الفبای دین را با زبان هنر به کودکان بیاموزیم
کد خبر: 3894995
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴

الفبای دین را با زبان هنر به کودکان بیاموزیم

مدیر مؤسسه نهج‌البلاغه خراسان شمالی گفت: برای تربیت دینی کودکان باید ساختار با دین شروع شود و پس از آن هدایت‌گری انجام شود که یکی از ابزار مهم در این راه هنر است.

الفبای دین را از طریق هنر به کودکان بیاموزیمحسین حیدرپور، مدیر مؤسسه نهج‌البلاغه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اینکه باید در ظرف ذهنی کودکان داده‌های دینی مختلفی گذاشته شود، اضافه کرد: اگر داستان‌ها، نمایش‌نامه‌ها، بازی‌ها و... در مسیر معرفی ساختار دینی قرار داشته باشد به خوبی می‌توان کودکان را از ابتدا در مسیر درستی قرار داد.

وی با بیان اینکه داده‌های ابتدایی باید کوتاه و جذاب باشند، اظهار کرد: برخی از کلمات قرآنی و دینی در ظاهر کوتاه هستند، اما معانی پرباری دارند و برای پر کردن ذهن کودکان از این داده‌ها باید به خوبی داده‌ها شناسایی شود و در ظرف ذهنی کودکان قرار بگیرد.

حیدرپور تأکید کرد: اگر می‌خواهیم کودکان ما به آموزه‌های قرآنی و دینی علاقه‌مند شوند، بهترین راه برای جذب آنان استفاده از ابزار مهم و تاثیر‌گذار هنر است.

مدیر مؤسسه نهج‌البلاغه خراسان شمالی با تأکید براینکه تربیت دینی با استفاده از هنر، پایه‌های دینی را تقویت می‌کند. هنر ماندگاری ایجاد می‌کند و اگر آموزه‌های دینی به وسیله هنر معرفی شود به طور قطع در ذهن کودکان ماندگار خواهد بود و در سنین بالاتر نیز از آن به خوبی استفاده می‌کنند.

حیدرپور افزود: پس از پر کردن ذهن کودکان با داده‌های متنوع دینی، باید آنان را تشویق به نوشتن کنیم و دلیل این موضوع نیز این است که هرچقدر ذهن با کلمات زیبا پر شده باشد، نوشته‌های زیبایی نیز به دست خواهد آمد و همین مسئله موجب ماندگاری آموزه‌ها می‌شود.

مدیر مؤسسه نهج‌البلاغه خراسان شمالی ادامه داد: نوشته‌های زیبا تئاترهای زیبا، کتاب‌های زیبا و...را به دنبال خواهد داشت که حتی برای نسل‌های آینده نیز مفید خواهد بود. هرچقدر برای تربیت دینی کودکان در سن‌های پایین سرمایه‌گذاری کنیم، سودی که در آینده به دست می‌آید بیشتر خواهد بود و انسان‌های ثروت‌مندی خواهیم بود.

حیدرپور تصریح کرد: در استان ما کمتر به ایجاد هنرهای ماندگار دینی پرداخته شده است و باید این حلقه مفقوده به درستی ایجاد شود.

مدیر مؤسسه نهج‌البلاغه خراسان شمالی تصریح کرد: در این زمینه در خراسان شمالی نویسنده توانمند، بازیگر توانمند، نقاش توانمند و... وجود دارد اما باید از آنان حمایت شود و این اجزا را به یکدیگر متصل کنند و به نوعی مدیریت مناسب در این زمینه نیاز است که وجود داشته باشد.

انتهای پیام
captcha