هنر انقلاب اسلامی باید زیبایی‌ها را تبیین و حقیقت را تبلیغ کند
کد خبر: 3890180
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی:

هنر انقلاب اسلامی باید زیبایی‌ها را تبیین و حقیقت را تبلیغ کند

نبی زاده گفت: هنر انقلاب اسلامی باید معارف الهی را منتشر کند، باید دقیق و درست بوده و زیبایی‌ها را تبیین و حقیقت را تبلیغ کند.

هنر انقلاب اسلامی به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، ناصر نبی زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی، در پیامی به مناسبت 20 فروردین، روز هنر انقلاب اسلامی را به هنرمندان و دست اندرکاران این هنر تبریک گفت.

در متن این پیام آمده است:

هنر ودیعه‌ای الهی و موهبتی رحمانی در وجود آدمی است که اندیشه را صیقل داده و کمال و سعادت ابدی را به ارمغان می‌آورد. آنچه هنر را در جایگاه والایی نشانده، خلاقیتی است که خداوند متعال در وجود انسان دمیده تا در قامت و قالب آثار مختلف هنری تجلی و تجسم یافته و چشم و دل مخاطبان را به افق‌های نورانی و روحانی، روشن سازد.

هنر انقلاب اسلامی، برگرفته از حکمت اسلامی است؛ یعنی آمیختگی همگونی با عقلانیت و معنویت دارد. هنر انقلاب اسلامی باید معارف الهی را منتشر کند، باید دقیق و درست بوده و زیبایی‌ها را تبیین و حقیقت را تبلیغ کند، هنر انقلاب اسلامی باید از شکل تجملات خارج بوده و پیروزی‌های ملت غیور ایران اسلامی را روایت کند.

20 فروردین ماه، سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم شهید سید مرتضی آوینی است. شهید اهل قلم و هنری که تمام لحظه‌های عمر با برکت خود را به ویژه پس از انقلاب اسلامی، در مسیر به فعلیت رساندن ارزش‌ها و احکام اسلامی در قالب هنر صرف کرد.

اینجانب فرارسیدن روز هنر انقلاب اسلامی را به تمامی هنرمندان استان خراسان جنوبی تبریک عرض نموده و امیدوارم با یاری شما عزیزان، در حوزه هنر و فرهنگ بیش از پیش به توسعه و موفقیت دست یابیم.

انتهای پیام
captcha