اطاعت از رهبر جامعه منش رفتاری حضرت ابوالفضل(ع) است
کد خبر: 3887989
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴
حجت‌الاسلام حسن اسکافی:

اطاعت از رهبر جامعه منش رفتاری حضرت ابوالفضل(ع) است

معاون آموزشی حوزه علمیه قائمیه آقایان شهرستان بندرانزلی گفت: اطاعت از رهبر جامعه و رعایت ادب به ویژه در برابر بزرگتر دو نکته تربیتی مهم در سیره رفتاری حضرت ابوالفضل(ع) است.

حجت‌الاسلام حسن اسکافی، معاون آموزشی حوزه علمیه قائمیه آقایان شهرستان بندرانزلی، در گفت‌و‌گو با ایکنا از گیلان، ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت ابوالفضل(ع) و روز جانباز، اظهار کرد: نکات مهمی در زندگی حضرت ابوالفضل(ع) و نوع شخصیت والای ایشان وجود دارد که امروزه تک تک ما و جامعه نیاز دارد تا از آن الگو برداری کند.

وی با اشاره به اینکه یکی از این ویژگی‌ها و سیره‌های مهم زندگی حضرت ابوالفضل(ع) که می‌توان به خوبی از آن بهره گرفت اطاعت‌پذیری از ولی و رهبر جامعه است، افزود: باید ببینیم نگاه آن حضرت به ولی جامعه و امام معصوم چگونه است. در زندگی ایشان که در شجاعت بی‌نظیر بود و همانطور که در تاریخ نقل شده اگر در کربلا به صورت نظامی می‌جنگید دشمن توان مقابله با او را نداشت ولی امر امام حسین(ع) را به خاطر عظمت امام پذیرفته و به جای جنگ قبول می‌کند تا برای اهالی حرم آب بیاورد که این امر نشان از اطاعت محض حضرت ابوالفضل(ع) از امام عصر خود دارد و امروز جامعه ما نیاز به این الگو دارد.

اسکافی با تأکید بر اینکه امروز نقطه اتصال ما به امام معصوم رهبر جامعه است که در حوادث، مشکلات و اتفاقات باید به او مراجعه کنیم، تصریح کرد: در حوادث اگر با نگاه شخصی و طبق نظر خودمان عمل کنیم این جز به هم ریختگی نظم جامعه چیزی عایدمان نمی‌کند بهترین درسی که از حضرت ابوالفضل(ع) می‌توان گرفت اطاعت و پذیرش از رهبر جامعه به ویژه در زمان غیبت است.

معاون آموزشی حوزه علمیه قائمیه آقایان شهرستان بندرانزلی با اشاره به درس دومی که می‌توان از سیره حضرت ابوالفضل(ع) الگو گرفت، ادب آن حضرت است، تأکید کرد: ادب در برابر بزرگتر یکی از نکات مهمی است که در منش ایشان وجود داشت و باید مورد توجه در جامعه امروز ما باشد.

وی با تأکید بر اینکه ادب و احترام در سیره رفتاری حضرت ابوالفضل(ع) نکته مهمی است که در جامعه امروز به آن نیاز داریم، گفت: در روایات آمده شما باید به فرد مقابل احترام بگذارید اگر آن فرد مسلمان است که برادر دینی شما محسوب می‌شود و حرمت برادر دارد و اگر مسلمان نباشد حرمت انسانی دارد و باید این حرمت حفظ شود. این احترام در جامعه امروز بین فرزند و پدر و مادر، بین زن و شوهر، بین خواهر و برادر و حتی در روابط دوستانه خدشه دار شده و آنطور که شایسته است ادا نمی‌شود.

اسکافی تصریح کرد: همه عزیزانی که در مسیر فعالیت رسانه هستند باید با تولید محتوای مناسب در نهادینه کردن ادب و احترام و حرمت متقابل به ویژه احترام به بزرگترها کوشا باشند و با تولید برنامه‌های مناسب این نقشه دشمن را نقش بر آب کنند.

انتهای پیام
captcha