آغاز ثبت‌نام از متقاضیان راه‌اندازی کسب‌و‌کارهای خانگی در آذربایجان‌غربی
کد خبر: 3922525
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵

آغاز ثبت‌نام از متقاضیان راه‌اندازی کسب‌و‌کارهای خانگی در آذربایجان‌غربی

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی از اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی و آغاز ثبت‌نام از متقاضیان راه‌اندازی کسب‌وکاهای خانگی در استان از سوی جهاد‌دانشگاهی خبر داد.

آغاز ثبت‌نام متقاضیان راه‌اندازی کسب و کارهای خانگی در آذربایجان‌غربیبه گزارش ایکنا آذربایجان‌غربی، به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی استان، امین رستم‌زاده، رئیس جهاد‌دانشگاهی آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی و آغاز ثبت‌نام از متقاضیان راه‌اندازی کسب‌وکاهای خانگی در استان از سوی جهاد‌دانشگاهی با ظرفیت ۵۰۰ نفر در سطح استان اجرا می‌شود.

‌وی افزود: این طرح با همکاری اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان برگزار می‌شود و علاقه‌مندان به راه‌اندازی کسب‌و‌کارهای خانگی می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی inhb.ir نسبت به ثبت‌نام و تکمیل فرم‌ها و اطلاعات مربوطه اقدام کنند.

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی ادامه داد: ثبت‌نام از ابتدای شهریورماه همزمان با سراسر کشور آغاز شده و به مدت یک ماه ادامه پیدا خواهد کرد. شرایط متقاضیان ثبت‌نام در طرح حداقل ۱۸ سال سن، بومی استان محل ثبت‌نام، عدم اشتغال تمام‌وقت و نداشتن بیمه کارفرمایی است.

رستم‌زاده اظهار کرد: متقاضیان پس از ثبت‌نام، غربال‌گری و راستی‌آزمایی می‌شوند، سپس به متقاضیان آموزش‌ها و مشاوره‌های عمومی و تخصصی و اتصال به بازار ارائه خواهد شد. پس از پیاده‌سازی قابل قبول الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی در ۹ استان با ظرفیت ۲۰ هزار نفر به‌صورت نمونه طی سال‌های ۹۶ تا ۹۸، این طرح در ۳۱ استان کشور به‌منظور کمک به اقتصاد خانوار، تحقق شعار سال و توسعه جایگاه مشاغل خانگی در اقتصاد کشور تعمیم داده می‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی در خصوص فاز اول طرح الگوی نوین مشاغل خاگی تصریح کرد: فاز اول طرح با شناسایی 21 رسته شغلی و ثبت‌نام 6100 متقاضی اولیه و شناسایی 4500 متقاضی اصلی با موفقیت به اتمام رسید و در فاز دوم این طرح بیش از 10 هزار 700 نفر به ساعت کارگاه‌های آموزشی و عملی و مشاوره رایگان ویژه متقاضیان مشاغل خانگی ارائه شد.

وی اضافه کرد: در فاز سوم این طرح نیز با شناسایی 25 تسهیل‌گر در رسته‌های مختلف، 1698 نفر طی مراحل اتصال به بازار و بنگاه‌های بالا دستی، 3638 نفر ارائه خدمات هدایت و مشاوره جهت ارتقای کمیت و کیفیت محصولات خانگی، 10 متقاضی مرحله برندسازی و استانداردسازی،‌ 2457 متقاضی مرحله تنظیم برنامه‌های تولید و فروش را طی کرده‌اند و همچنین بر اساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده در فاز اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی‌ برای 500 نفر از متقاضیان مشاغل خانگی اشتغال ایجاد خواهد شد که جهاد دانشگاهی به‌عنوان نهاد توسعه‌ای در آموزش، توانمندسازی و مشاوره متقاضیان کسب و کارهای خانگی همکاری و کمک خواهد کرد تا متقاضیان از مرحله تولید به مرحله بازار برسند.

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی با اشاره به نقش مشاغل خانگی در اقتصاد کشور گفت: با توجه به نقش و اهمیت کسب‌و‌کارهای خانگی در رشد تولید و کمک به چرخه اقتصادی کشور، مشاغل خانگی باید جایگاه واقعی خود را در اقتصاد خانوارها پیدا کرده و نهادهای متولی نیز به توسعه آن کمک کنند.

انتهای پیام
captcha