آزادی ۲۸۰ زندانی جرایم غیرعمد در کرمان در چهار ماهه نخست سال
کد خبر: 3914146
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳

آزادی ۲۸۰ زندانی جرایم غیرعمد در کرمان در چهار ماهه نخست سال

رئیس شوراهای حل اختلاف کرمان گفت: با پیگیری و تلاش اعضای شوراهای حل اختلاف ویژه زندان، در ۴ ماهه نخست سال جاری، ۲۸۰ زندانی از زندان‌های این استان آزاد شده و به آغوش گرم خانواده بازگشتند.

به گزارش ایکنا از کرمان، به نقل از دادگستری استان، مهدی تقی‌زاده، معاون قضایی دادگستری استان و رئیس شوراهای حل اختلاف استان کرمان امروز یکشنبه، 12 مردادماه گفت: در حال حاضر ۱۲ شورای حل اختلاف در سطح زندان‌های استان کرمان فعال است که با پیگیری مؤثر آن‌ها و با هدف کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها زمینه آزادی این افراد فراهم شده است.

وی بیان کرد: در ۴ ماهه نخست امسال ۱۱۰۷ فقره پرونده از سوی مراجع قضایی استان کرمان و یا با درخواست شاکی پرونده برای صلح و سازش به شعب شوراهای حل اختلاف ویژه زندانیان مستقر در زندان‌های استان کرمان ارجاع شده است.

معاون قضایی دادگستری استان و رئیس شوراهای حل اختلاف استان کرمان اظهار کرد: با تلاش اعضای شعب شوراهای حل اختلاف ویژه زندانیان مستقر در زندان‌های استان کرمان بیش از ۱۰۸۱ فقره پرونده مختومه و ۷۹۷ فقره منجر به صلح و سازش شده است.

تقی‌زاده تأکید کرد: امیدواریم در روز‌های آتی با تلاش همکاران و توسعه فرهنگ صلح، سازش و گذشت بتوانیم زمینه آزادی تعداد بیشتری از زندانیان را فراهم کنیم.

انتهای پیام
captcha