هر کوچه در بجنورد یک حسینیه شد
کد خبر: 3920085
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰

هر کوچه در بجنورد یک حسینیه شد

طرح سوگواری «هر کوچه، یک حسینیه» به همت کانون فرهنگی هنری پنج تن آل عباء و همزمان با ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در محلههای بجنورد اجرا شد.

هر کوچه در بجنورد  یک حسینیه شدمیلاد قربانی، مدیر کانون فرهنگی هنری پنج تن آل عباء بجنورد، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان شمالی، گفت: با توجه به محدودیت‌های برگزاری مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان و میزبانی اهالی مسجد از افراد کمتر در فضای مسجد، تلاش کردیم تا حزن و مصیبت ایام شهادت کربلا و سوگواری با گسترش در محلات و کوچه‌ها و محوطه‌های باز، انجام گیرد و افراد بیشتری در میزبانی عزاداران حسینی سهیم باشند.

وی افزود: این طرح با حضور عزاداران حسینی و  نصب پرچم سوگواری ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) بر درب منازل و در محوطه بیرونی و مقابل در ورودی منزل میزبان،  با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با شکوه و صمیمت  برگزار شد.

وی با بیان اینکه این مراسم در دهه دوم محرم نیز ادامه دارد، اعلام کرد: تاکنون در چهار نقطه و محله خیام بجنورد با همیاری فعالان کانون و مسجد پنج تن آل عباء انجام شده است.

قربانی همچنین از توزیع یک هزار و 500 قرص نان  رایگان خبر داد و گفت: این اقدام خیرخواهانه به مدت سه روز و به مناسبت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، انجام گرفت.

وی تهیه و توزیع 50 بسته معیشتی به ارزش یک میلیون 500 هزار تومان و توزیع آن بین خانواده‌های نیازمند و نیز تهیه بسته‌های بهداشتی شامل ماسک و مواد ضد عفونی کننده  توزیع آن بین سوگواران حسینی را از دیگر اقدامات این کانون نام برد.

قربانی اضافه کرد: ذبح دو رأس  گوسفند و توزیع آن بین 70 خانواده نیازمند و همچنین طبخ و توزیع 500 پرس غذای گرم نیز به مناسبت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی با مشارکت خیرین  به همت اهالی مسجد صورت گرفته است.

 

انتهای پیام
captcha