مسجد قوی‌ترین نهاد عبادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی مسلمانان است
کد خبر: 3918302
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱
چراغی‌پور:

مسجد قوی‌ترین نهاد عبادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی مسلمانان است

مدیر ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان ایلام با بیان اینکه مسجد همواره پایگاه مهم عبادی و سیاسی از صدر اسلام تا کنون بوده است، تصریح کرد: مساجد نقش حیاتی و عمیقی در زندگی فردی و اجتماعی مردم داشته و دارند.

مسجد قوی‌ترین نهاد عبادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی مسلمانان است
به گزارش ایکنا از ایلام، حجت‌الاسلام و المسلمین علی چراغی پور، مدیر ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان ایلام، یکم شهریور، در نشست روز جهانی مساجد که با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد، اظهار کرد: گروه های مردمی و نهادهای مختلف فرهنگی، فعالیت های گوناگونی را در مساجد برنامه‌ریزی کرده اند و سیاستگذاری در جهت هماهنگی، انسجام و مدیریت مطلوب این مکان‌های مقدس و نیروهای ارزنده‌ای که در این مکان مقدس خدمت می کنند لازم و ضروری است.
چراغی‌پور تصریح کرد: در حال حاضر ۳۰۷ کانون فرهنگی و هنری در سطح مساجد روستایی و شهری استان فعالیت دارند و تعامل بسیار خوبی  در بین نهادهای مختلف فعال در سطح مساجد و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان  وجود دارد.
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با اشاره به فعالیت‌های کانون های مساجد در خدمت رسانی به مردم در ایام شیوع کرونا، گفت: از اسفند سال گذشته، برنامه های  مختلفی در راستای مبارزه با کرونا در سطح کانون های مساجد استان برگزار شد، به عنوان مثال در مسجد ثارالله(ع)  کار ساخت ماسک به تعداد ۳۰۰۰ عدد در روز آغاز شد و هم اکنون ۱۵ هزار ماسک با حضور  ۱۵ نفر از خواهران دوخت می‌شود.
چراغی پور در پایان افزود: ۷۵ درصد کانون های فرهنگی و هنری استان در مناطق روستایی و عشایری استان فعالیت دارند و امکانات و شرایط لازم برای فعالیت این کانون‌ها نیز فراهم شده است.
انتهای پیام
captcha