نقش مهم شهرداری‌ها در توسعه فرهنگ کتاب ‌و کتابخوانی
کد خبر: 3908700
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲

نقش مهم شهرداری‌ها در توسعه فرهنگ کتاب ‌و کتابخوانی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی گفت: پرداخت به موقع سهم نیم درصدی کتابخانه‌ها از درآمدهای شهرداری‌ها در توسعه فرهنگ کتاب ‌و کتابخوانی بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

شهرداری‌ها سهم نیم‌درصدی کتابخانه‌های عمومی را به موقع پرداخت کنندبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی،‌ روز گذشته،‌ 14 تیرماه با محمد حضرت‌پور، شهردار ارومیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

معصومی در این دیدار اظهار کرد: خوشبختانه شهرداری و شورای شهر ارومیه رویکردی فرهنگی دارند و امید است با مساعدت شهرداری و اعضای شورا، کتابخانه‌های عمومی ارومیه از نظر کمی و کیفی ارتقا پیدا کنند.

وی در ادامه با اشاره به سهم نیم‌ درصد کتابخانه‌های عمومی از درآمد شهرداری‌ها اضافه کرد:  شهرداری ارومیه همراه همیشگی کتابخانه‌های عمومی بوده و پرداخت به موقع سهم نیم درصد شهرداری در توسعه فرهنگ کتاب ‌و کتابخوانی مؤثر است.

مهمترین رویکردهای شهرداری ارومیه

در این دیدار محمد حضرت‌پور،‌ شهردار ارومیه با بیان اینکه ارتقای سطح آگاهی مردم یکی از مهمترین رویکردهای شهرداری ارومیه است، اظهار کرد: با افزایش فضای کتابخانه‌ای، دسترسی مردم در مناطق مختلف به کتاب بیشتر خواهد شد.

حضرت‌پور کتابخوانی را گام مؤثری در توسعه فرهنگ بیان کرد و افزود: باید تلاش شود تا مردم بتوانند به راحتی به کتابخانه‌ها دسترسی داشته باشند. شهرداری در راستای رسالت فرهنگی خود و اجرای قانون، تلاش خواهد کرد تعهدات خود در قبال کتابخانه‌های عمومی را انجام دهد.

یادآور می‌شود، استفاده از ظرفیت‌های خیرین کتابخانه‌ساز، نحوه پرداخت بدهی‌ شهرداری، وضعیت کتابخانه‌ علامه طباطبایی و توسعه همکاری‌های متقابل از دیگر مباحث مطرح شده در این دیدار بود.

انتهای پیام
captcha