برندسازی فرهنگی؛ مهم‌ترین دستاورد حوزه هنری کردستان
کد خبر: 3914782
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱

برندسازی فرهنگی؛ مهم‌ترین دستاورد حوزه هنری کردستان

رئیس حوزه هنری کردستان بیان کرد: برندسازی یکی از کارهای مهمی است که با برگزاری جشنواره بین‌المللی «دف نوای رحمت» در حوزه هنری رقم خورده است و توانسته‌ایم در بُعد جهانی نسبت به معرفی دف به عنوان یک ساز عرفانی و ثبت کردستان به عنوان پایتخت دف جهان اقدام کنیم.

به گزارش ایکنا از کردستان به نقل از روابط عمومی حوزه هنری کردستان، محمد روح‌الامینی، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان تبلیغات اسلامی کشور دیروز، 14 مردادماه در بازدید از پردیس سینمایی بهمن اظهار کرد: هم‌افزایی مابین سازمان های زیر مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی یک امر لازم و ضروری است و عملی کردن این مهم زمینه ساز رسیدن به اهداف متعالی مدنظر است.

وی با تأکید بر استفاده از تمامی ظرفیت‌های در اختیار، افزود: برای توسعه هر چه بیشتر فعالیت‌ها و دستیابی به هم‌افزایی و تحقق مأموریت‌های مشترک باید همکاری بین تمامی مجموعه‌های متعلق به سازمان تبلیغات اسلامی از جمله حوزه هنری، خبرگزاری مهر و سایر نهادها بیشتر شود.

روح‌الامینی با اشاره به بازدید از مجموعه پردیس سینمایی بهمن سنندج، افزود: این مجموعه با ظرفیت‌های بالای خود یک پتانسیل بسیار ارزشمند برای استان است که می‌تواند در ارتقای سطح فرهنگ وهنر و برگزاری برنامه‌های متناسب با اهداف سازمان در استان کمک کند.

وی حوزه هنری استان را بازوی هنری سازمان تبلیغات اسلامی دانست و بیان کرد: با توجه به ظرفیت بسیار خوب مجموعه حوزه هنری استان کردستان می‌توانیم در این استان شاهد اتفاقات بسیار خوب فرهنگی وهنری باشیم.

روح‌الامینی با تمجید از مجموعه فعالیت‌های گسترده این نهاد در راستای اعتلای مسائل فرهنگی و هنری، بیان کرد: در بحث ساختمان، نیروی انسانی، ایجاد تعامل با دیگر نهادها و سازمان‌های فرهنگی هر آنچه که در توان داشته باشیم را برای مجموعه سازمان تبلیغات و حوزه هنری استان به کار خواهیم بست.

برگزاری جشنواره بین‌المللی «دف نوای رحمت»

در ادامه این نشست، امین مرادی، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان اظهار کرد: ما در حوزه هنری استان کردستان تلاش خواهیم ، همسو با سیاست‌های ابلاغی و درقالب برنامه‌های مشترک تولید محور در خصوص گسترش فعالیت‌ها اقدام کنیم. برندسازی یکی از کارهای مهمی بوده که با برگزاری جشنواره بین‌المللی «دف نوای رحمت» در حوزه هنری رقم خورده است و توانسته‌ایم در بُعد جهانی نسبت به معرفی دف به عنوان یک ساز عرفانی و ثبت کردستان به عنوان پایتخت دف جهان اقدام کنیم.

وی اعلام کرد: در طول 9 دوره برگزاری این جشنواره در قالب تبیین هنر دینی و اسلامی مخاطبان بسیار گسترده‌ای را جذب کرده است و خوشبختانه برای اولین بار در جهان اجرای هزار دف به عنوان یکی از برنامه‌های نمادین در سنندج برگزار شده و مورد استقبال گسترده‌ای هم قرار گرفت. هرساله در ایام هفته وحدت بزرگترین مراسم مولودی خوانی کشور در قالب برنامه یادواره سید بهاء‌الدین شمس قریشی با حضور بیش از 10 هزار نفر در مسجد جامع سنندج برگزار می‌شود که یکی از برنامه‌های مشترک با سازمان تبلیغات اسلامی است که تاکنون 16 دوره آن را برگزار کرده‌ایم.

