ملت ایران در هیچ شرایطی مردم مظلوم فلسطین را از یاد نخواهند برد
کد خبر: 3894745
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷

ملت ایران در هیچ شرایطی مردم مظلوم فلسطین را از یاد نخواهند برد

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه ملت ایران در هیچ شرایطی مردم مظلوم فلسطین را از یاد نخواهند برد، گفت: ملت ایران در روز جهانی قدس علیرغم شیوع کرونا همدردی، همراهی و همدلی خود را با مردم ستم‌دیده فلسطین به نمایش خواهند گذاشت.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان امروز، 8 اردیبهشت ماه در نشست هماهنگی ستاد انتفاضه و قدس استان که در دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان برگزار شد، گفت: روز جهانی قدس، میراث گرانبهای معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) است و ملت ایران در هیچ شرایطی مردم مظلوم فلسطین را از یاد نخواهند برد.

وی با بیان اینکه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران از همان آغازین سال های مبارزه علیه طاغوت همواره خطر اسرائیل را گوشزد فرموده‌اند، تصریح کرد: امام خمینی(ره) در اسفندماه سال 1341 فرمودند «اينجانب حسب وظيفه شرعی به ملت ايران و مسلمين جهان اعلام خطر می‌كنم، قرآن كريم و اسلام در معرض خطر است. استقلال مملكت و اقتصاد آن در معرض قبضه صهيونيست‌هاست». متعاقب بیانات گهربار و افشاگرانه ایشان، گویندگان و سخنوران انقلابی از همان زمان به موضوع فلسطین پرداخته‌اند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان سخنان شهید مطهری در دفاع از مظلومیت مردم فلسطین را بسیار با اهمیت دانست و تاکید کرد: این شهید بزرگوار مسئله فلسطین را مهمترین مسئله جهان اسلام و در راستای حماسه عاشورا معرفی می کند.

حجت الاسلام اشجری با اشاره به تداوم توجه معمار کبیر انقلاب اسلامی به مسئله فلسطین بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و ابتکار نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان تحت عنوان روز جهانی قدس، اظهار کرد: ایشان در سال 1358 فرمودند «من در طی سالیان دراز، خطر اسرائیل غاصب را گوشزد مسلمین نمودم که اکنون این روزها به حملات وحشیانه خود به برادران و خواهران فلسطینی شدت بخشیده است. جمیع مسلمانان جهان را دعوت می کنم آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را که از ایام قدر است و می‌تواند تعیین کننده سرنوشت مردم فلسطین نیز باشد، به عنوان روز قدس انتخاب و طی مراسمی همبستگی بین المللی مسلمانان را در حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان اعلام نمایند».

وی، نگاه امام خمینی(ره) به فلسطین را یک نگاه استراتژیک و راهبردی دانست و اضافه کرد: ایشان همواره برای مقابله با اسرائیل راهکارهای عملی و اجرایی را بیان می کردند که یکی از آنها روز جهانی قدس است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، با بیان اینکه در آغازین سال های شکل گیری راهپیمایی روز جهانی قدس در ایران معدود کشورهایی این راهپیمایی را برگزار می کردند، متذکر شد: اکنون در بیش از 80 کشور جهان در قاره های مختلف دنیا راهپیمایی روز جهانی قدس با شکوه خاص برگزار می‌شود.

حجت الاسلام اشجری وحدت جهان اسلام، نگاه ویژه انقلاب اسلامی به موضوع فلسطین، قرار گرفتن موضوع فلسطین در صدر مسائل جهانی، ایجاد امید در بین مردم مظلوم فلسطین و گسترش ناامنی در اسرائیل را از مهمترین پیام های روز جهانی قدس دانست و گفت: مقاومت مردم فلسطین 72 ساله شده است و فلسطینیان با تحمل همه سختی ها زیر بار زور رژیم غاصب صهیونیستی نرفته اند و با چنگ و دندان از سرزمین مقدس خود دفاع می کنند تا آن را دوباره آزاد سازند.

وی با بیان اینکه روز جهانی قدس سالجاری متفاوت از سال های گذشته خواهد بود، عنوان کرد: درگیری مردم ایران و بسیاری از کشورهای جهان با ویروس منحوس کرونا، محدودیت هایی را در فعالیت های مربوط به روز قدس ایجاد کرده، اما مهمترین پیام روز جهانی قدس در ایران و سایر کشورهای درگیر با کرونا که همه ساله راهپیمایی روز جهانی قدس را برگزار می کردند، این است که در هیچ شرایطی مردم مظلوم فلسطین فراموش نخواهند شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه ملت ایران در روز جهانی قدس امسال علیرغم مشکلات عدیده ناشی از ویروس منحوس کرونا، همدردی، همراهی و همدلی خود را با مردم ستم‌دیده فلسطین به نمایش خواهند گذاشت، عنوان کرد: تمامی مصوبات ستاد انتفاضه و قدس گیلان و فعالیت های مربوط به روز جهانی قدس در استان حسب توصیه های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا خواهد بود و خارج از پروتکل های بهداشتی اعلام‌شده برنامه‌ای برگزار نخواهیم کرد.

حجت الاسلام اشجری با اشاره به نقش اثرگذار صدا و سیما و شبکه های مجازی در بزرگداشت روز جهانی قدس سالجاری، یادآور شد: برنامه‌های نو و خلاقانه بسیاری در ستاد انتفاضه و قدس استان گیلان برای بزرگداشت روز جهانی قدس پیش‌بینی شده که به همت مسئولان، روحانیون، هیئت های مذهبی، سازمان‌های مردم‌نهاد، رسانه‌ها، فعالان فضای مجازی، نخبگان فرهنگی و انقلابی و مردم مسلمان استان در روزهای منتهی به روز جهانی قدس اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام
captcha