فیلم | راه جبران برای کسانی که در این ماه توفیق روزه‌داری ندارند
کد خبر: 3895757
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶
در محضر رمضان/ 7

فیلم | راه جبران برای کسانی که در این ماه توفیق روزه‌داری ندارند

آیت‌الله تحریری ضمن اشاره به برخی فضائل ماه رمضان، تصریح کرد: کرامت‌های این ماه شامل کسانی است که خودشان را در حال و هوای روزه‌داری قرار می‌دهند و بر این اساس انسان‌های مسافر یا مریض هم می‌توانند در ماه‌های دیگر از فضائل ماه رمضان بهره ببرند.

آیت‌الله محمدباقر تحریری، تولیت حوزه علمیه مروی و استاد اخلاق حوزه‌های علمیه، در گفت‌وگو با ایکنا، ضمن اشاره به فضائل و اعمال ماه مبارک رمضان، به تبیین فرازهای خطبه شعبانیه پیامبر اکرم(ص)، که ناظر به اهمیت ماه مبارک رمضان است، پرداخت. در ادامه بخش هفتم این گفت‌وگو از نظر می‌گذرد؛

در این ماه دستورات دیگری هم به ما دادند که پاکی‌های متعدد برای ما ایجاد کند. مثلاً فرمودند خواب شما عبادت است. نفرمودند که ثواب عبادت دارد، بلکه خودش عبادت است. همان طور که خود روزه گرفتن با قصد قربت عبادت است، نماز خواندن عبادت است، قرآن خواندن عبادت است، خوابیدن روزه‌دار هم عبادت است. همچنین فرمودند که عمل شما مقبول است. اینها کرامت‌هایی است که خدای متعال به روزه‌داران این ماه، یعنی کسانی که خودشان را در حال و هوای روزه‌داری قرار می‌دهند عنایت فرموده است.

وجوب روزه برای انسان مریض هم هست، برای انسان مسافر هم هست، ولی انسان مسافر باید در وقت دیگری قضا کند. انسان مریض اگر مرضش تا ماه رمضان دیگر ادامه نداشته باشد در ماه دیگر باید قضا کند؛ ولی باز هم این فضائل شامل حالش می‌شود. این الطاف خاصی است که خدای متعال به ماه رمضان و برای روزه‌داران دارد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha