بررسی تأثیرات بیماری کووید ۱۹ بر جامعه پزشکی فارس
کد خبر: 3924336
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹

بررسی تأثیرات بیماری کووید ۱۹ بر جامعه پزشکی فارس

اعضای ستاد دانشگاهی کروناویروس در یکصد و شصت و هفتمین نشست این ستاد، به بررسی تاثیرات بیماری کووید ۱۹ طی ۷ ماه گذشته بر جامعه پزشکی پرداختند.

به گزارش ایكنا از فارس، مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز امروز، 31 شهریورماه در یكصد و شصت و هفتمین نشست ستاد دانشگاهی كرونا ویروس با گرامیداشت چهلمین سالروز آغاز هفته ملی دفاع مقدس، یاد و خاطره تمامی شهدای هشت سال جنگ تحمیلی را گرامی داشت و بر پاسداشت آرمان‌های آنان به عنوان الگویی روشن برای جامعه امروز تأکید کرد.

وی، برگزاری نشست‌های آموزشی برای به‌روزرسانی اطلاعات علمی مرتبط با بیماری کووید ۱۹ در تیم‌های ارائه خدمات سلامت را اقدامی ارزشمند در شرایط کنونی و با توجه به گذشت ۷ ماه از شیوع بیماری دانست و از اعضای این ستاد خواست تا برگزاری وبینارهای آموزشی، به ویژه در سطح کلان منطقه تداوم داشته باشد.

لطفی در ادامه به بررسی آمار ابتلا به تفکیک شهرستان‌های مختلف استان پرداخت و اقدامات صورت گرفته برای روند مهار بیماری در شهرهای دارای آمار بالای ابتلا را مورد پیگیری قرار داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز همچنین روند نمونه‌گیری در آزمایشگاه‌های تشخیصی استان، موارد ابتلا طی ۲۴ ساعت گذشته، نحوه پذیرش و بستری بیماران در بیمارستان‌های مرجع استان و موارد مرگ و میر طی روز گذشته تاکنون را بررسی کرد.

علی اكبری، معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی شیراز نیز در ادامه گزارشی از میزان بستری بیماران مشکوک و علامت‌دار در بیمارستان‌های استان و ظرفیت کنونی بیمارستان‌ها برای پذیرش موارد جدید ارائه داد.

این نشست با ارائه گزارشی از سوی اورنگ ایلامی، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی شیراز در زمینه تاثیرات بیماری کووید ۱۹ بر جامعه پزشکی کشورهای مختلف دنیا ادامه یافت.

در این گزارش بر اساس یک پژوهش علمی، شرایط هفت هزار و پانصد پزشک در کشورهای انگلستان، برزیل، آمریکا، اسپانیا، فرانسه، مکزیک، پرتقال و آلمان پس از شیوع پاندمی کووید ۱۹ در زمینه‌هایی مانند تخصص‌های درگیر در تیم‌های درمانی کروناویروس، میزان ابتلای پزشکان و خانواده آنان به بیماری، درآمد، اشتغال، تغییر روند فعالیت‌های روزمره و ارتباط خانوادگی مورد پایش قرار گرفته بود و نتایج آن اعلام شد.

با توجه به موارد مطرح شده اعضای این ستاد به مقایسه الگوهای مطرح شده در جامعه پزشکی کشور پرداخته و پیرامون این موضوع تبادل نظر شد.

ارائه گزارشی در مورد میزان ابتلا و شرایط درمان بیماران مبتلا به ام اس در بحران کووید ۱۹ از سوی دکتر ایلامی، دیگر محور نشست امروز بود.

انتهای پیام
captcha