جشنواره مجازی پیام واقعه غدیر خم در کرمان برگزار می‌شود
کد خبر: 3914086
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰

جشنواره مجازی پیام واقعه غدیر خم در کرمان برگزار می‌شود

مدیرکل ارشاد جنوب استان کرمان گفت: جشنواره پیام واقعه غدیر خم از عید قربان تا غدیر به‌صورت مجازی در جنوب استان برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از کرمان، به نقل از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب استان، حسین اسحاقی، مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب استان کرمان دیروز شنبه، 11 مردادماه گفت: جشنواره پیام واقعه غدیر از عید قربان تا عید غدیر خم با هدف ترویج و تدوین جایگاه ولایت و گسترش فرهنگ دینی و معنوی ولایت به‌صورت مجازی در جنوب استان کرمان برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به شرایط خاص شیوع ویروس کرونا در جامعه و به جهت جلوگیری از تجمعات در سطح شهر بیشتر برنامه‌های این اداره‌کل در زمینه فضای مجازی برگزار می‌شود.

مدیر‌کل ارشاد جنوب کرمان با بیان اینکه غدیر برای همه نشانی از یک هویت است، بیان کرد: شناخت ما از این واقعه به شناخت معارف ناب اسلامی و دینی کمک خواهد کرد؛ چرا که واقعه غدیر برای فرهنگ شیعی و ضرورت توجه به این مقوله بسیار مهم است.

وی با تأکید بر اینکه واقعه غدیر خم یک جریان صرف تاریخی و حادثه تاریخی نیست، تصریح کرد: غدیر خم مایه حیات اسلام ناب بود که اهمیت آن در آیات تبلیغ و اکمال دین مشخص شده است.

اسحاقی با اشاره به اینکه ما باید این واقعه را با برگزاری جشن‌ها، جشنواره‌ها و برنامه‌های متفاوت زنده نگه داریم، اظهار کرد: جشنواره پیام واقعه غدیر در جنوب استان کرمان در سه قالب دلنوشته، شعر و دکلمه برگزار می‌شود.

مدیر‌کل ارشاد جنوب کرمان با بیان اینکه از بین آثار ارسال شده به 6 نفر برگزیده جوایز نقدی اهدا می‌شود، تأکید کرد: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به شماره 09139579601 از طریق واتساپ ارسال کنند.

انتهای پیام
captcha