ضرورت توجه به محتوا در برنامه‌های دهه کرامت
کد خبر: 3906980
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲
نکونام تاکید کرد:

ضرورت توجه به محتوا در برنامه‌های دهه کرامت

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری گفت: دهه کرامت تنها برای برگزاری مراسم نیست بلکه در کنار این برنامه‌ها باید به محتوا نیز توجه شود تا دل‌ها به معنای واقعی به خاندان کرامت متصل شوند و راه خود را تحکیم بخشند.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری و امام جمعه شهرکرد در خطبه‌های نماز جمعه امروز ششم تیرماه شهرکرد که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در مصلای امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد با اشاره به مناسبت‌های قابل توجه ششم تا دوازدهم تیرماه، اظهار کرد: ششم تیرماه سالروز ترور نافرجام مقام معظم رهبری به دست گروه نفاق تحت حمایت آمریکا است که عنایت پروردگار سبب شد ایشان حفظ شوند.

وی افزود: در هفتم تیرماه نیز سالروز حادثه عظیم شهادت شهید بهشتی و یاران ایشان از جمله شهید رحمان استکی را پیش رو داریم که چنین تشکیلات ارزشمند و به‌هم پیوسته نیز که انسانی متفکر، عارف، با تدبیر و اثرگذار در راس آن قرار داشت، با حمایت آمریکا و توسط گروهک منافقین به شهادت رسیدند.

حجت‌الاسلام نکونام به مناسبت ۸ تیرماه سالروز بمباران شیمیایی سردشت با چراغ سبز و سلاح‌های شیمیایی آمریکا اشاره کرد و گفت: در این حادثه جمع عظیمی از مردم بی‌گناه به وضع فجیعی به شهادت رسیدند.

خطیب نماز جمعه شهرکرد تصریح کرد: در ۱۱ تیرماه شهید محراب، شهید صدوقی به فیض شهادت نائل آمد و ۱۲ تیرماه مصادف با سالروز سقوط هواپیمای مسافربری با ۲۹۰ سرنشین است که توسط ناوگان آمریکا به شهادت رسیدند، ضمن اینکه ایران با چراغ سبز و حمایت آمریکا شاهد ترور و شهادت ۱۷ هزار شهید بوده است.

حجت‌الاسلام نکونام با اشاره به ادعای آمریکا در خصوص حقوق بشر، بیان کرد: حقوق بشر آمریکایی به معنای به خاک و خون کشیده شدن هزاران فرد بی‌گناه و مظلوم است.

وی تاکید کرد: اگر تا پیش از این عده‌ای دگراندیش و ضعیف‌النفس هوادار آمریکا می‌توانستند از حقوق بشر آمریکایی دفاع کنند، امروز دیگر قادر به این کار نیستند چرا که امروز در داخل آمریکا صدها فرد بی‌دفاع با خشن‌ترین وضع مواجه هستند و چهره آمریکا کاملا روشن شده است که به فضل الهی به‌زودی شاهد اضمحلال آن خواهیم بود.

حجت‌الاسلام نکونام با اشاره به قرار داشتن در دهه کرامت، بیان کرد: این دهه ایام مغتنمی است که هر چه بیشتر خود را به خاندان اهل‌بیت(ع) متصل کنیم چرا که برای نجات و رستگاری هیچ راهی جز اتصال به این خاندان بزرگوار وجود ندارد.

امام جمعه شهرکرد تاکید کرد: خاندان اهل‌بیت ریسمان و حبل‌الله روی زمین هستند و امامزادگان و کسانی که در این مسیر ایثار و جهاد کردند چراغ‌های تابنده‌ای هستند که باید به آن‌ها توسل جوییم. دهه کرامت تنها برای برگزاری مراسم نیست بلکه در کنار این برنامه‌ها باید به محتوا نیز توجه شود تا دل‌ها به معنای واقعی به خاندان کرامت متصل شوند و راه خود را تحکیم بخشند.

حجت‌الاسلام نکونام با اشاره به هفته قوه قضاییه، بیان کرد: زنده شدن امید در دستگاه قضایی پایانی بر نگاه‌های ناامیدانه است که ضعف عملکرد و اشتباهات دولت و مجلس و قوه قضاییه را تطهیر و توجیه می‌کردند اما دستگاه قضا نشان داد که می‌توان فضا را سالم‌سازی و اصلاح کرد، اگرچه هنوز هم با دستگاه قضایی تراز انقلاب اسلامی که سلامت‌محور و خدمت‌محور است، فاصله وجود دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان دغدغه‌ مهم مؤمنان انقلابی را در خصوص ناهنجاری‌های اخلاقی و اجتماعی یادآور شد ادامه داد: متاسفانه ناهنجاری‌هایی مانند بدحجابی، مواد مخدر و ... دغدغه و مطالبه تلاشگران جهادی است که فارغ از منیت‌ها دلسوز دین و اخلاق جامعه هستند، لذا این نکته باید مدنظر قرار گیرد.

حجت‌الاسلام نکونام با اشاره به چند نکته به موازات این دغدغه‌ها، بیان کرد: نخست آنکه فسادگران اخلاقی ویژه یک شهر یا منطقه خاص نیستند بلکه متاسفانه این ناهنجاری‌ها به روستاها نیز رخنه کرده است حال آنکه انتظار این است که روستاها مصون باشند و آلوده نشوند.

وی نکته دوم را نبود عزم و اراده جدیِ همگانی برای کاهش ناهنجاری‌ها برشمرد و تصریح کرد: یک یا چند دستگاه نمی‌توانند این معضلات را رفع کنند، گاه شاهدیم که بی‌تفاوتی و کم‌توجهی حتی در بدنه مردم و خانواده‌ها نیز موج می‌زند، برخی دستگاه‌ها با نگاه جناحی حرکت می‌کنند و تنها به دنبال حفظ جایگاه خود هستند و مطالبات انقلابی‌ها برایشان مهم نیست.

حجت‌الاسلام نکونام با اشاره به معضلات کرونا، گفت: شرایط فعلی خاص است که باید با همدلی و تقویت مشکل کرونا را کاهش داد، لذا می‌طلبد که همراهی و همکاری عمومی بیشتر باشد.

انتهای پیام
captcha