البرز 985 آزاده دارد
کد خبر: 3916955
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰

البرز 985 آزاده دارد

استان البرز 985 آزاده دارد که از این تعداد 872 نفر در قید حیات و 86 نفر متوفی هستند.

البرز 985 آزاده دارد

سلیمان رستمیان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز در گفت وگو با ایکنا از البرز ضمن گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی گفت: 26مرداد ۱۳۶۹ یادآور بازگشت غرورآفرین مردان و زنان آزاده‌ای است که در راه دفاع مجاهدانه از دین، انقلاب، شرف و خاک کشور پس از سال‌ها مقاومت در زندان‌ها و اسارتگاه‌های مخوف رژیم بعث عراق و تحمل شکنجه و دوری از عزیزان خویش به وطن بازگشتند و با تحقق وعده الهی «وَبَشِّرِ الصَّابرِینَ» شکیبایی مادران، پدران، همسران و فرزندان این آزادمردان و میلیون‌ها ایرانی به ثمر نشست.
وی با تأکید بر اینکه پایبندی و وفاداری آزادگان به رسالت انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی و اعتقادات و ارزش‌های دینی و ملی، از واقعیت‌ها و صحنه‌های ارزشمند دوران اسارت بود، افزود: با وجود فشارها و شکنجه‌های طاقت‌فرسای رژیم بعث عراق، رزمندگان با الهام از مکتب اسلام و سیره ائمه اطهار(ع) و با درس‌گرفتن از زندگی سراسر نورانی و حماسه‌ساز حضرت زینب کبری(س) به‌عنوان اسوه صبر و پایداری، هیچ‌گاه از آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی دست نکشیدند و با تأسی به فرهنگ عظیم عاشورا، شکوه مقاومت و سرافرازی را بر صفحه تاریخ ایران اسلامی ثبت کردند.
این مسئول در ادامه به تعداد آزادگان البرز اشاره کرد و گفت: البرز 985 آزاده دارد که از این تعداد 872 نفر در قید حیات و 86 نفر متوفی هستند که از میان تعداد متوفیان پنج نفر شهید محسوب می‌شوند.
وی با بیان اینکه 950 نفر از این آزادگان جانباز بالای 5 درصد هستند، افزود: هیچکدام از اسرای البرزی در دوران اسارت به شهادت نرسیده‌اند.
رستمیان همچنین به برنامه‌های بنیاد شهید برای سالروز بازگشت آزادگان به کشور اشاره کرد و گفت: امسال به واسطه شرایط کرونا اکثر برنامه‌ها در فضای مجازی برگزار شد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز بیان کرد: تماس تلفنی با آزادگان، پخش تیزر تبلیغاتی در صدا و سیما، بیان خاطرات آزادگان در مساجد، تجلیل از رشادت‌های آنها در ادارات، اجرای برنامه‌های فرهنگی، گلباران قبور شهدا، راه‌اندازی کاروان نمادین آزادگان و حضور آنان در بیمارستان کوثر کرج و تقدیر از مدافعان سلامت از برنامه‌هایی است که به مناسبت گرامیداشت این روز در استان اجرا شد.

 

انتهای پیام
captcha