طرح «استعدادیابی نونهالان و نوجوانان» در آذربایجان‌غربی اجرا می‌شود
کد خبر: 3909224
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳
در حوزه مداحی؛

طرح «استعدادیابی نونهالان و نوجوانان» در آذربایجان‌غربی اجرا می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی از اجرای طرح «استعدادیابی نونهالان و نوجوانان» برای شناسایی استعدادها در حوزه مداحی در سطح استان خبر داد.

طرح «استعدادیابی نونهالان و نوجوانان» در آذربایجان‎غربی اجرا می‌شودحجت‌الاسلام محمد داداش‌زاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با ایکنا آذربایجان‌غربی، با بیان اینکه مداحی یکی از روش‌های مهم در معرفی و تبلیغ دین و احکام دینی است، اظهار کرد: توجه به مداحی و موضوعات مطرح شده در مداحی‌ها امری ضروری و نیازمند برنامه‌ریزی بوده که برای این منظور امسال برنامه‌های مختلفی در نظر گرفته شده که یکی از این برنامه‌ها در وهله شناسایی مداحان است.

وی افزود: با توجه به اینکه تا چند ماه دیگر ماه محرم فرا خواهد رسید، اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان در نظر دارد تا طرحی را با عنوان «استعدادیابی نونهالان و نوجوانان» در سطح استان اجرا کند تا در طی آن افراد با استعداد در امر مداحی شناسایی و در صورت لزوم آموزش ببینند. این طرح با هدف شناسایی استعداد نوجوانان هشت تا 18 ساله اجرا می‌شود که در اجرای آن شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان استان نیز همکاری دارند.

داداش‌زاده با بیان اینکه این طرح در طول ماه محرم اجرا می‌شود، عنوان کرد: افراد شرکت کننده در این طرح به صورت گروه‌های سه نفره تقسیم و در مدت هشت شب به رقابت خواهند پرداخت. همچنین در شب‌های تاسوعا و عاشورا، افراد برتر از هر گروه به صورت فردی با یکدیگر رقابت می‌کنند تا در نهایت در 11 محرم فینال این رقابت‌ها برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اشعار مورد استفاده در این طرح به زبان ترکی خواهد بود، تصریح کرد: لحن، شعر، محتوا و صدا از جمله محورهایی است که در این طرح توسط داوران مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و سفر به کربلای معلی، مشهد مقدس، زیارت حضرت فاطمه معصومه(س) در قم، تندیس مسابقه و لوح تقدیر از جمله جوایز این رقابت است.

انتهای پیام
captcha