جشنواره «رسانه‌ و عدالت» در آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود
کد خبر: 3912160
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۱

جشنواره «رسانه‌ و عدالت» در آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: جشنواره رسانه و عدالت با هدف افزایش ارتباط دستگاه قضایی استان با رسانه‌ها و ارزش‌گذاری و نمایاندن خدمات و تلاش‌های مخلصانه و دلسوزانه اصحاب رسانه برگزار می‌شود.

جشنواره رسانه‌ و عدالت در آذربایجان‌غربی برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا آذربایجان‌غربی، به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان، علی‌اکبر گروسی، رئیس کل دادگستری استان، ۲ مردادماه در نشست هم‌اندیشی با اعضای خانه مطبوعات استان برای برگزاری جشنواره رسانه و عدالت، گفت: رسانه‌ها، مطبوعات و نویسندگان در تحقق اجرای عدالت می‌توانند به قوه قضاییه کمک قابل توجهی بکنند، رسانه‌ها باید مطالبه‌گری داشته باشند و هیچ‌کس حق ندارد به خاطر مطالبه‌گری، رسانه‌ای را تحت تعقیب قرار دهد؛ چرا که رسانه یک عنصر مهم در احقاق عدالت است. 

وی افزود: رسانه‌های معاند، کار عدالت‌محور دستگاه قضایی را به‌گونه‌ای دیگر جلوه می‌دهند و به همین خاطر رسانه‌های ما باید رو در روی رسانه‌های معاند، توطئه‌ها و تبلیغات مسموم آن‌ها را خنثی کنند که به حمدالله در این تقابل خوب عمل کرده‌اند. 

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب نیز اشاره کردند که دستگاه قضایی در زمینه اطلاع‌رسانی ضعیف عمل کرده است و نیاز به تقویت بسیار اساسی دارد؛ چرا که به‌طور مثال یک فیلم کوتاه چند ثانیه‌ای می‌تواند بسیاری از اقدامات دستگاه قضایی را به نحو مطلوب و شایسته نشان بدهد و اثرگذار باشد؛ لذا می‌بایست برای اجرای برخی از احکام، بسته‌های رسانه‌ای تولید شود تا افکار عمومی از کم و کیف صدور و اجرای این احکام مطلع شوند و از سوءاستفاده دشمنان و رسانه‌های معاند به‌منظور ایجاد اغتشاش و ناامنی جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: کار رسانه‌ای، امروزه بسیار پیچیده است و همه باید در کنار هم کار کرده و ارزش‌های نظام را صیانت کنند و اقدامات ارزشمند دستگاه قضایی به نحو شایسته اطلاع‌رسانی شود، در این راه رسانه‌ها بسیار کمک‌کننده دستگاه قضایی هستند.

گروسی گفت: هدف از برگزاری این جشنواره افزایش ارتباط دستگاه قضایی استان با رسانه‌ها و ارزش‌گذاری و نمایاندن خدمات و تلاش‌های مخلصانه و دلسوزانه اصحاب رسانه در استان بوده و این گام مهم باب فتحی برای همکاری شایسته و بایسته دستگاه قضایی استان با رسانه‌هاست. 

در پایان تایوغ، سرپرست روابط عمومی و دبیر جشنواره رسانه و عدالت از برگزاری این جشنواره در سطح استان و بین رسانه‌های استان خبر داد و گفت: این جشنواره که متولی آن روابط عمومی دادگستری استان است با همکاری خانه مطبوعات، کانون وکلاء، کانون کارشناسان، مرکز وکلای قوه قضائیه و مرکز کارشناسان رسمی برگزار خواهد شد و اختتامیه آن سوم مهرماه ۹۹ خواهد بود که پوستر و اطلاعیه جشنواره به‌زودی منتشر می‌شود و به اطلاع اصحاب رسانه خواهد رسید.

انتهای پیام
captcha