مرادی بیان کرد: در بخش فرهنگ و مطالعات پایداری نیز با برگزاری بیش از 15 شب خاطره، تولید شش عنوان کتاب خاطره و چند عنوان آماده چاپ در کنار پروژه های مختلفی که در حال انجام است، امیدواریم بتوانیم در خصوص ثبت و ضبط خاطرات رزمندگان و ایثارگران دوران انقلاب و دفاع مقدس که مهجور مانده است، گام‌های اساسی را برداریم.

وی در بخش آفرینش‌های ادبی به برگزاری 10 دوره جشنواره استانی شعر و داستان جوان اشاره کرد و افزود: تولید چندین عنوان کتاب شعر و داستان و کسب عناوین برتر از جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی حوزه هنری، برگزاری کارگاه‌های منظم شعر و داستان، برگزاری شب‌های شعر به مناسبت‌های مختلف و ... از دیگر برنامه‌های اجرایی در این واحد است.

تولید فیلم کوتاه در کردستان

رئیس حوزه هنری استان کردستان با اشاره به تولید فیلم کوتاه در استان کردستان، گفت: امروز کردستان به عنوان یکی از ‌قطب‌های اصلی سینمای ایران در بخش فیلم کوتاه توانسته است در بُعد جهانی و ملی خوش بدرخشد که بخش قابل توجهی از این موفقیت‌ها حاصل تولیدات صورت گرفته در حوزه هنری است. خوشبختانه با تعامل بسیار خوبی که فی مابین هنرمندان و حوزه هنری وجود دارد شاهد تولیدات فاخری در بخش فیلم کوتاه بوده‌ایم که امیدواریم این تلاش‌ها با توجه به پتانسیل‌های ارزشمندی که در استان وجود دارد، منجر به تولیدات بلند سینمایی شود.

مرادی به آغاز به کار دفتر حوزه هنری در شهرستان بیجار اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با این رویکرد این دفتر نیز با همکاری همکاران تلاشگر استان توانسته است در تمامی بخش‌ها موفق عمل کند و امیدواریم در دوره جدید شاهد به ثمر نشستن اتفاقات ارزنده هنری و فرهنگی در این شهرستان باشیم.

وی در زمینه زیر ساختی هم با توجه به محرومیت استان در این زمینه، گفت: امروز حوزه هنری با ایجاد زیر ساخت های مورد نیاز از جمله سینما گام های بلندی را برداشته است و با حمایت موسسه فرهنگی تبلغیاتی بهمن سبز علاوه بر پردیس سینمایی بهمن سنندج که در حال تبدیل شدن به 7 سالن سینمایی است در شهرستان بیجار با سه سالن سینمایی و در شهرستان سقز نیز در حال احداث یک پردیس مجهز سه سالنه است.

مرادی با اشاره به پیش‌بینی‌های صورت گرفته برای بهره‌برداری از پروژه‌های در دست اجرا، اعلام کرد: امیدواریم تا سه ماه آینده پروژه‌های سینمایی حوزه هنری کردستان به بهره برداری برسد تا سرانه صندلی سینمایی استان را ارتقا بخشیده و استان را که بیش از این تنها دارای پنج سالن سینمایی بوده است به 17 سالن سینمایی افزایش دهیم و در کنار این مهم تعداد صندلی های سینمایی کردستان به دو هزار صندلی برسند.

وی تأسیس کتابخانه تخصصی هنر با چهار هزار و 500 عنوان کتاب را بخشی دیگر از اقدامات حوزه هنری بر شمرد و افزود: ایجاد گالری استاندارد در سنندج و بیجار، چند منظوره کردن سالن های سینمایی و ایجاد استودیو را از دیگر اقداماتی است که در این چند سال در حوزه هنری انجام شده است.

مرادی در پایان به دانشنامه فرهنگ، هنر و تمدن استان کردستان هم اشاره کرد و یادآورشد: تأسیس دبیرخانه دانشنامه و برنامه‌ریزی جهت تدوین و چاپ 110 عنوان کتاب در این حوزه که چهار عنوان آن چاپ و 6 عنوان دیگر آماده چاپ است با حضور اندیشمندان و پژوهشگران عرصه دانشگاهی و هنرمندان برجسته استان زمینه ارتباط بسیار خوب دانشگاه و هنر را رقم زده است که امیدواریم با حمایت های مسئولین استانی از روند فعالیتی این دبیرخانه بتوانیم در زمینه معرفی فرهنگ وهنر استان اقدامات لازم را به انجام رسانیم.

انتهای پیام
captcha