت‌گران انتظاراتی از ما دارند یک بخشی در بحث ملی است که پیگیری می‌شود آنچه در استان کرمان باید توجه کنیم در جلسات مختلف با استاندار و مسئولین مواردی را منتقل کرده‌ایم.

فعالی درباره بازدارندگی برای ورود مسافران در استان گفت: ۱۵ نقطه برای ورود استان داریم و ورودی‌ها توسط نیروی انتظامی و هلال احمر پایش می‌شود و استان‌هایی که در معرض بیشتر خطر هستند و پرخطر هستند ورودشان به استان کرمان ممنوع شد و حتی در سطح شهر هم با پلاک‌های غیربومی برخورد می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی کرمان با تأکید بر اینکه مردم در سطح شهر و جاده‌ها تردد نکنند و در خانه‌ها بمانند، گفت: مسافرانی که به استان کرمان می‌آیند ۱۴ روز با هزینه شخصی خودشان قرنطینه می‌شوند و تاکید بر این است که ما ورودی نداشته باشیم و اگر به هر نحوی وارد شدند با آنها برخورد و متوقف می‌شوند.

فعالی در خصوص چگونگی حمایت از کسب و کارها و صاحبان حوزه گردشگری، گفت: اصحاب گردشگری به‌عنوان حامی دولت همیشه در کنار مردم بودند و اولین صنعتی که بیشترین ضرر را در این بحران دیده صنعت گردشگری است، واحدهای دارای مجوز و زیر نظر گردشگری تعطیل شدند و از مردم انتظار نداریم از واحدهای غیرمجاز استفاده کنند.

وی با تأکید بر اینکه باید خواسته‌های به‌حق صنعت گردشگری مورد توجه ویژه قرار گیرد، افزود: باید در کوتاه‌مدت مبلغی به‌عنوان نقدینگی به این واحدهای گردشگری پرداخت شود و انتظار داریم دست‌اندرکاران کمک و حمایت کنند تا صنعت گردشگری به آن جایگاه اصلی‌اش برگردد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان بیان کرد: همه دغدغه همکاران در ستاد ملی مبارزه با کرونا این است که افزایش بیماری در استان نداشته باشیم و با استفاده از تجربه استان‌هایی که دچار افزایش بیماری هستند استفاده کنیم تا استان کرمان دچار بحران نشود.

فعالی با بیان اینکه تصویب شد پایانه‌ها در استان فعالیتی نداشته باشند و در حوزه راه آهن و هواپیما اگر مسافری می‌آید رصد و پایش می‌شود، تأکید کرد: مردم نگرانی نداشته باشند، تاکید ما این است که گردشگر نباید وارد شود و مردم می‌توانند کمک کنند و جلوی واحدهای غیرمجاز گردشگری را بگیرند.

وی بیان کرد: واحدهای غیرمجاز و واحدهای اقامتی که مجوز ندارند تحت هیچ شرایطی مورد حمایت میراث فرهنگی نیستند و رصد و با آنها برخورد می‌شود در این شرایط حساس که سلامت مردم مهم‌ترین دلیل ما است عده‌ای سودجو اگر بخواهند سلامت مردم را برهم بزنند با آن‌ها برخورد می‌شود.

انتهای پیام
captcha