ایکنا زیبایی‌های قرآن را برای جامعه تبیین کند
کد خبر: 3898608
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰

ایکنا زیبایی‌های قرآن را برای جامعه تبیین کند

نماینده، ولی‌فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه قرآن دارای ۷۰ بطن بوده و هر بطن زیبایی‌های خاص خود را دارد، گفت: خبرگزاری ایکنا باید بتواند زیبایی‌های قرآن را برای تمام افراد جامعه تبیین کند.

ایکنا زیبایی‌های قرآن را برای جامعه تبیین کندبه گزارش ایکنا از کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی، نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، دیروز، 23 اردیبهشت‌ ماه در بازدید از ایکنا کردستان اظهار کرد: جهاددانشگاهی از بدو تأسیس منشأ آثار و برکات خوبی در جامعه بوده است و کارهای بزرگی در ابعاد درمانی، پزشکی، علمی، پژوهشی و ... را در سطح کشور انجام داده و انجام می‌دهد.

وی افزود: ورود جهاددانشگاهی در بخش اخبار و اطلاع‌رسانی نیز بسیار مطلوب بوده و بنیانگذاری خبرگزاری تخصصی قرآنی نیز یکی دیگر از فعالیت‌های چشمگیر و مؤثر این نهاد انقلابی است.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با اشاره به اینکه رسانه‌ها با نوع خبر وآگاه‌سازی که انجام می‌دهند از جایگاه ویژه‌ای در جامعه برخوردارند، بیان کرد: این جایگاه ویژه می‌طلبد تا رسانه‌ها حساسیت ویژه‌ای در امر اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی خود نیز داشته باشند.

قرآن؛ راهنما و هدایتگر زندگی

وی به ماه مبارک رمضان و شب‌های قدر اشاره و بیان کرد: عظمت شب‌های قدر در این است که آیات قرآن کریم در این شب قدر بر قلب پیامبر اکرم(ص) نازل شده است و ملائکه در این شب قدر در محضر خلیفة‌لله قرار می‌گیرند و تمام امورات زندگی انسان‌ها در این شب رقم خواهد خورد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه پیامبر(ص) در جواب ابوذر که در مورد شب قدر سؤال کرده بود، فرمودند: «این شب، تا روز قیامت هست»، اعلام کرد: تعبیر قرآن نیز از ماه رمضان در آیه 185 سوره بقره آمده است که «شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِي أُنْزِلَ فِيهِ الْقُرْآنُ هُدًى لِلنَّاسِ وَبَيِّنَاتٍ مِنَ الْهُدَى وَالْفُرْقَانِ؛ ماه رمضان [همان ماه] است كه در آن قرآن فرو فرستاده شده است [كتابى ] كه مردم را راهبر و [متضمن] دلايل آشكار هدايت و [ميزان] تشخيص حق از باطل است».

وی  اعلام کرد: قرآن راهنما و هدایتگر زندگی انسان‌هاست و خداوند متعال در این کتاب مبین راه و روش بهتر زندگی کردن را به انسان‌های آموخته است تا انسان‌ها راحت زندگی کنند. راحتی زندگی انسان فقط به بخش مادی زندگی مرتبط نیست، بلکه بخش روح و روان انسان را نیز در بر می‌گیرد و در این راستا باید در زندگی هر انسانی آرامش وجود داشته باشد تا بتواند به راحتی کامل برسد.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با اشاره به اینکه «الَّذِينَ آمَنُوا وَتَطْمَئِنُّ قُلُوبُهُمْ بِذِكْرِ اللَّهِ أَلَا بِذِكْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ؛ همان كسانى كه ايمان آورده‏‌اند و دلهايشان به ياد خدا آرام مى‏‌گيرد آگاه باش كه با ياد خدا دلها آرامش مى‏‌يابد»، بیان کرد: در این راستا برای رسیدن به آرامش انسان‌ها در زندگی باید تقوای الهی پیشه کنند چراکه با یاد خدا دل‌ها آرام می‌گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان بیان کرد: تمام مشکلات و تخلفات و آسیب‌هایی که امروز دامنگیر جامعه ‌ما شده است از بی‌تقوایی نشأت می‌گیرد و زیر پا گذاشتن بایدهای زندگی است. ماه رمضان فرصتی است برای بازیابی جنبه عرفانی و روحی زندگی انسا‌ن‌هاست و خداوند برای سالم نگه داشتن جسم و روح انسان این فرصت را به انسان‌ها  داده است.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی اعلام کرد: ما امروز در سایه توصیه‌های قرآن کریم در امنیت به جایگاهی رسیدیم که هیچ کشوری نمی‌تواند چشم طمع به کشور ما را داشته باشد چراکه با پیروی از آیه 60 سوره انقال «وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ وَمِن رِباطِ الخَيلِ تُرهِبونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّكُم، هر نیرویی در قدرت دارید، برای مقابله با آنها [= دشمنان‌]، آماده سازید! و (همچنین) اسبهای ورزیده (برای میدان نبرد)، تا به وسیله آن، دشمن خدا و دشمن خویش را بترسانید!» امروز کشور ما از لحاظ تسلیحات نظامی و امنیت در مقابل دشمنان مقاوم کرده‌ است.

