چهارمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر چهارمحال‌وبختیاری؛ در ایستگاه پایانی
کد خبر: 3900381
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸

چهارمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر چهارمحال‌وبختیاری؛ در ایستگاه پایانی

آیین اختتامیه چهارمین جشنواره رسانه‌ای مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری چهارمحال‌وبختیاری با عنوان «ابوذر» با حضور مدیران و مسئولان استانی برگزار و از برگزیدگان این جشنواره تقدیر شد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، سردار علی‌محمد اکبری، فرمانده سپاه قمر بنی‌هاشم(ع) استان امروز 31 اردیبهشت‌ماه در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر، با اشاره به در پیش بودن روز قدس، اظهار کرد: اهمیت این روز در این کلام امام راحل(ره) هویداست که فرمودند قدس فقط متعلق به مردم فلسطین نیست بلکه متعلق به جهان اسلام است، لذا حمایت از مردم مظلوم فلسطین بر همه ما واجب است.

وی در ادامه با یادآوری سوم خردادماه، سالروز آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت، گفت: عراقی‌ها با تجاوز به مرزهای کشور ما، به تعبیر خودشان آمده بودند که بمانند و بخش‌های زیادی از کشور را جزو خاک عراق قرار دهند اما با رشادت‌ها و مقاومت‌های رزمندگان و مردم، نتوانستند حتی به یک وجب از خاک مملکت دست یابند.

سردار اکبری تاکید کرد: عراق یک طراحی دفاعی 20 ساله را با کمک کارشناسان نظامی شرقی و غربی پیش‌بینی کرده بود حال آنکه خرمشهر 34 روز با دست خالی در برابر رژیم تا دندان مسلح مقاومت کرد و در نهایت با اجرای مرحله سوم عملیات بیت‌المقدس، در طی 3 روز از چنگال دشمن آزاد شد.

فرمانده سپاه قمر بنی‌هاشم(ع) استان در ادامه با تقدیر از بسیج رسانه و کمک و پشتیبانی دست‌اندرکاران برگزاری چهارمین دوره جشنواره ابوذر، بیان کرد: نامگذاری این جشنواره با نام ابوذر حتما دارای فلسفه بلندی است، ابوذر زبان گویای پیامبر بود و اهالی رسانه نیز باید در راستای حق‌بینی، حق‌گویی و حق‌طلبی حرکت کنند.

وی یکی از رسالت‌های رسانه را امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: بزرگ‌ترین معروف، حفظ انقلاب و اسلام و شرع است و هر موضوعی در این راستا به معنی ایستادن در مقابل منکرات است که منظور از منکرات، دشمن است.

سردار اکبری گفتن حقایق و تشویق خدمت‌های ارزنده را رسالت دیگر رسانه خواند و با اشاره به نقش رسانه در مقابله با دشمن و جنگ روانی او برای براندازی، تصریح کرد: رسانه نقش مهمی در تشویق و ایجاد همدلی و اتحاد دارد و به‌ویژه در استان ما که در جبهه مبارزه با دشمن با تقدیم 2 هزار و 140 شهید مشهور است و در دفاع از حرم آل‌الله اولین شهدا را تقدیم کرده است در جبهه فرهنگی نیز باید بدرخشد که رسانه وظیفه بصیرت‌افزایی و معنویت اخلاقی برای مبارزه با دشمن را بر عهده دارد.

فرمانده سپاه قمر بنی‌هاشم استان مطالبه‌گری را حق رسانه دانست و بیان کرد: اغراض شخصی، انتقاد کینه‌توزانه، مسائل سیاسی یا جناحی و ... به رسانه راه ندارد، اگر رسانه مطالبه‌گری نکند به تعبیر مقام معظم رهبری مطالبه‌گری به دست عده‌ای دیگر البته نه برای دفاع از نظام بلکه برای براندازی، خواهد افتاد.

سردار اکبری با اشاره به مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرمودند ای کاش مانند شهید آوینی پیدا شود و روایت فتح را تکرار کند، گفت: امروز مدافعان سلامت در خط مقدم جبهه سلامت ایثارگری می‌کنند و شاهد حرکت‌های مومنانه در جهت مواسات و همدلی هستیم که انتظار می‌رود این جلوه‌ها بیان و به نسل آینده انتقال داده شود.

در ادامه این آیین، ابراهیم شریفی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با مهم دانستن به‌روز بودن رسانه‌ها، اظهار کرد: امروز در بسیاری از موارد در امر اطلاع‌رسانی از فضای مجازی عقب‌تر هستیم، لذا برای ایفای رسالت مطبوعاتی باید به نیاز امروز جامعه توجه شود.

وی در خصوص برگزاری دوره‌های آموزشی گوناگون در حیطه خبر و اطلاع‌رسانی و آموزش اصحاب رسانه استان، گفت: در این خصوص همکاری با جهاد دانشگاهی در دستور کار قرار دارد تا اهالی رسانه استان با شرکت در این دوره‌ها، دانش و مهارت خود را تقویت کنند.

در ادامه سرهنگ البرز لله‌گانی، مسئول بسیج رسانه استان در خصوص فرایند دریافت، داوری و گزینش آثار ارسالی به چهارمین دوره جشنواره ابوذر، اظهار کرد: حدود 800 اثر در حوزه خبر، مصاحبه، گزارش، تیتر، یادداشت، مقاله، فیلم و عکس و موشن گرافی با موضوعات دفاع مقدس، اقتصاد مقاومتی، رونق تولید، مبارزه با آسیب اجتماعی، بسیج و حوزه‌های اقدام، مسایل صنفی خبرنگاران و بصیرت و دشمن شناسی، مسایل اجتماعی، دستاوردهای انقلاب اسلامی، محرومیت‌زدایی و بخش ویژه جشنواره گام دوم به جشنواره رسید که با نظر داوران، 37 اثر برگزیده و امروز تجلیل می‌شوند.

یادآوری می‌شود، خبرنگاران خبرگزاری قرآنی ایکنا چهارمحال‌وبختیاری نیز در این جشنواره حائز رتبه‌های برتر شدند.

انتهای پیام
captcha