کرونا؛ فرصتی برای تغییر روش زندگی با دانش روز
کد خبر: 3892863
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳

کرونا؛ فرصتی برای تغییر روش زندگی با دانش روز

یک فعال اقتصادی حوزه کسب و کار گفت: الگوی کسب و کار در شرایط کنونی باید متحول شود و متکی بر اینترنت باشد، با وجود تکنولوژی و ارتباطات ما نیز باید همانند سایر کشورها، خود را مجهز به دانش و مهارت‌های روز کنیم.

کرونا، فرصتی برای تغییر روش زندگی با دانش روزحسین امیری گنجه، فعال اقتصادی حوزه کسب و کار و کارشناس اقتصادی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: امروزه با توجه به پیدایش کرونا، همه باید با توجه به حوزه فعالیتی که در این جامعه دارند، نقش خود را در حوزه کسب و کار به خوبی ایفا کنند، در این خصوص دولت، مردم و همچنین کارفرمایان نیز هریک به نوبه خود باید در این راستا کمک و حمایت‌هایی داشته باشند.

وی ادامه داد: در این میان، مثلثی که متشکل از دولت، مردم و جامعه کارفرمایی است، وجود دارد و در این شرایط ایجاد شده نیز برخی از کسب و کارها متأثر از این بیماری قرار گرفتند و نتوانستند کسب و کار خود را رونق دهند. در اینجا نقش حاکمیتی در میان است و باید دستگاه‌های حاکمیتی در این زمینه ورود کنند.

این فعال اقتصادی حوزه کسب و کار بیان کرد: در واقع کشور ما باید توجه داشته باشد که از این شرایط می‌توان در حوزه کسب و کار به‌خوبی استفاده کرد و شیوه زندگی خود را تغییر داد و این شیوه زندگی بدین منظور است که فروشگاه‌ها، محصولات خود را به صورت اینترنتی به فروش برسانند؛ چرا که تا امروز حرف‌های زیادی در خصوص خرید و فروش اینترنتی شده، حال باید از این موقعیت استفاده کرد و این افراد باید در این شرایط خود را به خوبی بروز دهند و وارد کار شوند و به نوعی خود را برای این کار مجهز کنند.

این کارشناس اقتصادی گفت: به عقیده من الگوی کسب و کار باید تغییر پیدا کند و به‌صورت اینترنتی انجام شود، واحدهای آسیب‌دیده نیز باید تغییر روش انجام دهند، دولت باید کمک مالی کند و افرادی که در حوزه کسب و کار فعالیت دارند نیز باید تغییراتی در این حوزه داشته باشند.

وی با بیان اینکه امروزه با وجود تکنولوژی و ارتباطات ما نیز باید همانند سایر کشورها خود را مجهز به دانش و مهارت‌های روز کنیم، گفت: در واقع اینگونه نمی‌شود که در این شرایط هم به همان شیوه گذشته کار کنیم و انجمن‌های صنفی هم همچنان به همان نگاه گذشته فعالیت خود را ادامه دهند، بالاخره این بحث‌های جهانی و شرایط فراهم شده باید در نهایت منجر به این شوند که به این سمت سوق پیدا کنیم و این افراد نیز در کارهای خود تغییراتی را ایجاد کنند.

امیری گنجه اظهار کرد: باید بدانیم که با استراتژی و رویکردهای نوین کار نمی‌کنیم و همچنان به همان شیوه‌های گذشته که آسیب دیده و منسوخ شده‌اند فعالیت‌های خود را دنبال می‌کنیم و در صورت ادامه این روند، در آینده باید شاهد آسیب کسب و کارها در جامعه باشیم.

این فعال حوزه کسب و کار بیان کرد: در واقع مدیران در مباحث مدیریتی نیازمند این امر هستند که شرکت‌های خود را به مبانی رشد از جمله دانش، تجربه، توانایی و مهارت سوق دهند و علاوه بر این مقوله‌ها نیز مدیران باید خطرپذیری را در خود پرورش دهند تا در این صورت بتوانند مدیریت موفقی را داشته باشند.

وی افزود: اما این در حالی است که مدیران ما اغلب نگاهشان به دولت بوده و از دولت انتظار دارند که به آن‌ها کمک کند، اما باید توجه داشته باشیم که ما خود نیز باید قدم‌هایی را در راستای موفقیت شرکت‌های خود برداریم. ویروس کرونا شرایطی را برای جامعه ایجاد کرده که کسب و کارهای اینترنتی باید ظهور و بروز پیدا و از این شرایط به بهترین نحو ممکن استفاده کنند و در زمینه کاری نیز خود را به اینگونه مبانی رشد مجهز کنند.

این کارشناس حوزه اقتصادی با بیان اینکه مشکل ما این است که ما با دانش و مهارت روز آشنایی نداریم، تصریح کرد: از این رو با وجود این مشکلی که در حوزه کسب و کار داریم باید سه مقوله مهم از جمله مدیریت ادراکی، مدیریت خطرپذیر و مجموعه انسانی را مورد توجه قرار دهیم؛ چرا که با در نظر داشتن مجموعه این عوامل می‌توانیم در بحث نظام بودجه شرکت خود، مدیریت موفقی را داشته باشیم.

وی گفت: همچنین با وجود اینکه خطر سیاستی، خطر بین‌المللی و ملی را دارا هستیم؛ اما متأسفانه هنوز این خطرها شناخته نشده‌اند.

انتهای پیام
captcha