دبیرخانه فرهنگی عفاف و حجاب در وزارت ارشاد تشکیل می‌‌شود
کد خبر: 3903333
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹

دبیرخانه فرهنگی عفاف و حجاب در وزارت ارشاد تشکیل می‌‌شود

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور از از راه‌اندازی دبیرخانه فرهنگی عفاف و حجاب در وزارت ارشاد خبر داد و گفت: در حال تشکیل دبیرخانه عفاف و حجاب در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم و تمام برنامه‌های فرهنگی هنری در حوزه عفاف و حجاب از کانال این دبیرخانه اجرا می‌شود.

سیده مرضیه شفاپور، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، در گفت‌و‌گو با ایکنا، با اشاره به اینکه به دلیل شیوع کرونا بسیاری از برنامه‌های اجرایی این کارگروه به تعویق افتاد، گفت: برای اجرای این برنامه‌ها منتظر صدور دستورالعمل‌های جدید از سوی وزارت ارشاد هستیم.

وی اظهار کرد: اقدامات فکری و سیاستگذاری‌های کارگروه طی این مدت با جدیت دنبال شده و قرار است در ماه جاری نشست سالانه طراحان کشور را برگزار ‌کنیم. همچنین با اعضای کمیسیون صدور مجوزها نیز جلسه‌ای برگزار خواهیم کرد.

شفاپور از برگزاری نشست صمیمانه با فعالان عرصه مد در فضای مجازی خبر داد و افزود: این نشست‌ها براساس پروتکل‌های وزارت بهداشت با حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار خواهد شد. در تیرماه سال جاری نیز اولین نمایشگاه تخصصی عرضه محصولات حجاب و عفاف به صورت حضوری و با مشارکت ناظران وزارت بهداشت برپا خواهد شد که در حال انجام اقدامات مقدماتی آن هستیم.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با اشاره به اینکه با حفظ سمت به عنوان رئیس ستاد اجرایی عفاف و حجاب وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی منصوب شده است، اظهار کرد: وزارت ارشاد یک وزارتخانه بزرگ فرهنگی در کشور است و بخش‌های مختلفی دارد که مسئولیت اجرای برنامه‌های عفاف و حجاب در این بخش‌ها نیز در کنار اقدامات کارگروه در حال انجام است.

شفاپور از راه‌اندازی دبیرخانه عفاف و حجاب خاص فرهنگ در وزارت ارشاد خبر داد و گفت: در حال تشکیل دبیرخانه عفاف و حجاب در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم و تمام برنامه‌های فرهنگی هنری در حوزه عفاف و حجاب از کانال این دبیرخانه اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه پس از انتشار فراخوان طراحی ماسک، طرح‌های بسیار خوبی به خصوص در حوزه کودکان از سوی طراحان ارائه شد، تصریح کرد: طرح‌های منتخب از نظر رعایت مسائل بهداشتی و بصری معرفی و طی مراسمی رونمایی می‌شود. همچنین این طرح‌ها در اختیار تولید‌کنندگان ماسک قرار می‌گیرد و بخش خصوصی می‌تواند این طرح‌ها را برای دوخت در اختیار داشته باشند.

انتهای پیام
captcha