هنر برگرفته از دین هنرپاکیزه و طاهری است
کد خبر: 3902758
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵

هنر برگرفته از دین هنرپاکیزه و طاهری است

سیدصادق اکبری نقاش پرتره حضرت امام خمینی(ره) در مراسم رونمایی از این هنر فاخر، مهمترین ویژگی آثار دینی و آیینی را صداقت نهفته در این آثار عنوان کرد

هنر برگرفته از دین هنرپاکیزه و طاهری است
سیدصادق اکبری، نقاش پرتره حضرت امام خمینی(ره)، سه شنبه 13 خردادماه، در مراسم رونمایی از این هنر فاخر، در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اسان ایلام، اظهار کرد: این صداقت در آثار دینی با نمادها و مفاهیم آشنا با فطرت خداجویانه باعث می‌شود مخاطب آثار را بیشتر بفهمد و با آن بیشتر ارتباط برقرار کند.
اکبری تصریح کرد: هنر برگرفته از دین هنر پاکیزه و طاهری است و عظمت مفاهیم آن را در اثر خود بیان می‌کند و محدود به زمان و مکان نیست و رستگاری انسان را دنبال می‌کند و از این نظر جاودانه و اصیل است.
این نقاش ایلامی با تاکید بر اینکه مهمترین ویژگی آثار دینی و آیینی، صداقت نهفته در این آثار است، گفت: این صداقت در آثار دینی با نمادها و مفاهیم آشنا با فطرت خداجویانه باعث می‌شود مخاطب آثار را بیشتر بفهمد و با آن بیشتر ارتباط برقرار کند.
وی اضافه کرد: غرب یک سیطره عامدانه بر هنر معنایی دارد و سعی می‌کند هنر و هنرمند را به سوی ادا و اطوارهای شبه روشنفکرانه‌ بی‌محتوا و مبتذل کند تا از آثار مدرن ناب با المان‌های اصیل به دور بماند.
اکبری با بیان اینکه غرب سعی می‌کند تا حضور و نقش آثارهنرمند معناگرا و خالق آثار با محتوای ارزشی را  در جامعه‌ی هنری کمرنگ کند و هنرمند را آن طور که هدف آنهاست هدایت کنند در حالی که احاطه و برداشت هنرمند از موضوع خلق شده کار او را مشخص می‌کند و به عبارتی خاص مانیفست او می‌شود.
اکبری ادامه داد: اگر نقاشی را در خدمت شناساندن باورهای مذهبی و الهی به کار گیریم هم هنر را هدفمند کرده‌ایم و هم به شکل‌گیری هویتی اصیل که خاص جامعه اسلامی و شرقی است کمک کرده‌ایم و هم از تاثیر آن بخش از ذائقه هنر غربی بر هنر ورزی هنرمند مسلمان مصون می‌مانیم.
وی از کارکردن روی مجموعه نقاشی دیگر به نام «نباء العظیم» با الهام گیری از آیات 1 تا 3 سوره مبارکه نباء خبر داد.
انتهای پیام
captcha