ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت‌های تخصصی جهاددانشگاهی در توسعه شهرستان‌ها
کد خبر: 3908741
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸

ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت‌های تخصصی جهاددانشگاهی در توسعه شهرستان‌ها

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی بر لزوم بهر‌ه‌مندی از ظرفیت‌های تخصصی جهاددانشگاهی در توسعه شهرستان‌ها تأکید کرد.

لزوم بهره گیری از ظرفیت های تخصصی جهاددانشگاهی در توسعه شهرستان‌هابه گزارش ایکنا از خراسان شمالی، به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان شمالی، علی جدی، نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی، در نشست مشترک با محسن رحمانی، رئیس جهاددانشگاهی استان، اظهار کرد: شیروان ظرفیت بسیار خوبی در حوزه دامپروری و کشاورزی دارد ورود پژوهشکده‌های جهاددانشگاهی در حوزه اصلاح نژاد دام و گیاهان دارویی، دستاوردهای مثبتی به همراه دارد.

وی با اشاره به اینکه حوزه دامپروری و کشاورزی به عنوان پیشران‌های توسعه در شهرستان شیروان محسوب می‌شوند، اضافه کرد: استفاده از ظرفیت‌ پژوهشکده‌های گیاهان دارویی و اصلاح نژاد دام جهاددانشگاهی در توسعه شهرستان شیروان بسیار مؤثر است.

جدی با بیان اینکه از برنامه‌های جهاددانشگاهی در شیروان حمایت خواهد شد، اظهار کرد: در حوزه اقدامات آموزشی و فرهنگی جهاددانشگاهی در شهرستان شیروان برای جوانان استفاده خواهد شد و ظرفیت بسیار خوبی برای مهارت‌آموزی جوانان این شهرستان است.

وی با تأکید بر اینکه توسعه جهاددانشگاهی در این شهرستان از نیازهای این شهرستان است، ادامه داد: تمام تلاش خود را برای در اختیار قرار دادن فضای فیزیکی به جهاددانشگاهی در این شهرستان جهت توسعه این نهاد، به کار خواهیم بست.

محسن رحمانی، رئیس جهاددانشگاهی خراسان شمالی نیز با بیان اینکه 25 پژوهشکده جهاددانشگاهی در حوزه‌های مختلف در کشور در حال فعالیت هستند، اظهار کرد: این پتانسیل، ظرفیت خوبی را برای ارائه خدمات به جامعه فراهم کرده است.

وی به اجرای طرح اصلاح به‌نژادی دام سبک و ایجاد اشتغال پایدار روستایی در خراسان شمالی توسط جهاددانشگاهی اشاره کرد و افزود: با توجه به جمعیت روستایی خراسان شمالی و اشتغال بخش عمده‌ای از آنان، به دامپروری این طرح به اقتصاد آنان کمک خواهد کرد.

رحمانی تولید و فرآوری گیاهان دارویی جهت مصارف عمومی و تخصصی در بخش‌های مختلف انسانی و دامی، با هدف ایجاد زنجیره ارزش از مرحله کشت تا مرحله فرآوری گیاهان دارویی به گونه‌ای که در اقتصاد مردم منطقه به‌ویژه روستاییان و عشایر ملموس باشد را از دیگر خدمات با اتکا به فناوری جهاددانشگاهی ذکر کرد.

وی با اشاره به حوزه آموزش جهاددانشگاهی اظهار کرد: 140 مرکز آموزشی کوتاه‌مدت با 700 عنوان دوره آموزشی مدون، در کشور فعال است که در حوزه‌های مختلف به ارائه خدمات آموزشی و مهارتی می‌پردازند.

رحمانی با تشریح بخش‌های مختلف جهاددانشگاهی، حوزه فرهنگی این نهاد را پیشانی آن خواند و افزود: برنامه‌های فرهنگی از رسالت‌های اصلی این نهاد است که به واسطه وجود ساختارهای تخصصی از جمله خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا، مرکز افکارسنجی ایسپا و سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی، اقدامات مؤثری انجام می‌شود.

رئیس جهاددانشگاهی خراسان شمالی اظهار کرد: این نهاد جهت ورود به مباحث توسعه‌ای شهرستان‌های استان با اتکا به ساختارهای تخصصی ملی و استانی آمادگی دارد و هدف توسعه متوازن این نهاد در تمامی شهرستان‌های استان با حمایت و همدلی مسئولان آن شهرستان است.

انتهای پیام
captcha