ارائه خدمات روانشناختی به بازماندگان کرونا در یزد
کد خبر: 3887488
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹

ارائه خدمات روانشناختی به بازماندگان کرونا در یزد

مدیرکل بهزیستی استان یزد از تشکیل تیم فوریتی «محب» این نهاد با هدف ارائه خدمات مشاوره تخصصی و حمایت‌های روانی و اجتماعی به‌ویژه مشاوره سوگ به بازماندگان کرونا و خانواده‌ها از طریق خط مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ خبر داد.

آمادگی تیم محب بهزیستی یزد برای ارایه خدمات روانشناختی به بازماندگان کرونابه گزارش ایکنا از یزد، به نقل از روابط‌عمومی بهزیستی، علی‌محمد عطابخش، مدیرکل بهزیستی استان یزد، اظهار کرد: تیم فوریتی محب بهزیستی یزد با هدف ارائه خدمات مشاوره تخصصی و حمایت‌های روانی و اجتماعی بویژه مشاوره سوگ به بازماندگان کرونا و خانواده‌های آنها تشکیل شده است.

وی به حضور داوطلبانه روانشناسان، مشاوران، مددکاران استان در این طرح اشاره کرد و گفت: خانواده‌هایی که در سوگ عزیزان خود در اثر بیماری کرونا به سر می‌برند از طریق خط مشاوره تلفنی 1480 می‌توانند از این حمایت‌های روانی و اجتماعی برخوردار شوند.

عطابخش آسیب‌های روحی و روانی از دست دادن عزیزان در بیماری کرونا یادآور شد و گفت: ویروس کرونا نه تنها جسم افراد را بلکه بر روح و روان آن‌ها نیز آسیب‌ وارد می‌کند و این در حالی است که روان آدمی آسیب پذیرترین بخش وجودی انسان در حوادث و بلایا به شمار می‌رود.

وی در خصوص آموزش‌های تخصصی تیم محب گفت: این آموزش‌ها شامل مدیریت استرس، مقابله با اضطراب، کنترل خشم، مشاوره سوگ، کمک‌های اولیه روانشناختی، بهداشت روانی در بلایا به افراد آسیب دیده و در معرض آسیب است.

مدیرکل بهزیستی استان یزد بیان کرد: تلاش تیم محب بهزیستی ارتقای ایمنی و امنیت روانی افراد و همچنین ارتقای سطح آرامش، امیدواری و توسعه یاری رسانی به خانواده‌ها است.

انتهای پیام
captcha