اجرای طرح «سه میم» ازسوی کانون‌های مساجد خراسان شمالی
کد خبر: 3910191
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱

اجرای طرح «سه میم» ازسوی کانون‌های مساجد خراسان شمالی

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خراسان شمالی گفت: طرح «سه میم» با هدف پیوند بین مسجد، مدرسه و منزل در استان اجرا می‌شود.

اجرای طرح «سه میم» ازسوی کانون‌های مساجد خراسان شمالیهاشم شیرازیان، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد خراسان شمالی، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اینکه طرح «سه میم» 10 سالی است که در استان اجرا می‌شود، اظهار کرد: این طرح در کانون مساجد منطقه ملکش با همکاری مساجد هم‌جوار مدارس برای پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان انجام می‌شود و برخی از مسئولیت‌های این طرح به عهده کانون‌های مساجد، مدیران مدارس و خانواده‌ها است.

وی با بیان اینکه پس از اجرای طرح سه میم نماز جماعت در مساجد با شکوه‌تر از پیش برگزار می‌شود، اضافه کرد: این طرح با اولویت حاشیه شهرها به اجرا در آمده و تاکنون استقبال دانش‌آموزان از این طرح بسیار مطلوب بوده است.

شیرازیان با اشاره به اینکه مدارس هم‌جوار مساجد در استان شناسایی شده است، افزود: هدف اصلی در این طرح، انتقال آموزه‌های در سنین کودکی به فرزندان است و در این طرح در کنار آموزه‌های دینی به مسائلی مانند مهارت‌های زندگی نیز پرداخته می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خراسان شمالی تأکید کرد: با توجه به اهداف این طرح، نشست‌های تخصصی سبک زندگی برای خانواده‌های دانش‌آموزان نیز برگزار می‌شود. از آنجایی که حضور دانش‌آموزان در برنامه‌های طرح سه میم موجب با شکوه‌تر شدن برنامه‌های مدارس و مساجد شده است، این طرح ده سال به طول انجامیده است و به طور قطع به دنبال گسترش این طرح هستیم.

شیرازیان اضافه کرد: دانش‌آموزان پایه سوم، چهارم و پنجم و همچنین دانش‌آموزان پایه متوسطه اول از جامعه هدف این طرح هستند و تاکنون نیز 55 مدرسه هم‌جوار مسجد نیز در استان شناسایی شده است.

 

انتهای پیام
captcha