۴۰ درصد بقاع امامزاده‌های گچساران نیاز به بازسازی دارد
کد خبر: 3907293
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸

۴۰ درصد بقاع امامزاده‌های گچساران نیاز به بازسازی دارد

رئیس اداره اوقاف گچساران گفت: ۴۰ درصد از بقاع امامزاده‌های این شهرستان در مناطق مختلف نیاز به بازسازی و نوسازی دارد.

۴۰ درصد بقاع امامزاده‌های گچساران نیاز به بازسازی دارد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از ایرنا،‌ فرزین بهمنی‌آزاد، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران روز گذشته، ‌هفتم تیرماه اظهار کرد: ۴۱ بقعه متبرکه در این شهرستان وجود دارد که ۱۶ بقعه آن نیاز به بازسازی و نوسازی دارد.

وی بیان کرد: برای بازسازی این تعداد بقعه متبرکه بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است. این امامزاده‌ها شامل بابا کلان، امیر حمزه، اسماعیل موک، امامزاده محمد اسپر، بی‌بی حمیده خاتون و امامزاده جعفر است.

رئیس اوقاف گچساران با بیان اینکه هم‌اکنون ۲۳ طرح تعمیر، بازسازی و توسعه در بقاع متبرکه این شهرستان در دست اجراست، تصریح کرد: میانگین پیشرفت فیزیکی طرح‌های عمرانی بقاع متبرکه این شهرستان ۷۰ درصد است.

بهمنی‌آزاد ابراز کرد: تکمیل ساختمان‌های امامزاده میر عزیز لیشتر، سیدمحمد(ع) لیشتر، یحیی(ع) چهاربیشه، مصیب بن جعفر(ع) ناصرآباد، سیدمحمد(ع) انجیر سیاه و امامزاده جعفر(ع) و آمنه خاتون(س) از پروژه‌های در دست اجرای اوقاف این شهرستان است.

وی تصریح کرد: عملیات اجرایی این پروژه‌ها از سال ۹۲ و ۹۳ آغاز شده و برای تکمیل آن‌ها نیاز به اعتبارات عمرانی است، ضمن اینکه تمامی بقاع متبرکه این شهرستان راه دسترسی مناسب دارند. همچنین ۱۲۰ طرح در حوزه مساجد در این شهرستان در دست اجراست.

انتهای پیام
captcha