برخورد قضایی دادستانی آمل با تهدیدکنندگان سلامت عمومی
کد خبر: 3910577
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۰

برخورد قضایی دادستانی آمل با تهدیدکنندگان سلامت عمومی

دادستانی عمومی و انقلاب شهرستان آمل طی اطلاعیه‌ای خطاب به شهروندان و تمامی بخش‌ها و روستا‌های تابعه این شهرستان اعلام کرد؛ با افراد تهدیدکننده سلامت و بهداشت عمومی برخورد جدی قضایی می‌شود.

برخورد جدی دادستانی آمل با  افراد تهدیدکننده سلامت و بهداشت عمومیبه گزارش ایکنا از مازندران به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، دادستانی عمومی و انقلاب شهرستان آمل طی اطلاعیه‌ای مهم خطاب به شهروندان و تمامی بخش‌ها و روستا‌های تابعه این شهرستان اعلام کرد که، با افراد تهدیدکننده سلامت و بهداشت عمومی برخورد جدی قضایی می‌شود.

بر اساس این اطلاعیه، با توجه به قرمز شدن وضعیت بیماری کرونا در شهرستان که طی روز‌های اخیر به شدت موجب افزایش تعداد بیماران شده است و از آنجا که یکی از عوامل مهم و موثر در این افزایش برگزاری جلسات عقد و عروسی و ترحیم در تالارها، سالن‌های پذیرایی و مراسم‌های خانگی بوده که درصد قابل توجهی از شرکت‌کنندگان مبتلا به کرونا شده‌اند، نظر به مصوبه کمیته مقابله با پیشگیری بیماری کرونا و شورای تامین شهرستان برگزاری هرگونه مراسم عقد و عروسی و ترحیم و مجالس خانگی به هر نحو تا اطلاع ثانوی به کلی ممنوع می‌باشد بدیهی است افراد متخلف به اتهام تهدید علیه بهداشت عمومی و به استناد ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی (کتاب پنجم تعزیرات) تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.

در ادامه این اطلاعیه تأکید شده است که در صورت تخلف و سرایت بیماری در هر مجلسی که برخلاف مصوبات برگزار شود مقصرین به استناد مواد ۴۹۲ و ۴۹۳ قانون مجازات اسلامی مصوب ۹۲ تحت تعقیب قرار گرفته و محکوم به پرداخت هرگونه خسارت جانی و مالی اعم از دیه و هزین‌های درمان به افراد مبتلا شده، خواهند شد.

بر این اساس، دادستان شهرستان آمل به مامورین انتظامی دستور داده تا از برگزاری هرگونه مجالس جلوگیری و با متخلفین برخورد قانونی و قاطع کنند.

این مرجع قضایی از عموم شهروندان خواست در صورت اطلاع یا مشاهده مراسمات و تجمعات جهت اقدام قانونی به مراجع قضایی وانتظامی گزارش کنند.

تمام بیمارستان‌های آمل پذیرای مبتلایان به کرونا

از سویی دیگر، بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، تمام بیمارستان‌های آمل مجددا پذیرای حضور بیماران کرونایی شدند، پس از فروکش کردن تب کرونا در ماه قبل در تمام بیمارستان‌ها به جز بیمارستان امام خمینی که آن هم تعداد بیماران کرونایی آن زیاد نبود، حالا مجددا پس از تکمیل ظرفیت این بیمارستان، بیمارستان‌های شمال، امام رضا‌(ع) امام علی‌(ع) و ۱۷ شهریور شروع به پذیرش بیماران کرونایی کردند.

آمار افزایشی تست مثبت کرونا در برخی بیمارستان‌های آمل حکایت از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی از سوی مردم دارد.

انتهای پیام
captcha