کار رسانه برملا کردن تحریف واقعیات از سوی دشمن است
کد خبر: 3915839
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۴
امام جمعه شهرکرد:

کار رسانه برملا کردن تحریف واقعیات از سوی دشمن است

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری گفت: جنگ روایت‌ها به معنی بیان واقعیات توسط دشمن و در عین حال تحریف آن‌ها است و کار رسانه این است که تحریف دشمن را برملا کند و بر اساس دیدگاه مقام معظم رهبری، اگر تحریف‌های دشمن به شکست بینجامد تحریم‌ها نیز با شکست مواجه و دشمن خلع سلاح می‌شود.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری، امروز ۲۰ مردادماه در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، با اشاره به وظیفه اصلی و کلیدی خبرنگار با استناد به سخنی از مقام معظم رهبری، اظهار کرد: ایشان فرمودند که اگر خبرنگاران نباشند، مطالب ما در چهاردیواری‌ها محبوس می‌شود لذا مطالب به برکت فعالیت خبرنگاران و جمع عظیمی که در این عرصه تلاش می‌کنند، در سطحی گسترده در معرض افکار عمومی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: اینکه بگوییم تاثیر این یا آن رسانه کمتر یا بیشتر است سخن درستی نیست چرا که حتی یک مطبوعه محدود در یک روستا نیز تاثیر خود را خواهد داشت، ضمن اینکه کانال‌ها و فضای مجازی و فضاهایی از این دست همه و همه رسانه هستند و جمعی از آنان استفاده می‌کنند.

حجت‌الاسلام نکونام با بیان اینکه امروز عرصه برای انتقال مطالب فراوان است، تصریح کرد: هر کدام از رسانه‌ها در جایگاه خود اثرگذار است و حتی اگر یک انسان بتواند به‌واسطه این مطالب آگاه شود و تاثیر خوب بپذیرد گویی تمامی انسان‌ها را حیات بخشیده است، لذا اصحاب رسانه نباید کار خود را کوچک بدانند بلکه با دلگرمی به کار بپردازند.

امام جمعه شهرکرد با تاکید بر اینکه خبرنگاران باید بدانند که در چه جبهه‌ای قرار دارند، ادامه داد: ما و اصحاب رسانه همگی در جبهه علی(ع) و در مکتب علوی و عصمت و طهارت هستیم لذا در فکرسازی، قلم‌زنی، جهت‌دهی و اصلاح باید در این مسیر که از جبهه غدیر نشأت گرفته است، قدم برداریم که حق محض است.

حجت‌الاسلام نکونام با تأکید بر اینکه جبهه علی(ع) حق محض است، ادامه داد: در مقابل این جبهه، جبهه‌ای قرار دارد که با حق در ستیزه است، البته باید گفت که در اسلام ستیزه‌گر با غدیر نداریم جز عده‌‌ای جاهل و متعصب که نمی‌خواهند واقعیت را ببینند، لذا جبهه مقابل ما جبهه طاغوت، کفر و استکبار است که با حق معاند است، این جبهه به گستردگی این جهان است و آمریکا و اروپا و برخی کشورها در این موضع قرار دارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در روز عید قربان، بیان کرد: این بیانات یک مجموعه از برنامه‌ریزی و هدایت‌گری روشنگرانه را در بر دارد که هم جبهه را مشخص و هم کار دشمن را تبیین کردند و هم اینکه وظایف ما را یادآور شدند.

حجت‌الاسلام نکونام ادامه داد: مقام معظم رهبری در فرمایشات خودشان در خصوص کار دشمن، جنگ رسانه‌ای، جنگ روانی، جنگ روایت‌ها و جنگ اراده‌ها را تبیین کردند که رسانه‌‌ها باید به این نکات کلیدی که از سوی فرمانده بصیر و حکیم مطرح شد توجه کنند.

وی با بیان اینکه اصحاب رسانه بايد خود در حال جنگ با دشمن بدانند، تصریح کرد: برای مقابله خوب با کار دشمن یک کار جهادی و جنگی لازم است، رسانه‌ها باید خود را در جنگ و جهاد تمام عیار ببیند چون دشمن به معنی واقعی کلمه جنگ رسانه‌ای به راه انداخته است.

حجت‌الاسلام نکونام در تشریح جنگ روانی دشمن، بیان کرد: جنگ روانی با شایعه‌پردازی و دروغ‌پراکنی برای مردم رخ می‌دهد تا مردم را در بلاتکلیفی قرار دهند و و اراده را از آنان سلب کنند.

وی تصریح کرد: جنگ روایت‌ها به معنی بیان واقعیات توسط دشمن و در عین حال تحریف آن‌ها است و کار رسانه این است که تحریف دشمن را برملا کند و بر اساس دیدگاه مقام معظم رهبری، اگر تحریف‌های دشمن به شکست بینجامد تحریم‌ها نیز با شکست مواجه و دشمن خلع سلاح می‌شود.

امام جمعه شهرکرد تلاش دشمن را منتهی به جنگ اراده‌ها دانست وبیان کرد: در این حالت، قدرت تصمیم‌گیری و اراده از مردم سلب می‌شود و ملتی که اراده نداشته باشد زمین‌گیر می‌شود، اراده سبب پیشبرد مقاصد اسلام، غدیر و امام و انقلاب شده و نبود اراده باعث نرسیدن به مقاصد و حاکم شدن آمال و آرزوهای دشمن بر جامعه می‌شود.

حجت‌الاسلام نکونام با بیان مثال‌هایی از تحریف واقعیات از سوی دشمن، بیان کرد: در مسائل متعددی مانند بی‌اهمیت و غیر ضروری خواندن مسئله هسته‌ای، صنایع دفاعی و موشکی، ضعیف جلوه دادن استقلال، توانایی‌ها و دستاوردهای انقلاب، شبهه‌آفرینی در خصوص نقش جنگ‌افروزانه و تنش‌زای ایران در منطقه و ... از جمله مواردی هستند که تلاش دشمن برای تحریف واقعیات را نشان می‌دهند.

وی با بیان اینکه برای مبارزه با این تحریفات باید رسانه قوی داشته باشیم، ادامه داد: رسانه‌ها باید با امیدواری وظیفه رسانه‌ای خود را در جبهه غدیر ادامه دهند و با اقتدار در قلم، بصیرت، تحلیل درست، دشمن‌شناسی و ادبیات درست قلم بزنند.

در ادامه این جلسه، ابراهیم شریفی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به فعالیت ۹۵ نمایندگی روزنامه‌، مطبوعات و خبرگزاری در استان، اظهار کرد: این حجم از رسانه ظرفیت خوبی برای نشر اخبار در استان است که نمونه این عملکرد خوب را در مبحث کرونا شاهد هستیم و خبرنگاران و اصحاب رسانه پس از کادر درمان، با مخاطبان ارتباط برقرار کردند و با به خطر انداختن جان خود، پای کار بودند.

وی با اشاره به مطالبه مقام معظم رهبری و دلسوزان نظام از رسانه‌ها مبنی بر ایجاد فضای آرامش و ثبات روانی مناسب در بدترین شرایط تحریم، گفت: در حال حاضر همدلی و وحدت آحاد مردم به‌ویژه رسانه‌ها بسیار موثر است و امیدواریم با همدلی بتوانیم از مشکلات عبور کنیم.

یادآوری می‌شود، در این دیدار، اصحاب رسانه استان به بیان مشکلات و دیدگاه‌های این قشر در استان پرداختند.

انتهای پیام
captcha