ساختارهای تخصصی فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان شمالی توسعه می‌یابد
کد خبر: 3914340
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰

ساختارهای تخصصی فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان شمالی توسعه می‌یابد

رئیس جهاددانشگاهی خراسان شمالی گفت: حفظ و ترویج فرهنگ جهادی و باور به توانمندی نیروی انسانی متعهد و متخصص داخلی در دستیابی به فناوری و ارائه خدمات تخصصی متناسب با نیاز جامعه در جهت رشد و توسعه‌ کشور، رمز موفقیت نهاد انقلابی علمی و فرهنگی جهاددانشگاهی است.

ساختارهای تخصصی فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان شمالی توسعه می‌یابدبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان شمالی، مهندس محسن رحمانی با اشاره به اهم اهداف و برنامه های این واحد، برنامه‌ریزی برای ایفای نقش موثر و مستمر دانشجویان در برنامه های فرهنگی را از اولویت ها خواند و افزود: توسعه و گسترش ساختارهای تخصصی حوزه فرهنگی از جمله خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، خبرگزاری قرآنی (ایکنا)،  مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) و شعبه سازمان دانشجویان در دانشگاه‌های استان در اولویت است.

رحمانی با اشاره به حوزه های آموزش و اشتغال جهاددانشگاهی ارائه خدمات آموزشی عمومی و تخصصی در زمینه های ارتقای شغلی، کسب و کار، کارآفرینی و اشتغال متناسب با نیاز استان را از برنامه ها خواند و  تسهیل و توسعه زنجیره کسب و کارهای خرد و خانگی با توجه به ظرفیت استان بویژه در مناطق روستایی را در دستور کار دانست.

رئیس جهاددانشگاهی خراسان شمالی گفت: در یک سال گذشته برای بیش از ۱۵ هزار نفر در سراسر استان، آموزش های عمومی و تخصصی ارائه شده و زیرساخت‌های لازم برای ارائه آموزش‌های مجازی در سطح ملی و استانی فراهم شده است.

رحمانی به طرح ملی توسعه‌ی مشاغل خانگی در قالب همکاری مابین جهاددانشگاهی، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: سهمیه خراسان شمالی به تعداد ۲۰۰۰ نفر در استان در حال اجراست.

رئیس جهاددانشگاهی خراسان شمالی  راه‌اندازی مرکز نوآوری با همکاری پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی را از برنامه های آتی این نهاد دانست.

رحمانی همچنین با اشاره به برنامه‌های حوزه پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی خراسان شمالی،  راه‌اندازی مرکز توسعه فناوری‌های به‌نژادی دام سبک شمال شرق کشور با همکاری پژوهشکده زیست فناوری رویان، اجرای طرح فناورانه اصلاح به نژادی دام سبک برای حدود 10 هزار راس دام با همکاری پژوهشکده زیست فناوری رویان با حمایت‌های استانداری، جهاددانشگاهی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سال جاری در استان را از پروژه های این واحد ذکر کرد.

وی گفت: انتقال دانش فنی در تکمیل زنجیره ارزش گیاهان دارویی استان با همکاری پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی نیز از دیگر پروژه‌های در حال پیگیری است.

رئیس جهاددانشگاهی خراسان شمالی افزود: هدف این است با اتکا به ظرفیت‌های تخصصی ملی و استانی جهاددانشگاهی، در جهت کمک به توسعه استان گام برداشته شود.

 

انتهای پیام
captcha