بزرگترین سامانه اشتراک‌گذاری محتوای قرآنی در کشور به زودی راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 3906623
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱
معاون امور فرهنگی حوزه‌های علمیه:

بزرگترین سامانه اشتراک‌گذاری محتوای قرآنی در کشور به زودی راه‌اندازی می‌شود

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه کرونا مصیبت بزرگی برای کشور محسوب می‌شود، اما فتح بابی است که بتوانیم بیشتر از قابلیت‌های فضای مجازی برای فعالیت‌های تبلیغی استفاده کنیم، از راه‌اندازی سامانه اشتراک‌گذاری محتوای تبلیغ دینی و قرآنی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن نبوی، معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه، در گفت‌وگو با ایکنا، در پاسخ به سؤالی مبنی بر فرصت تبلیغ دین در ایام شیوع کرونا و نحوه ارائه مبانی دینی و قرآنی در این ایام گفت: با شیوع کرونا جلسات متعددی برای تبلیغ و ترویج اثرگذار در تمامی بخش‌های حوزه علمیه برگزار و چند دستورالعمل ویژه در این حوزه برای مبلغان ارسال شد. برای مثال برای شش هزار مبلغ هجرت در مدارس امین ابلاغیه صادر شد و همه آن‌ها در ایام کرونا و با مقتضیات خاص این ایام، بخشی از فعالیت‌های عرصه تبلیغی را به مخاطبان ارائه دادند و در قالب فضای مجازی این فعالیت‌ها انجام شد.
 
معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه با تأکید بر اینکه علی‌رغم مشکلاتی که به خاطر شیوع کرونا در عرصه تبلیغ ایجاد شد، مبلغان با استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی پرچم تبلیغ دین را برافراشته نگاه داشتند، تصریح کرد: همه مبلغان برای نیرو‌های مسجد و مدرسه خود کانال‌های مجازی ایجاد کردند و ضمن دعوت از مخاطبان برای حضور در این کانال‌ها مطالب ویژه هر ماه را براساس مناسبت‌های دینی و قرآنی در این کانال‌ها تبلیغ و ترویج دادند. آن‌ها تلاش کردند با استفاده از محتوا‌های متنوع از این طریق، پیام قرآن را به مخاطبان خودشان ارائه کنند.

وی با اشاره به جزئیات خدمات مبلغان در فضای مجازی، گفت: غیر از سایت‌ها و وبلاگ‌ها، ۶۲ کانال نیز از سوی مبلغان حوزه‌های علمیه ایجاد شد که مطالب خود را از طریق آن‌ها منتقل کردند. تحلیلگر ۵۷، اندیشه تشیع، اندیشه برتر، پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب، مرکز جامع مشاوره خانواده، فرزندپروران موفق، پرسمان اعتقادی، قرآن و حدیث، مرکز نشر احادیث و نقد عرفان‌های نوظهور و تاریخ حقیقی ایران از‌ جمله درگاه‌هایی هستند که در این ایام در آن‌ها فعالیم.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه امروز به دنبال محصول‌محوری رفته‌ایم، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۲۰ مبلغ اینترنتی و در کنار آن مبلغان جهادی فعالی داریم. فعالیت‌های تبلیغی ما در فضای مجازی به ۱۱ زبان انجام می‌شود و در مجموع ۶۹۴ هزار نفر در پیام‌رسان‌های مجازی بخش ما را دنبال می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نبوی با ذکر اینکه سامانه اشتراک‌گذاری محتوای تبلیغ دینی و قرآنی به زودی راه‌اندازی خواهد شد، به ایکنا گفت: از طریق این سامانه کل نیرو‌های مذهبی و جهادی فعال فضای مجازی کشور می‌توانند هر تولیدی را در این سایت بارگذاری کنند.


۱۷ هزار هیئت مجازی و ۳۷ هزار جزءخوانی قرآن

 
معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه گفت: در این ایام ۴۸ هزار جلسه سخنرانی مجازی انجام شد و بیش از سه هزار مطلب درباره شناسایی و پاسخگویی شبهات انتقادی درباره کرونا آماده شده و ۱۷ هزار هیئت مجازی و ۳۷ هزار جزءخوانی قرآن از دیگر فعالیت‌های فضای مجازی در عرصه تبلیغ دینی و قرآنی در ایام کرونا بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نبوی با تأکید بر اینکه مدیران استان‌ها باید در بحث فضای مجازی ورود جدی داشته باشند، چرا که امروز جنگ حقیقی در این فضا وجود دارد، افزود: پیش از کرونا دو هزار و ۴۵۰ مبلغ در فضای مجازی فعالیت مداوم می‌کردند که امروز با شیوع کرونا این تعداد رشد قابل توجهی داشته است و نزدیک  به سه هزار و ۳۰۰ مبلغ در این فضا فعال هستند. البته خاصیت فضای مجازی دوطرفه بودن ارتباط است و همین موضوع در عرصه تبلیغ دین از سوی مبلغان شکل گرفت و آنان با دریافت سؤالات مخاطبان و پاسخ به آن‌ها خدمات گسترده و متنوعی را ارائه دادند. حقیقتاً در عین حالی که کرونا مصیبت بزرگی برای کشور است، فتح بابی بود برای اینکه بتوانیم بیشتر از قابلیت‌های فضای مجازی برای فعالیت‌های تبلیغی استفاده کنیم.

وی با تأکید بر اینکه این جریان قطعاً ادامه خواهد داشت و با شکست کرونا و بازگشت به فعالیت‌های فیزیکی و عادی معمول، این برنامه‌ها قطع نخواهد شد، اظهار کرد: همه نیرو‌های فعال ما برای ادامه این فعالیت‌ها در عرصه تبلیغ دین به طور مؤثر کار خواهند کرد.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه در پاسخ به سؤالی مبنی بر ارزیابی این فعالیت‌ها و نحوه استقبال مخاطبان از اینگونه روش تبلیغ نیز گفت: تبلیغ دین و مبانی قرآنی در فضای مجازی جایگاه تبلیغ رو در رو، چهره به چهره و منبری با مخاطب را ندارد، اما در شرایط اضطراری توانست بخش‌هایی از خلأ تبلیغی را رفع کند.
انتهای پیام
captcha