جوان امروزی، شادی و چارچوب دین
کد خبر: 3889218
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴

جوان امروزی، شادی و چارچوب دین

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: جوان امروزی می‌تواند با بهره‌گیری از روش‌های درست که در دین به آن‌ها تاکید شده هم به شادی بپردازد و از جوانی خود بهره ببرد و هم اصول دین را رعایت کند.

جوان امروزی، شادی و چارچوب دینحجت‌الاسلام سیدحسن سیدی، مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: به مصداق آیات قرآن که انسان‌ها فقط برای بندگی و خدایی زندگی کردن آفریده شده‌اند، باید در در بهار جوانی نیز اینگونه زندگی کرد.

وی افزود: آدمی در هر موقعیت و زمانی زندگی می‌کند، باید برای خدا و در راه خدا زیست کند، انسان می‌تواند بروز و در زمانه خودش زندگی کند، شاد باشد، اما به دور از گناه و در صراط حق باشد.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: یکی از ممهم‌ترین فاکتورها، انتخاب و همنشینی با انسان‌های خدایی و دوستان سالم به خصوص برای جوانان است چرا که دوست و صدیق خوب یا بد فاکتور مهمی در سعادت و شقاوت انسان است.

سیدی ادامه داد: فاکتور دیگر مدیریت در زندگی است که اگر جوان در زندگی حساب و کتاب داشته و مدیریت داشته باشد، می‌تواند سالم و خدایی زندگی کند.

وی با بیان اینکه جوان می‌تواند هم به کار و تفریح و هم به عبادت خود برسد، تصریح کرد: یکی از گمشده‌های ما عدم‌ نظم در زندگی است و اینکه برخی فقط تفریح و شادی را گناه می‌بینند، در حالیکه می‌شود شاد زندگی و تفریح کرد.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: هیچ محدودیتی در دین‌ نیست و شادی تا آنگاه که شرعی باشد، بسیار هم خوب است.

سیدی ادامه داد: امروزه جوانان ما الگوها و‌ مشعل‌های هدایت بزرگی از جمله شهدای بزرگواری که همه اسوه و الگو هستند، دارند و باید توجه داشته باشند تا در جوانی پاکی کرده و خودسازی داشته باشند.

وی یادآور شد: امروزه جوانان ما فهمیده و از شعور و درک بالایی برخوردارند و با جهاد خویش در همه عرصه‌ها به جهانیان، صلابت خویش را اثبات کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha