اجرای طرح «تابستانه فهما» در کانون‌های مساجد چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 3909961
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۶:۵۰

اجرای طرح «تابستانه فهما» در کانون‌های مساجد چهارمحال‌وبختیاری

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد چهارمحال‌وبختیاری از اجرای طرح غنی‌سازی اوقات فراغت با عنوان «تابستانه فهما» در کانون‌های مساجد استان خبر داد.

محمدرضا مظاهری، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به آغاز طرح غنی‌سازی اوقات فراغت با عنوان «تابستانه فهما» در کانون‌های مساجد استان همزمان با سراسر کشور، گفت: این طرح که از ۱۰ تیرماه آغاز شده و تا ۵ شهریورماه ادامه دارد با هدف تقویت ایمان، همدلی و ایثار در محیط مسجد، خانه و محله و نیز استفاده از ظرفیت‌های مردمی با محوریت کانون مساجد اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌های اوقات فراغت با محوریت امام جماعت مسجد اجرا می‌شود، افزود: هیئت امنا و سایر تشکل‌های مسجد و نیز فعالان اجتماعی و فرهنگی در راستای شبکه‌سازی، تا حد امکان این برنامه‌ها را همراهی می‌کنند.

مظاهری با اشاره به تشکیل ستاد استانی طرح تابستانه فهما، بیان کرد: با توجه به شرایط کرونایی استان و اوج‌گیری این بیماری در هفته‌های اخیر، از کانون‌های مساجد استان خواسته شده تا با در نظر داشتن شرایط و امکانات موجود برنامه‌های اوقات فراغت را حتی‌الامکان در فضای مجازی برگزار کنند.

وی افزود: فعالیت کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان در طرح تابستانه فهما دستورالعمل‌های بهداشتی در خصوص ویروس کرونا را رعایت کرده و تأییدیه‌های لازم را برای برگزاری حضوری کلاس‌ها یا مراسم از ستاد مبارزه با کرونای استان اخذ می‌کنند.

مدیر ستاد کانون‌های مساجد استان تصریح کرد: گزارش‌ها و آثار تولیدی کانون‌ها در سامانه «بچه‌های مسجد» بارگذاری خواهد شد، ضمن اینکه تشکیل گروه و کانال‌های اطلاع‌رسانی در پیام‌رسان‌های داخلی و ثبت آن در این سامانه به کانون‌ها ابلاغ شده است.

مظاهری محور برنامه‌های اوقات فراغت را شامل سه عنوان شبستان فرهنگ، شبستان هنر و شبستان نوآوری اعلام و بیان کرد: در بخش فرهنگی موضوعاتی نظیر قرآن و عترت، احکام، کتابخوانی، اطلاع‌رسانی، مواسات، سلامتی و ... تعریف شده که در قالب کلاس آموزشی، نشست، مسابقه، کارگاه و ... قابل اجرا هستند. در بخش هنری نیز این فعالیت‌ها با موضوعات قرآنی و مناسبت‌های ملی ـ مذهبی، در قالب‌های هنری کلیپ، سرود، فیلم کوتاه، نماهنگ، انیمیشن، شعر، نشریه، مقاله‌نویسی، عکاسی، نقاشی، خوشنویسی، صنایع دستی، کاریکاتور و ... اجرا می‌شوند.

وی در خصوص شبستان نوآوری، گفت: کارآفرینی و فناوری با موضوع تکنولوژی ارتباطات و اطلاعات در قالب‌های اینفوگرافی، موشن‌گرافی، پادکست، تولید نرم‌افزار و ... از بخش‌های این شبستان هستند.

انتهای پیام
captcha