برگزاری 2000 کلاس درس مجازی در خراسان شمالی از سوی دانشگاه پیام‌نور
کد خبر: 3912693
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹

برگزاری 2000 کلاس درس مجازی در خراسان شمالی از سوی دانشگاه پیام‌نور

رئیس دانشگاه پیام‌نور خراسان شمالی گفت: در نیم سال گذشته دو هزار کلاس درس مجازی از سوی دانشگاه پیام‌نور استان برگزار شده است.

برگزاری 2000 کلاس درس مجازی در خراسان شمالی از سوی دانشگاه پیام‌نوربه گزارش ایکنا، نورالله فیضی، رئیس دانشگاه پیام‌نور خراسان شمالی، 5 مردادماه سال جاری، در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به اینکه 30 سال از فعالیت دانشگاه پیام نور در استان می‌گذرد، اضافه کرد: در حال حاضر هشت واحد دانشگاهی در استان فعال است و جمهوری اسلامی ایران سرمایه‌گذاری خوبی برای دانشگاه پیام‌نور داشته است و اهداف اولیه نیز تنها بحث آموزش عالی بوده است اما در حال حاضر  دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم  در اولویت کار است.

وی با بیان اینکه دانشجویان در دانشگاه پیام نور از نظر کیفی شرایط مطلوبی را دارند، افزود: در حال حاضر 45 عضو هیات علمی در دانشگاه پیام‌نور فعالیت می‌کنند و 200 نفر از اساتید نیز به صورت حق التدریسی با دانشگاه پیام‌نور استان ارتباط دارند.

رئیس دانشگاه پیام‌نور خراسان شمالی اظهار کرد: شرکت‌های دانش بنیان را در دانشگاه پیام‌نور فعال کردیم و از طرفی در حوزه‌های مختلف کشاورزی، پرورش گیاهان دارویی و... ورود پیدا کردیم که به نوعی بتوانیم در ایجاد اشتغال نیز نقش داشته باشیم.

فیضی ادامه داد: زیر ساخت‌های لازم در حوزه آموزش‌های مجازی در دانشگاه پیام‌نور پیش از شیوع کرونا وجود داشته و پس از تعطیلی دانشگاه‌ها در حوزه آموزش‌های مجازی مشکلی وجود نداشت و دانشجویان با دسترسی به سایت‌های مختص به آموزش، در کلاس‌ها حضور پیدا کردند و آزمون‌ها نیز برگزار شد.

وی با اشاره به برگزاری ترم تابستانی دانشگاه پیام‌نور، ادامه داد: در ترم تابستان نیز کیفیت کلاس‌ها برقرار است و تاکنون نیز با استقبال دانشجویان از برگزاری کلاس‌های الکترونیکی روبه‌رو شدیم.

رئیس دانشگاه پیام‌نور خراسان شمالی اظهار کرد: از ابتدای تاسیس دانشگاه پیام‌نور در استان، 14 هزار دانشجو در این دانشگاه تحصیل می‌کردند اما در حال حاضر این تعداد به چهار هزار دانشجو کاهش یافته است.

فیضی افزود: 60 عنوان رشته در دوره کارشناسی و دو عنوان رشته در دوره ارشد در استان وجود دارد و پیگیر جذب هشت عنوان رشته دیگر در مقطع کارشناسی ارشد هستیم اما همکاری لازم انجام نمی‌شود و تبعیض‌های دانشگاهی در این حوزه وجود دارد که ما شاهد هستیم دانشگاه‌های غیرانتفاعی در استان می‌توانند رشته‌های جدید را در مقطع ارشد وارد استان کنند، اما به پیام‌نور این اجازه داده نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های لازم در خصوص پذیرش دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد در استان وجود دارد، اظهار کرد: تا بخش نظارت وزارت علوم نیز پیش رفته‌ایم اما متاسفانه این همکاری لازم وجود ندارد و در مقطع ارشد به جز در دو عنوان رشته، امکان پذیرش دانشجو وجود ندارد و از طرفی استقبال از مقطع کارشناسی ارشد در استان زیاد است.

رئیس دانشگاه پیام‌نور خراسان شمالی اظهار کرد: در سال گذشته سه هزار و 259 نفر از دانشجویان، یک میلیارد و 400 میلیون تومان تسهیلات دریافت کردند و در سال جاری نیز شرایط دریافت تسهیلات برای دانشجویان ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه پذیرش بدون آزمون دانشگاه پیام‌نور آغاز شده است، ادامه داد: از امروز تا دوم شهریور ماه امکان ثبت نام بدون آزمون در دانشگاه پیام‌نور وجود دارد و علاقه‌مندان می‌توانند از بین 80 عنوان رشته، انتخاب کنند و در دانشگاه پیام‌نور تحصیل کنند.

 

انتهای پیام
captcha