آغاز رزمایش «همدلی مؤمنانه» در کرمان
کد خبر: 3892152
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹

آغاز رزمایش «همدلی مؤمنانه» در کرمان

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: قرارگاه امام حسن(ع) در راستای رزمایش «مواسات و همدلی» با هدف به صحنه آوردن کمک‌های مردمی به وسیله ائمه جمعه و کانون‌های فرهنگی مساجد در استان کرمان تشکیل شده است.

به گزارش ایکنا از کرمان، به نقل از سپاه ثارالله کرمان، سردار حسین معروفی، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، امروز جمعه، 29 فروردین‌ماه با اشاره به برگزاری رزمایش مواسات و همدلی در نیمه شعبان با حضور کمیته امداد و بنیاد مستضعفان گفت: هدف از این رزمایش کمک به خانواده‌های نیازمند و کمک به مشاغل و نیازمندانی که در اثر ویروس کرونا دچار مشکلاتی شده‌اند و خانواده‌هایی که مشکلات مالی جدی پیدا کرده و با یک شغل کوچک زندگی خود را تامین می‌کردند و امروز دچار آسیب شده‌اند، است.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند رزمایش گسترده در سطح کشور برای مواسات و همدلی و کمک مومنانه به نیازمندان و فقرا برگزار شود، افزود: این اتفاق و همدلی موجب می‌شود خاطره خوبی از انسان بماند و نباید این ویروس سبب فراموشی مسئولیت اجتماعی افراد نسبت به همنوعانشان شود، ضمن اینکه با رعایت بهداشت باید به نیازمندان کمک کنیم.

معروفی تصریح کرد: در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌عنوان کمک مومنانه با محوریت مسجد و با تشکیل قرارگاه امام حسن(ع) در استان کار را شروع کردیم و این رزمایش هدفش به صحنه آوردن کمک‌های مردمی به وسیله ائمه جمعه و کانون‌های فرهنگی مساجد است و در واقع این رزمایش مسجدمحوری است. منظور از این کار، جمع‌آوری و جهت‌دهی کمک‌های مردمی در بین افراد نیازمند است و این حرکت را باید در حوادث غیرمترقبه هم اجرا کنیم.

وی بیان کرد: برای افزایش تاب‌آوری جامعه برای سپری شدن تبعات اقتصادی پس از کرونا اقدامات اجرایی دنبال کرده‌ایم؛ از روز گذشته کار را شروع کرده‌ایم و از طرف سپاه در استان قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) را تشکیل داده‌ایم و با هماهنگی نماینده ولی فقیه در استان، کمیته امداد، ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، مجامع خیران، سازمان‌های مردم نهاد و ....کار انجام می‌شود.

معروفی اظهار کرد: هم‌افزایی و جمع‌آوری کمک‌های مردمی در این حوزه و نکته مهم شناسایی افراد نیازمند است و داشتن بانک اطلاعاتی در هر شهرستان مهم است که این در دستور کار ما قرار دارد و باید توسط مسجد، نیازمندان را شناسایی کنیم.

وی با بیان اینکه از همه ظرفیت‌های سپاه، هیئت‌های مذهبی و موکب‌داران، بسیج دانشجویی، بسبج دانش‌آموزی و...استفاده کنیم، ادامه داد: برای شناسایی و جمع‌آوری کمک‌های مردم ابلاغ کرده‌ایم و در این رزمایش کلیه کارها با محوریت مساجد و ائمه جماعات انجام می‌شود.

معروفی با اشاره به اینکه نیکوکاران در قالب این طرح قرار گیرند، گفت: در این رزمایش هرچه در شهرستان و محله کمک جمع شود، در همان محله توزیع می‌شود. در ماه مبارک رمضان با کمک کمیته امداد سفره مهربانی به‌منظور اطعام نیازمندان و با همکاری بسیج پهن خواهد شد و سپاه، بسیج، کمیته امداد و اوقاف غذای گرم را قبل از افطار درب منازل توزیع خواهند کرد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد: در این رزمایش مقرر شد نهادهای حمایتی بسیج و سپاه در سطح استان و خارج از استان کمک‌هایی که جمع می‌شود به‌وسیله بانک اطلاعاتی که وجود دارد در شهرستان‌ها و محلات کم برخوردار توزیع کنند؛ رزمایشی برای خارج از مرکز و حاشیه شهر کرمان برگزار و همچنین برای مناطق سیل‌زده به‌صورت ویژه بسته‌هایی دیده‌ایم و به‌صورت ویژه کمک‌ها را بسته‌بندی و توزیع می‌کنیم.

وی تأکید کرد: به درخواست پرسنل سپاه در استان حداقل یک روز حقوق آن‌ها برای کمک به افرادی که از ناحیه کرونا دچار مشکل شده‌اند، اختصاص می‌یابد.

انتهای پیام
captcha