فیلم | قرآن و اهل بیت(ع)؛ دو چهره از حقیقت واحد
کد خبر: 3898825
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
در محضر رمضان / 22

فیلم | قرآن و اهل بیت(ع)؛ دو چهره از حقیقت واحد

آیت‌الله تحریری ضمن اشاره به اهمیت توسل به ساحت امیرالمؤمنین(ع) در شب قدر برای نجات از بی‌راهه و حیرت، بیان کرد: این قرآن، قرآن صامت است و اهل بیت(ع) قرآن ناطق هستند. در حقیقت اینها یک حقیقت با دو چهره هستند.

آیت‌الله محمدباقر تحریری، تولیت حوزه علمیه مروی و استاد اخلاق حوزه‌های علمیه، در گفت‌وگو با ایکنا، ضمن اشاره به فضائل و اعمال ماه مبارک رمضان، به تبیین فرازهای خطبه شعبانیه پیامبر اکرم(ص) که ناظر به اهمیت ماه مبارک رمضان است، پرداخت. در ادامه بخش بیست و دوم این گفت‌وگو از نظر می‌گذرد؛

شب‌های قدر شب‌های توسل به ساحت مقدس امیرالمومنین(ع) و اهل بیت(ع) است. این یکی از مسائل مهم است که در همه اوقات باید بدانیم که اگر بخواهیم راهی به سوی خدای متعال، که همان راه مستقیم است، داشته باشیم و در مسیری قرار بگیریم که ما را به بی‌راهه و حیرت و غضب الهی نرساند، باید با این صراط مستقیم، که ولایت امیرالمؤمنین(ع) و اهل بیت(ع) است، مرتبط باشیم.

از این جهت شب‌های قدر به ساحت قرآن پناه می‌بریم. همچنین اهل بیت(ع) را واسطه قرار می‌دهیم. این قرآن، قرآن صامت است و اهل بیت(ع) قرآن ناطق هستند. در حقیقت اینها یک حقیقت با دو چهره هستند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha