تلاش بی وقفه کانون‌های مساجد خراسان شمالی برای مبارزه با کرونا
کد خبر: 3903480
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸

تلاش بی وقفه کانون‌های مساجد خراسان شمالی برای مبارزه با کرونا

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی از اجرای طرح راهکار و تلاش بی‌وقفه کانون‌های مساجد خراسان شمالی برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا در نقاط مختلف شهری و روستایی این استان خبر داد.

تلاش بی وقفه کانون‌های مساجد خراسان شمالی برای مبارزه با کروناهاشم شیرازیان، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان شمالی، با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی و تلاش‌های مواسات و همدلی فعالان مسجد و کانون‌های مساجد در  مقابله با ویروس کرونا همچنان ادامه دارد، گفت: تهیه و توزیع بسته‌های بهداشتی و تهیه بسته‌های معیشتی در 4 مرحله پیاپی و توزیع بین خانواده‌های نیازمند به همت خودجوش کانون‌ها و خیرین از جمله فعالیت‌هایی است که همچنان ادامه دارد.

وی به اجرای طرح راهکار در این استان اشاره کرد و  گفت: این طرح شامل  ۱۴ برنامه عملیاتی در ۴ محور ایمان، همدلی، کار و  ایثار طراحی شده تا کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد بتوانند برنامه‌های خود را در این قالب اجرا و در سایت بچه‌های مسجد ثبت کنند.

شیرازیان افزود: طرح مذکور شامل دو بسته «مسجدمحور» و «خانواده‌محور» ویژه ماه مبارک رمضان و متناسب با شرایط کرونایی جامعه در حال برگزاری است.

وی توضیح داد: بسته مسجد محور شامل 7 برنامه «مسجدمجازی»، ««فضاسازی محله»، «ارتباط مجازی »، «تکریم»، «مواسات»، «آموزش مجازی»، «بازارچه‌های مجازی» است  و بسته «خانواده‌محور» نیز 7 بخش «خانه‌های نورانی»، «به‌توان مهربانی»، «به وقت لبخند»، «خانه ات آباد»، «کمک مومنانه»، «با کتاب در خانه»، «مثل مسجد» را شامل می‌شود.

شیرازیان اضافه کرد: تا کنون 122 فعالیت در قالب طرح راهکار توسط کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی در سامانه بچه‌های مسجد ثبت شده است و همچنان ادامه دارد.
وی بیان کرد: از میان رقم اعلام شده فعالیت‌های ثبت شده، تا کنون سهم کانون‌های شهرستان بجنورد 59 برنامه، مانه و سملقان 33 برنامه، اسفراین 23 برنامه و گرمه سه برنامه است.

شیرازیان تاکید کرد:کانون‌ها با ثبت فعالیت‌های محوری خود حول طرح ملی راهکار در سامانه بچه‌های مسجد، ضمن کسب امتیاز عملکرد می‌توانند از انتخاب کانون‌های برتر و برخورداری از جوایز حمایتی در این باره نیز بهره‌مند شوند.

 

انتهای پیام
captcha