وی با اعلام اینکه قرآن یک برنامه فردی و فرا فردی است، افزود: قرآن کتاب زندگی و کلمه به کلمه آن دستوری برای زندگی کردن بهتر است و روش و منش صحیح زندگی کردن را به ما می‌آموزد. در این راستا خبرگزاری تخصصی قرآن باید با حساسیت خاصی در این عرصه بروز کرده و جامعه اسلامی را به سمت قرآن و تقوای الهی هدایت کند.

تعقل و تدبر در قرآن

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه 15 هزار حدیث در بیان تفسیر قرآن کریم وجود دارد، بیان کرد: در این راستا مسلمانان باید با تعقل و تدبر در قرآن کریم و تفسیر آیات الهی راه و روش صحیح زندگی کردن را بیاموزند.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی بیان کرد: خبرگزاری تخصصی قرآن همانگونه از عنوان این خبرگزاری مشخص است، باید تمام تلاش خود را به کار گیرد تا با بهره‌گیری از آیات قرآن کریم بتواند پیام  قرآن را به جهانیان برساند. خبرگزاری تخصصی قرآن باید تلاش کند تا قرآن در جایگاه واقعی خود بین افراد جامعه قرار گیرد و مردم این کتاب آسمانی را به عنوان کتاب زندگی خود بشناساند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان به محافل انس با قرآن و تلاوت‌های بسیار شیوای قرآن کریم اشاره کرد و گفت: در کنار این محافل قرآنی باید تلاش یود تا  تدبر و تفکر در آیات قرآن کریم در جامعه بیشتر نمود پیدا کند.

وی یکی از مشکلات اصلی جامعه کنونی را فاصله گرفتن از قرآن کریم دانست و تأکید کرد: خبرگزاری ایکنا باید این توانایی را داشته باشد که با تغییر نگاه مردم زمینه هدایت به سمت قرآن را فراهم کنند. مأموریت و مسئولیت خبرگزاری ایکنا امروز بسیار بالاتر از گذشته شده است؛ لذا جهت دادن به برخی از امور یکی از رسالت‌های اصلی خبرگزاری ایکنای کردستان است.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با اشاره به اینکه استان کردستان یکی از استان‌های مستعد در امور قرآنی بوده و تأسیس دارالقرآن بین‌المللی در استان کردستان به عنوان یکی از مصوبات رهبری در همین راستا بوده است، تصریح کرد: در این راستا باید کاری کنیم که استان کردستان به یک الگوی قرآنی در کشور تبدیل شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه قرآن کریم دارای 70 بطن بوده و هر بطن زیبایی‌های خاص خود را دارد، افزود: خبرگزاری تخصصی ایکنا باید توانایی این را داشته باشد که زیبایی‌های قرآن را برای تمام افراد جامعه تبیین کند.

وی در پایان یادآور شد: در این عرصه خبرگزاری ایکنا در هر استانی باید بتواند رسالت خود را در عرصه‌های مختلف به خوبی اجرا کند و به یک الگویی برای سایر استان‌های کشور تبدیل شود.

انتهای پیام
captcha