برنامه‌ای برای اعزام زائران به اربعین اعلام نشده است
کد خبر: 3922120
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵

برنامه‌ای برای اعزام زائران به اربعین اعلام نشده است

مدیر حج و زیارت استان زنجان با اشاره به اینکه طبق آخرین اخبار، وزیر خارجه عراق اعلام کرده که برنامه‌ای برای زائران خارجی در مراسم اربعین امسال ندارند، گفت: در حال حاضر ثبت‌نام اربعین غیرقانونی است.

برنامه‌ای برای اعزام زائران به اربعین اعلام نشده استابراهیم احدی، مدیر حج و زیارت استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: در مورد برنامه اربعین، ستاد اربعین تصمیم‌گیری می‌کند که نماینده این ستاد در استان مجموعه استانداری و تعدادی دیگر از اعضا هستند و حج و زیارت بر مبنای این تصمیمات و دستورالعمل سازمان اقدام می‌کند.

وی یادآور شد: طبق آخرین خبر دریافتی از رسانه‌ها، وزیر خارجه کشور عراق اعلام کرده است که اربعین امسال، به دلیل شیوع کرونا نمی‌توانند میزبان زائران خارجی باشند و عزاداری فقط با حضور افراد بومی انجام می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: در حال حاضر از طرف سازمان حج و زیارت برنامه‌ای برای اعزام زائران به مراسم اربعین در کشور عراق مشخص نشده است و هرگونه تبلیغ برای ثبت‌نام اربعین بدون مرجع سازمان حج و زیارت غیرقانونی است.

مدیر حج و زیارت استان زنجان به مردم توصیه کرد: مردم اطلاع‌رسانی در خصوص اعزام اربعین را از طریق سازمان حج و زیارت پیگیری کنند و در حال حاضر اگر مجموعه‌ای برای ثبت‌نام فراخوان داده باشد، قانونی نیست.

وی در مورد افرادی که پیش از نوروز امسال برای اعزام به عتبات عالیات ثبت‌نام کرده بودند، ابراز کرد: به کسانی که پول واریز کرده بودند، اعلام کردیم هزینه خود را پس بگیرند. اطلاعات این افراد در سامانه ثبت شده و اگر سفرها برقرار شد به آن‌ها اعلام می‌کنیم و در صورت تمایل اعزام می‌شوند.

انتهای پیام
captcha