توزیع ۵۰ هزار پاکت جمع‌آوری زکات فطره در ایلام
کد خبر: 3899844
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۶

توزیع ۵۰ هزار پاکت جمع‌آوری زکات فطره در ایلام

مدیر‌کل کمیته امداد ایلام با بیان اینکه تمهیدات لازم برای جمع‌آوری زکات فطره در این استان اندیشیده شده است، گفت: همزمان با عید فطر ۳۰۰ پایگاه در سطح مساجد و محلات برای جمع‌آوری زکات فطره در سطح استان فعالیت خواهند داشت.

توزیع 50 هزار پاکت جمع آوری زکات فطره در استان ایلام

به گزارش ایکنا از ایلام، قنبر موسی‌نژاد، مدیر‌کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان، امروز، 30 اردیبهشت‌ماه در نشست شورای زکات استان با محوریت جمع‌آوری زکات فطره، اظهار کرد: دبیرخانه شورای زکات موظف به ساماندهی، جمع‌آوری و توزیع زکات زیر نظر نمایندگان مقام معظم رهبری در استان‌ها هستند.

وی با بیان اینکه باید با همکاری اعضای شورای زکات استان زمینه‌ای فراهم شود که مردم  مؤمن، روزه‌دار و ولایی در کمترین زمان ممکن زکات فطره خود را پرداخت کنند، افزود: دبیرخانه شورای زکات نیز وظایفی در راستای مصرف زکات بر اساس تکالیف دینی دارد که این زکات جمع‌آوری شده به دست مستحقان و نیازمندان برسد.

موسی‌نژاد با اشاره به اینکه در ایلام حدود ۵۰ هزار پاکت برای جمع‌آوری زکات فطره بین مردم توزیع شده است، اضافه کرد: همچنین ۳۰۰ پایگاه در سطح مساجد و محلات مرکز استان ایلام و شهرستان‌های تابعه برای جمع‌آوری زکات فطره در روز عید فطر فعالیت خواهند داشت.

مدیرکل کمیته امداد ایلام یادآور شد: در راستای اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی اقشار مختلف مردم و روزه‌داران عزیز ۲ هزار و ۵۰۰ پوستر در خصوص پرداخت زکات و جمع‌آوری کفاره روزه اعم از عمد و غیرعمد تهیه و توزیع شده است.

موسی‌نژاد تصریح کرد: از ائمه جمعه استان و شهرستان‌ها و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان درخواست می‌شود که شورای زکات را در سطح شهرستان‌ها تشکیل و جمع‌آوری زکات را در دستور کار قرار دهند که بتوانیم جمع‌آوری زکات را در سطح استان ایلام به نحو شایسته‌ای ساماندهی کنیم.

وی  بیان کرد: تنها دستگاه‌ها و مؤسسات مجازی که از سوی شورای زکات استان مجوز دریافت می‌کنند، می‌توانند نسبت به جمع‌آوری زکات فطره اقدام کنند و به غیر از این، هیچ دستگاه و فردی اجازه دریافت زکات فطره را ندارد که انتظار می‌رود همه دستگاه‌ها و مؤسسات خیریه در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

مدیرکل کمیته امداد ایلام گفت: کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد، سازمان تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه و هیئت امنای مساجد و سایر نهادهایی که در مساجد فعالیت دارند، زمینه‌های لازم را برای جمع‌آوری زکات در مساجد و مکان‌های برگزاری نماز عید سعید فطر فراهم کنند.

انتهای پیام
captcha