چشم‌انتظاری ۴۳۸ زندانی جرایم غیرعمد در کهگیلویه‌وبویراحمد برای رهایی
کد خبر: 3898259
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶

چشم‌انتظاری ۴۳۸ زندانی جرایم غیرعمد در کهگیلویه‌وبویراحمد برای رهایی

مدیرکل زندان‌های کهگیلویه‌و‌بویراحمد اقدامات انجام شده در زندان‌‌های استان به‌منظور مقابله با کرونا را تشریح کرد و گفت: همچنین برای آزادی ۴۳۸ زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های استان تلاش می‌کنیم.

۴۳۸ زندانی در انتظار کمک هستند

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، به نقل از روابط عمومی زندان‌های استان، اسماعیل جمیاری، مدیرکل زندان‌های استان امروز، 23 اردیبهشت‌ماه در نشست خبری با بیان اینکه ۱۲ ‌بانوی زندانی جرایم غیرعمد استان به علت بدهی مالی در زندان‌های این استان به سر می‌برند، افزود: مبلغ بدهی این زنان یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است.

وی با اشاره به کمک به زندانیان جرایم غیر عمد، اظهار کرد: با توجه به بروز کرونا، جشن گلریزان امسال به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد. همچنین برنامه‌ریزی‌های متعددی برای حمایت همه‌جانبه از این افراد شکل گرفته است.

جمیاری تصریح کرد: در حال حاضر ۴۳۸ زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های استان داریم که ۴۲۶ نفر از این افراد آقا و بقیه بانو هستند. همچنین از این تعداد ۳۶۰ نفر محکوم مالی، ۷۱ نفر محکوم مهریه و پنج نفر محکوم تصادف و دو نفر شبه عمد (تیراندازی غیرعمد و حادثه کارگاهی) هستند.

وی ادامه داد: ۸۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مجموع بدهی محکومان مالی زندانیان جرایم غیرعمد است و همچنین بدهکاران مهریه نیز ۹۷۶۰ سکه تمام بدهکار هستند. طی سال گذشته ۲۹۰ زندانی جرایم غیر عمد با پوشش بدهی ۹۱ میلیارد تومانی از زندان‌های استان آزاد شدند.

جمیاری با اشاره به بروز کرونا تأکید کرد: در شرایط ایجاد شده پس از بروز کرونا و احتمال شیوع بیماری در محیط‌های جمعی، کاهش تراکم جمعیت زندان‌ها بر اساس چارچوب‌های قانونی در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه بیش از ۶۵ درصد زندانیان زندان‌های استان مرخص شده‌اند، اظهار کرد: فاصله‌گذاری اجتماعی در زندان‌های استان رعایت و همچنین بر اساس بخشنامه کشوری درباره کرونا، تمام فعالیت‌های اجتماع‌محور به حالت تعلیق در‌آمد. شش جلسه و ۶۰ مصوبه برای جلوگیری از شیوع کرونا در استان اجرایی شده است.

مدیرکل زندان‌های استان با اشاره به گندزدایی و ضدعفونی مرتب زندان‌های استان، گفت: از ظرفیت خیاط خانه‌های کانون و زندان برای تولید ماسک استفاده شد. همچنین بسته‌های بهداشتی به تعداد انبوه در اختیار زندانیان قرار گرفت.

جمیاری با اشاره به اینکه برنامه غذایی زندانیان نیز با هدف افزایش ایمنی بدن افراد تغییر یافت، افزود: هیچ مورد مشکوک و یا مبتلایی در زندان‌ها نداشتیم.

وی از حمایت خانواده‌های زندانیان استان خبر داد و بیان کرد: تاکنون ۱۰۰۰ خانواده زندانیان از کارت‌های هدیه و سبدهای کالای تأمین شده بهره برده‌اند.

جمیاری اظهار کرد: در جشن گلریزان مجازی امسال شماره حساب ۰۲۱۷۰۹۲۱۶۳۰۰۵ بانک ملی، شماره حساب ۳۰۰۲۳۴۷۸۸۰ بانک تجارت و شماره کارت بانک تجارت ۵۸۵۹۸۳۷۰۰۰۱۲۲۴۳۸ و USSD: *۷۳۳*۴*۳۹۰۷۲۰۷ آماده دریافت کمک‌های خیران برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد است.

انتهای پیام
captcha