کرمان؛ استان برتر کشور در جمع‌آوری زکات / ۲۵ میلیارد تومان در سال ۹۸
کد خبر: 3908691
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶

کرمان؛ استان برتر کشور در جمع‌آوری زکات / ۲۵ میلیارد تومان در سال ۹۸

مدیرکل کمیته امداد کرمان از رشد قابل توجه پرداخت زکات در این استان خبر داد و گفت: بیش از ۲۵ میلیارد تومان زکات در سال ۹۸ در استان جمع‌آوری شد.

به گزارش ایکنا از کرمان، یحیی صادقی، مدیرکل کمیته امداد استان صبح امروز یکشنبه، 15 تیرماه در نشست شورای زکات استان گفت: در سال 98 با تمام تنگناهای اقتصادی که در کشور وجود داشت در بحث زکات نسبت به سال 97 رشد قابل توجهی داشتیم.

وی با بیان اینکه کمیته امداد کرمان به‌عنوان استان برتر کشور در جمع‌آوری زکات معرفی شده است، افزود: تأکید است اولویت هزینه‌کرد زکات معیشت نیازمندان باشد.

مدیرکل کمیته امداد کرمان بیان کرد: بیش از 60 درصد درآمد زکات صرف امور نیازمندان از جمله درمان، مسکن و معیشت آن‌ها می‌شود و کمتر از 40 درصد صرف فعالیت‌ها و ساخت و سازهای عمرانی در مناطقی شده که زکات جمع‌آوری شده است.

وی با بیان اینکه 28 نفر مسئول جمع‌آوری زکات در سطح استان کرمان داریم و با کمبود نیرو مواجه هستیم، تصریح کرد: 3 هزار و 286 نفر عاملان زکات در سطح استان کرمان فعالیت می‌کنند.

صادقی با اشاره به اینکه هزار و 610 نفر مبلغ در بحث زکات با ما همکاری دارند، گفت: با شیوع ویروس کرونا محدودیت‌هایی در برگزاری جلسات داریم اما سعی کردیم به‌صورت ویدئوکنفرانس جلسات زکات را پیگیری کنیم.

وی با بیان اینکه تقدیر از زکات‌دهندگان در مراسم نماز در دستور کار است که امیدواریم با بهتر شدن شرایط شیوع ویروس کرونا عملیاتی شود، اظهار کرد: تعداد زیادی درخت در سطح استان کرمان پلاک‌گذاری شده که مربوط به زکات هستند.

مدیرکل کمیته امداد کرمان با اشاره به اینکه 7 میلیارد و 400 میلیون زکات واجب در سال 98 جمع‌آوری شده است، گفت: در سال 98 مبلغ 14 میلیارد تومان جمع‌آوری زکات مستحب بوده و 3 میلیارد و 900 میلیون تومان زکات فطریه در سال 98 جمع‌آوری شده است.

وی با بیان اینکه با توجه به مشکلاتی که شیوع کرونا در کشور ایجاد کرد در سال 99 زکات فطریه استان 18 درصد رشد داشته و 4 میلیارد و 600 میلیون تومان میزان زکات فطریه در ماه رمضان امسال بوده است، تأکید کرد: 25 میلیارد و 300 میلیون تومان مجموع زکات جمع‌آوری شده استان کرمان در سال 98 بوده است.

انتهای پیام
captcha